باتری دوربین

باتری دوربین

باتری دوربین عکاسی

 

شاید مهم ترین دغدغه عکاسان و کسانی که با دوربین عکاسی به سک نحوی سر و کار داردن، باتری دوربین باشد. اسن موضوع برای همه آن ها مهم است که از چه  رندی و مربوط به چه کشوری این باتری را فراهم می کنند. چون عدم استفاده از یک باتری خوب برای دوربین عکاسی می تواند تبعات سنگینی مثل خراب شدن دوربین به مرور زمان داشته باشد. در گذشته از باتری های نیکلی برای دوربین ها استفاده میشد به نحوی که وقتی آن را می خریدید به شما میگفتند که هشت تا ده ساعت بگذارید تا شارژ شود بعد استفاده کنید اما باتری های لیتیمی نیازی با این مدل شارژ کردن ندارند.

یک نکته جالب این است که بهتر است بدانید که از باتری دوربین برای قلاده سگ نیز استفاده می شود. ینی شما می توانید با خرید یک باتری از آن برای دو کاربرد مختلف یکی استفاده برای دوربین دیجیتال عکاسی و یک قلاده سگ دیجیتالی استفاده کنید.

همانطور که گفیتم برای عکاسان حرفه ای داشتن و خرید یک باتری دوربین خوب نکته مهمی است اما مهم تر از همه این ها استفاده و نحوه نگهداری این باتری است.

این که چگونه طول عمر مفید یک باتری دوربین را بالا ببریم یک سری باید ها و نباید ها وجود دارد که باید انجام دهیم.

 

چند روش افزایش طول عمر باتری دوربین

 

منطقا روش ها و کارهای زیادی برای تحقق این امر وجود دارد. که شاید خیلی از آنها را شما بدانید. حال باهم به مطالعه چند روش اساسی برای انجام این کار در ذیل می پردازیم.

1-      اگر هربار منتظر شوید تا باتری دوربین کامل تخلیه شود سپس آن را به شارژ بزنید باعث کاهش طول عمر باتری شده اید. نیازی نیست که هربار بذارید این اتفاق بیفتد اما لازم است که ماهی یکبار اجازه دهید تا باتری کامل تخلیه شود.

2-      منطقی است که میزان مصرف باتری ها در دوربین های مختلف با هم فرق دارد. نکته مهم این است بتوانیم حتی با دوربینی که میزان مصرف باتریش خیلی بالا است چگونه رفتار کنیم. برخی از امکانات دوربین ها اصطلاحا خوره ی باتری هستند. باید به یاد داشته باشیم که در صورت عدم نیاز از آن ها  استفاده نکنیم. مثل وای فای، بلوتوث، جی پی اس، لرزشگیر، سنسور اتوماتیک تمیز کننده حسگر و ... . همه این ها جزو ویژگی های خوب یک دوربین هستند اما وقتی یک زمانی به آنها نیاز نداریم چرا باید بیهوده باتری دوربین الکی به هدر برود؟!!!

3-      مواقعی که کلا با دوربین کار نداریم آن را خاموش کنیم و نگذاریم تا روشن بماند.

سعی کردیم تا در این مقاله کمی درباره باتری دوربین و نحوه نگهداری صحیح آن صحبت کنیم امیدواریم که این مطلب مفید باشد. 

در ذیل نمونه از یک باتری دوربین را میبیند که در قلاده سگ نیز استفاده می شود.

 

BRAND

golden power

کشور سازنده

چین

ولتاژ

6 ولت

نوع

آلکالاین

کد تخصصی

4LR44-476A

موارد استفاده

قلاده های ساکت کننده و GPS دار سگ و دوربین و دستگاه های الکترونیکی

بسته بندی

پک 1 عددی

 

 

 





:: برچسب‌ها: باتری دوربین ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : جمعه 27 مهر 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: