افسردگی پس از بارداری

علائم افسردگی پس از بارداری

 
افسردگی پس از بارداری یکی از انواع افسردگی در بانوان است که در مادرانی که به تازگی نوزادی به دنیا آورده‌اند امری طبیعی و شایع می‌باشد. بسیاری از مادران پس از زایمان تا هفته‌ها و گاها تا چندین ماه احساس افسردگی دارند و در صورت درمان این علائم خیلی زود کمرنگ می‌شوند و از بین می‌روند. افسردگی پس از بارداری ممکن است برای هر فردی رخ دهد و دلیل مشخصی ندارد. عمدتا مادران خود نیز دلیل این احساس را نمی‌دانند و بی دلیل احساس گناه دارند و حس می‌کنند که مادر خوبی برای نوزادشان نیستند. در این مقاله قصد داریم به شایع‌ترین علائم افسردگی پس از بارداری و روش‌های موثر در بهبود حال مادران مبتلا به این نوع افسردگی بپردازیم. برای دریافت راه حل مناسب می‌توانید از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده نمائید.
افسردگی پس از زایمان با توجه به شدت و میزان افسردگی علائم متفاوتی خواهد داشت. در برخی از افراد شدت افسردگی خفیف است و علائم کمی در فرد مشاهده می‌شود و گاها کسی متوجه این افسردگی نمی‌شود اما در برخی از مادران شدت افسردگی بسیار زیاد است و علائم شدیدی در مادر مشاهده می‌شود. به طور کلی علائم افسردگی پس از بارداری به چند دسته تقسیم می‌شوند که به صورت زیر می‌باشد:
علائم ناراحتی و اندوه ناشی از حضور نوزاد:
این علائم به دلیل تغییر ناگهانی شرایط زندگی و حضور نوزاد در مادر بروز می‌کند و معمولا در چند هفته اول مشاهده می‌شود و سپس کم کم از بین می‌رود. این علائم عبارتند از کاهش تمرکز، تغییر در اشتها، مشکلات کمبود خواب، تغییر خلق و خو و احساس غم و اضطراب همراه با گریه از علائم شایعی است که در بسیاری از مادرانی که به تازگی زایمان کرده‌اند مشاهده می‌شود.
علائم افسردگی پس از زایمان:
این علائم نسبت به علائم اندوه ناشی از حضور نوزاد شدید تر است و ممکن است زندگی روزمره مادر را مختل کند و مادر نتواند آن طور که باید از نوزاد خود مراقبت کند. این علائم در برخی از افراد ممکن است پیش از زایمان رخ دهد و در برخی از افراد 6 هفته یا چند ماه پس از زایمان بروز کند. مهمترین علائم افسردگی پس از بارداری عبارتند از:
نوسانات خلقی شدید و پائین آمدن میزان تحمل
گریه شدید و بدون علت
عدم توانایی در برقراری ارتباط با نوزاد
احساس ترد شدگی از خانواده و دوستان و عدم تمایل به حضور در جمع
احساس خواب آلودگی و خوابیدن بیش از حد و یا بیخوابی
احساس عدم توانایی در انجام امور روزمره خانه
سردرد شدید
دل درد
کاهش میل جنسی و عدم لذت از تفریحات و سرگرمی‌ها
تحریک پذیری و عصبانیت بیش از حد
احساس گناه و اندوه
عدم تمرکز برای انجام کار یا امور منزل
بی قراری و اضطراب بیش از حد و نگرانی بی دلیل برای نوزاد.
 

افسردگی پس از بارداری چیست؟

 
این نوع افسردگی در برخی از مادرانی درست پس از تولد نوزاد رخ می‌دهد و ممکن است شدت و مدت زمان آن در مادران با توجه به شرایط زندگی متفاوت باشد. این نوع از افسردگی درست مانند افسردگی در شرایط دیگر است و خلق و خوی فرد تغییر می‌کند و برای انجام امور زندگی انرژی و اشتیاقی ندارد. این حالت ممکن است تا دو الی سه هفته طول بکشد.
برخی دلایل جسمی و روحی ممکن است علت بروز علائم افسردگی پس از زایمان در مادران را تشدید کند. برخی از مهمترین علل جسمانی و روحی که موجب افسردگی می‌شوند عبارتند از:
تغییرات جسمانی: کاهش میزان هورمون‌های استروژن و پروژسترون در بدن مادران ممکن است منجر به ابتلای مادر به افسردگی پس از زایمان شود. اختلالات تیروئیدی در دوران بارداری نیز ممکن است باعث احساس افسردگی و خستگی مزمن در مادران شود. برای بررسی سطح هورمون‌های بدن می‌توانید آزمایش هورمونی زنان را در منزل انجام دهید و نتیجه را به پزشک اطلاع دهید تا در صورت نیاز درمان‌های لازم انجام شود.
دلایل روحی: پس از تولد نوزاد زندگی مادر دچار تغییراتی می‌شود که ممکن است باعث احساس خستگی و افسردگی وی شود. به عنوان مثال کاهش میزان خواب در طول شبانه روز یکی از مهمترین دلایل تغییر خلق و خوی مادران پس از زایمان است. همچنین ترس از اینکه توانایی مراقبت از نوزاد را دارد یا نه موجب می‌شود تا مادر کمی عصبی و زود رنج شود. عدم توانایی در کنترل زمان و رسیدگی به امور منزل نیز علت دیگری است که پس از زایمان مادر را عصبی می‌کند. مادران در این شرایط احساس می‌کنند که نمی‌توانند به کارهای منزل و فرزندشان برسند. این احساس بد و اختلالات خواب به مرور زمان موجب بروز افسردگی پس از بارداری در مادران می‌شود.
افسردگی پس از بارداری در بسیاری از مادران رخ می‌دهد اما به دلیل عدم آگاهی و عدم توجه به حالات روحی مادر این بیماری نادیده گرفته می‌شود و موجب بدتر شدن حال روحی مادر می‌شود. بدین ترتیب مادر همیشه عصبی و تند خو خواهد بود و کیفیت زندگی تحت تاثیر روحیات و خلق و خوی پدر و مادر کاهش خواهد یافت. کمک گرفتن از روانشناسان آزمایش آنلاین و استفاده از مشاوره تلفنی روانشناسی می‌تواند برای مادرانی که امکان بیرون رفتن از منزل را ندارند بسیار مفید و موثر باشد. با آگاهی از علائم افسردگی و درمان آن زندگی شاد و سلامتی را تجربه نمائید.
 


:: برچسب‌ها: افسردگی پس از بارداری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 25 خرداد 1401
ونتیلاتور در منزل

ونتیلاتور در منزل چیست

 
چندین سال غیر قابل تصور بود که فردی در منزل از ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) استفاده کند! زیرا احساس می‌شد که افراد عادی مهارت‌های لازم برای کار با این دستگاه را ندارند. اما زمانه تغییر کرده است و کسانی که به این دستگاه نیاز دارند، این امکان را دارند تا با داشتن ونتیلاتور در منزل از یک زندگی طولانی، سالم و کاملی بهره مند شوند. به ویژه در مورد بیماران مبتلا به انواع نارسایی‌های تنفسی و مراقبت از بیماران کرونایی استفاده از ونتیلاتور یک ضرورت است. در این بررسی به مزایای ونتیلاتور در منزل و آموزش استفاده از این دستگاه می‌پردازیم.
ونتیلاتور دستگاهی است که هوا را از طریق ریه‌های فرد به حرکت در می‌آورد. ونتیلاتور به یک لوله تراشه در گلوی فرد متصل می‌شود تا هوا را با اکسیژن اضافی وارد ریه‌ها می‌کند. این دستگاه تنظیمات و آلارم‌های مختلف دارد که برحسب مشخصات هر بیمار تنظیم می‌شود و نیاز به بررسی پزشکی توسط دکتر دارد. برخی از افراد همیشه و در هر زمان به یک دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارند در حالی که برخی دیگر فقط در بخشی از زمان از آن استفاده می‌کنند. میزان استفاده بستگی به نیاز فرد و دستور پزشک دارد.
 

مزایا ونتیلاتور در منزل

 
از آنجایی که نخاع و اعصاب آن به کنترل تنفس کمک می‌کنند، افراد مبتلا به آسیب نخاع در ناحیه گردن ممکن است به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داشته باشند. ونتیلاتور با کمک به حرکت دیافراگم، عضلات شکم و دنده‌ها منجر به تنفس می‌شود تا هوا به ریه‌ها وارد و خارج شود. کمک ونتیلاتور به این عضلات همچنین توانایی سرفه کردن و خروج مخاط از ریه‌ها و گلو را برای بدن فراهم می‌کند. ماهیت مشکلات تنفسی یک فرد به میزان آسیب، وضعیت جسمانی کلی فرد و اینکه آیا فرد سیگاری شدید بوده است، بستگی دارد.
مهمترین مزیت استفاده ونتیلاتور در منزل این است که بیمار می‌تواند در محیط خانه احساس راحتی بیشتری داشته باشد. خانواده بیمار در کنارش هستند و می‌توانند به بهبود بیماری او کمک کند. احساس آرامش و عدم وجود استرس در محیط خانه برای رفع مشکل بیمار ضروری است. همچنین، هزینه‌های داشتن ونتیلاتور برای استفاده در منزل بسیار کمتر از بیمارستان است. شما همچنین می‌توانید برای بیمار خود از خدمات «پرستاری در منزل» استفاده کنید تا کل روند درمانی عزیزتان را در بهترین شرایط انجام دهید.
آلارم‌ها نشانگرهایی هستند که اگر مشکلی در ونتیلاتور وجود داشته باشد، به شما اطلاع می‌دهند. هنگامی که زنگ هشدار به صدا در می‌آید، مهم است که فورا به آن پاسخ دهید. بعد از هشدار فرد را بررسی کنید تا مطمئن شوید که میزان اکسیژن او کمک نیست. اگر لوله هواکش از لوله تراشه بیرون زده است، آن را دوباره وصل کنید. اگر لوله جدا شده است، آن را دوباره وصل کنید. در نهایت اگر از چیزی سر در نیاورید، با اورژانس تماس بگیرید.
با کمی آموزش و تمرین، بیشتر افراد می‌توانند نحوه مراقبت از فردی که در خانه از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کند را بیاموزند. بسیاری از مهارت‌های دیگر مربوط به مراقبت از یک فرد در دستگاه تنفس مصنوعی مانند ساکشن، مراقبت از تراشه، کمک به سرفه و غیره بید توسط پزشک به همراه بیمار آموزش داده شود. به طور کلی، اگر بیمار خود را به خانه می آورید، باید از تمامی تمهیدات لازم و خدمات از راه دور استفاده کنید. ویزیت دوره‌ای پزشک، انجام آزمایشات در منزل و گرفتن پرستار برای نگهداری از بیمار و همچنین تزریقات در منزل ، به صرفه جویی در زمان و هزینه‌های شما کمک می‌کنند.
در زمان استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی لازم است به نکات مهم زیر توجه کنید:
در حین استفاده از اکسیژن هرگز سیگار نکشید.
هرگز تجهیزات اکسیژن را نزدیک گرما، وسایل الکتریکی و گرمایشی قرار ندهید.
هرگز از فرآورده‌های ژل نفتی مانند وازلین روی تجهیزات اکسیژن استفاده نکنید.
پارامترهای تنفسی صحیح برای استفاده از دستگاه ونتیلاتور با توجه به شرایط بیمار بید توسط پزشک تجویز شود.
بهتر است بیمار توسط پزشک به فواصل منظم در منزل ویزیت شود (خدمات ویزیت پزشک در منزل)
والدین یا فردی که از بیمار مراقبت می‌کند باید اطلاعات کافی از شرایط بیمار و نحوه استفاده از ونتیلاتور را داشته باشد.
بهترین یک ساکشن پرتابل در خانه وجود داشته باشد تا در صورت نیاز استفاده شود.
دستگاه ونتیلاتور نیاز به نگهداری منظم و صحیح دارد. بهتر است در فواصل مشخص توسط نیروی متخصص بررسی شود.
باید همه موارد مربوط به تامین برق دستگاه ونتیلاتور در زمان قطعی برق و سایر مشکلات بررسی شوند.
 


:: برچسب‌ها: ونتیلاتور در منزل ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 25 خرداد 1401
چکاپ کامل

چکاپ کامل چیست

 
شاید گفتنش ساده باشد، اما همگی خوب می‌دانیم، سلامتی، یکی از مهم‌ترین نعمت‌هایی است که ما انسان‌ها داریم و گاهی آنچنان از این موضوع غفلت می‌کنیم که فقط در مواقع بیماری، تصمیم می‌گیریم با شروع فرایند بهبود، سلامتی خود را برای همیشه جدی بگیریم؛ چکاپ کامل سالانه را انجام دهیم، تغذیه درستی داشته باشیم و ورزش را یکی از اجزای اصلی زندگی قرار دهیم.
اگر به دلیل انجام چکاپ کامل سالانه، به این صفحه رسیده‌اید، به شما خوش‌آمد می‌گوییم و می‌خواهیم به شما اطمینان دهیم ما در آزمایش آنلاین انجام بسیاری از چکاپ‌ها را برای شما فراهم کرده‌ایم. شما می‌توانید چکاپ کامل مورد نظر را به صورت یکجا و یا جزء به جزء درخواست دهید تا متخصصین ما در زمان خواسته شده در محل حاضر شوند و نمونه‌گیری را انجام دهند. نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های معتبر، بررسی شده و جواب‌ آزمایش‌ها هم در اسرع وقت برای شما ارسال خواهد شد. همچنین امکان استفاده از مشاوره و ویزیت پزشک و سایر خدمات درمانی در محل را نیز دارید.
بسته به اینکه آزمایش‌هایی که درخواست داده‌اید، در دفترچه خدمات درمانی شما ثبت شده باشد و یا به صورت آزاد ثبت شده باشد، هزینه آزمایش می‌تواند تغییر کند. همچنین، برحسب اینکه آزمایش خواسته شده در چه آزمایشگاهی و با چه روشی، مورد بررسی قرار گیرد، هزینه آزمایش تغییر خواهد کرد. اما ما در آزمایش آنلاین تلاش کرده‌ایم قیمت هر آزمایش و چکاپ کامل مورد نظر را ثبت کنیم تا پیش از درخواست، از میزان هزینه‌ها آگاهی داشته باشید.
بله، این امکان وجود دارد. گرچه توصیه می‌شود، اگر برای مثال شما قصد انجام آزمایش‌های مربوط به سلامت زنان را دارید، بهتر است تمامی آزمایش‌ها را به صورت دوره‌ای انجام دهید. اما می‌توانید بر حسب نسخه پزشک و یا نیازی که خودتان احساس می‌کنید، آزمایش مورد نظر را درخواست دهید. البته توجه داشته باشید که انجام برخی از آزمایش‌ها نیاز به نسخه و تاییدیه پزشک دارند.
ما در آزمایش آنلاین تلاش کرده‌ایم با تمامی مراکز خدمات درمانی که مجوز سازمان بهداشت و درمان دارند و در عین حال خوشنام هستند، همکاری کنیم. همچنین شما می‌توانید درخواست دهید تا آزمایش شما، در مرکز درمانی که شما خواهنش هستید، انجام شود.
آزمایش آنلاین، علاوه بر شهر تهران، در تعدای از شهرهای بزرگ مانند اصفهان، مشهد و شیراز و همینطور چالوس، دماوند و اهواز خدمات مختلف، از جمله آزمایش چکاپ کامل را ارائه می‌دهد.
 
 


:: برچسب‌ها: چکاپ کامل ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 25 خرداد 1401
تفسیر آزمایش غربالگری اول

تفسیر آزمایش غربالگری اول چیست

 
غربالگری آزمایشی است که برای تشخیص بیماری مادرزادی یا احتمال آن در جنین انجام می شود. اکثر آزمایش ‌های غربالگری غیرتهاجمی می باشند، یعنی برای انجام این گونه آزمایش ها نیازی به شکافتن بدن نیست و ازطریق ابرازهای پیشرفته، امکان تفسیر آزمایش غربالگری اول و مشاهده‌ی درون بدن میسر می ‌شود. آزمایش ‌های غربالگری معمولا مخصوص به سه ‌ماهه‌ی اول یا دوم بارداری هستند که حتی گاهی اوقات این آزمایش در سه ‌ماهه‌ی سوم بارداری نیز انجام می ‌شود.
غربالگری آزمایش های متفاوتی را شامل می شود. برخی از آزمایش ‌های غربالگری، ساده و رایج می باشند. به عنوان مثال آزمایش تحمل گلوکز برای تشخیص دیابت در دوران بارداری می باشد. همچنین برخی دیگر از انواع آزمایش غربالگری نیز برای موارد خاصی توسط پزشک تجویز خواهند شد. غربالگری سه ماهه اول بارداری شامل یک آزمایش خون و یک سونوگرافی NT می باشد. آزمایشات غربالگری اعداد نرمال (استاندارد) دارند که طبق آن اعداد نتایج تفسیر آزمایش غربالگری اول می شوند.
عدد NT به سن جنین و هفته بارداری بستگی دارد. طول بدن جنین بین 45 میلیمتر تا 48 میلیمتر می باشد که میزان NT باید کمتر از 3 باشد تا در محدوده نرمال قرار بگیرد. بنابراین میزان NT متناسب با رشد جنین تغییر پذیر است. عدد نرمال آزمایش غربالگری NT  از 3/1 میلیمتر شروع می شود و تقریبا تا 3 نیز در محدوده نرمال قرار می گیرد. با افزایش NT  احتمالا خطر سندروم داون و ناهنجاری ها ی کروموزومی دیگر نیز افزایش خواهد یافت.
 

تفسیر جواب آزمایش غربالگری مرحله اول

 
پس از تفسیر آزمایش غربالگری اول ، با توجه به نتایج ثبت شده، به گروه های زیر تقسیم بندی می شوند:
پرخطر(اسکرین مثبت / غربالگری مثبت) : اگر عدد risk آزمایش 50/1 و بالاتر باشد ، در گروه پرخطر قرار گرفته و باید آزمایش های اختصاصی تر برای تشخیص قطعی انجام شود.
ریسک متوسط : اگر نتیجه ی غربالگری عددی بین 50/1 و 200/1 باشد، در گروه خطر متوسط قرار گرفته و این گروه، می توانند تا ۱۵-۱۶ هفته منتطر بماند و تست ترکیبی (سکوئنشنال) را انجام دهند.
کم خطر (اسکرین منفی /غربالگری منفی) اگر عدد risk  کمتر از 200/1 باشد، نیازی به انجام آزمایش خاصی نمی باشد. مادران این گروه فقط باید برای بررسی نقایص لوله‌ی عصبی (مغز و نخاع)، در هفته های ۱۵-۱۶ به آزمایشگاه مراجعه نمایند تا میزان آلفافیتوپروتیین بررسی شود.
بنابراین چنانچه مادران در گروه ریسک خطر بالا قرار گرفتند، برای اطمینان ، تست آمنیوسنتز در هفته های ۱۴ تا ۱۸ بارداری انجام دهند تا اگر مشکل خاصی وجود داشت برای سقط جنین اقدام نمایند.
با انجام آزمایش غربالگری سه ماهه دوم بارداری که بیان کننده بروز اختلالات کروموزومی و نقایص لوله عصبی در جنین می باشد در صورتی که نتایج بدست آمده در محدوده اعداد نرمال نتایج آزمایش غربالگری نباشد به معنای مثبت بودن آزمایش می باشد بدین ترتیب عدد ۲۵0 یا کمتر برای تریزومی ۲۱ ، ۱۰۰ یا کمتر برای تریزومی ۱۳ و ۱۸، ۱۰۰ یا کمتر برای نقایص لوله عصبی بیان کننده مثبت بودن آزمایش می باشد. باید توجه نمود که اگر نتیجه آزمایش مثبت بود به معنای احتمال 100 درصدی نقص در جنین نمی باشد و باید با پزشک مشورت شود.
بله، هر خانم بارداری بهتر است غربالگری‌های سه ماه اول را انجام دهد، در این غربالگری، علاوه بر آزمایش خون، سونوگرافی NT هم انجام می‌شود تا احتمال وجود برخی از ناهنجاری‌ها در جنین مانند سندروم تریزومی مشخص شود.
 
 


:: برچسب‌ها: تفسیر آزمایش غربالگری اول ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 25 خرداد 1401
تست ژنتیک

تست ژنتیک چیست

 
آزمایش ژنتیک یکی از مهم ترین روش های شناسایی امراض و مسایلی است که به صورت نهفته در بدن ما وجود دارد. تست ژنتیک بیشتر در هنگام ازدواج جهت شناسایی همگن بودن زوج ها مورد استفاده قرار می گیرد. تست ژنتیک در هنگام بارداری نیز یکی دیگر از آزمایش های ژنتیک معروف است. با استفاده از آزمایش ژنتیک در هنگام بارداری، می توان برخی بیماری های احتمالی نوزاد را بررسی نمود. تست ژنتیک می تواند شما را از بسیاری از مسایل نهفتۀ شما آگاه کند تا قبل از آنکه درمان آن هزینۀ زیادی برای شما ایجاد کند مطلع نماید. بنابراین در صورتی که نیاز به آزمایش ژنتیک دارید، به راحتی درخواست خود را ثبت نمایید تا در محل شما اقدام به انجام آزمایش ژنتیک(تست ژنتیک) مورد نظر شما بنماییم.
آزمایش های ژنتیک امروزه با پیشرفت های حاصل شده می تواند بیماری های ژنتیکی و وراثتی را شناسایی کرده و از بروز معلولیت های مختلف جلوگیری کند . آزمایشات ژنتیکی انواع مختلفی دارند برای این که بتوانیم از تولد فرزندان معلول جلوگیری کنیم باید قبل از ازدواج همه آزمایشات ژنتیکی مربوط به مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و مشاوره های ژنتیکی را انجام دهیم البته اگر می خواهید ازدواج فامیلی داشته باشید و یا اگر در خانواده تان بیماری خاصی وجود دارد اهمیت این موضوع دوچندان می شود. آزمایش آنلاین امکان برگذاری مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج به صورت رایگان را نیز برای شما محیا می نماید. آزمایشات غربالگری برای زنان باردار از این جهت حائز اهمیت هستند که امکان بررسی دقیق و ایمن مشکلات ژنتیکی که متداول ترین آن سندروم داون است را از قبل از تولد جنین فراهم می آورند. بیماری های ژنتیکی رابطه مستقیمی با استرس و ترس زوج ها و زنان باردار دارد بسیاری از افراد در ترس تولد فرزند ناقص و معلول زندگی می کنند . اما به جای این که نگران این باشید که چه اتفاقی ممکن است بیفتد ، چرا برای پیشگیری از آن ها اقدام نمی کنید ؟ روش های نوین ژنتیکی(آزمایش ژنتیک پزشکی) تنها برای پیشگیری از بروز بیماری نیست بلکه برای تعیین هویت ، تعیین رابطه خویشاوندی مانند پدر فرزندی ، خواهری، برادری ، عموزادگی ، خاله زادگی و تعیین هویت جنین و ... فراگیر شده است و هم چنین کاربرد وسیعی دارد
افراد باید قبل از انجام تست ژنتیک، تا آنجا که می‌توانند در مورد سابقه پزشکی خانواده خود اطلاعات جمع آوری کنند. سپس، با پزشک یا یک مشاور ژنتیک در مورد سابقه پزشکی شخصی و خانوادگی خود صحبت کرده تا خطررات احتمالی را بهتر درک کند. در جلسه معاینه قبل از آزمایش لازم است فرد هر گونه سوال و نگرانی در مورد آزمایش ژنتیک دارد را مطرح کند. همچنین، بسته به نتایج آزمایش، در مورد گزینه‌های پیش رو خود با پزشک مشورت کند. اگر در حال آزمایش یک اختلال ژنتیکی موجود در خانواده (ارثی) هستید، ممکن است بخواهید در مورد تصمیم خود برای انجام آزمایش ژنتیک با خانواده خود نیز صحبت کنید. داشتن این مکالمات قبل از آزمایش می‌تواند به فرد این درک را بدهد که نتایج به دست آمده آزمایش ژنتیک چه تاثیری بر روی خانواده وی دارد و یا چگونه ممکن است عکس‌العمل نشان دهند (در صورت تائید شدن هرگونه اختلال ژنتیکی). لازم است بدانید، همه بیمه‌های درمانی هزینه آزمایش ژنتیک را پرداخت نمی‌کنند. بنابراین، قبل از انجام آزمایش ژنتیک، بهتر است افراد با ارائه دهنده بیمه خود مشورت کنند تا متوجه شوند بیمه چه مواردی را پوشش می‌دهد.
 

انواع تست ژنتیک

 
همانطور که اشاره شد، تست ژنتیک اطلاعاتی در مورد ژن‌ها و کروموزوم‌های فرد ارائه می‌کند. همچنین دارای انواع مختلف است که عبارت‌اند از:
غربالگری نوزادان
غربالگری نوزادان درست پس از تولد برای شناسایی اختلالات ژنتیکی قابل درمان در اوایل زندگی جنین مورد استفاده قرار می‌گیرد. سالانه میلیون‌ها نوزاد در ایالات متحده آزمایش می‌شوند. در حال حاضر همه ایالت‌ها نوزادان را از نظر فنیل کتونوریا (نوعی اختلال ژنتیکی که در صورت عدم درمان باعث ناتوانی ذهنی می‌شود) و کم کاری تیروئید مادرزادی (اختلال غده تیروئید) آزمایش می‌کنند. بیشتر ایالات نیز از نظر سایر اختلالات ژنتیکی آزمایش می‌شوند.
آزمایش تشخیصی
آزمایش تشخیصی برای شناسایی یا رد یک بیماری خاص ژنتیکی یا کروموزومی استفاده می‌شود. در بسیاری از موارد، در صورت مشکوک بودن فرد به یک بیماری خاص (براسا علائم و نشانه‌های جسمی) از آزمایش ژنتیکی برای تأیید تشخیص استفاده می‌شود. این نوع از آزمایش ژنتیک می‎‌تواند قبل از تولد یا در هر زمان از زندگی فرد انجام شود، اما برای همه ژن‌ها یا همه شرایط ژنتیکی در دسترس نیست. نتایج یک آزمایش تشخیصی می‌تواند در انتخاب فرد در مورد مراقبت‌های بهداشتی و مدیریت اختلال تأثیر گذار باشد.
آزمایش کریر
آزمایش کریر (غریالگذی ناقلین) برای شناسایی مشکلات ژنتیکی افرادی استفاده می‌شود که یک نسخه از جهش ژنی را در بدن خود حمل می‌کنند. اگر این چهش ژنی در دو نسخه وجود داشته باشد، باعث اختلال ژنتیکی می‌شود. این نوع آزمایش به افرادی که سابقه خانوادگی اختلال ژنتیکی دارند و به افرادی که در گروه‌های قومی خاص زندگی می‌کنند که با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های خاص ژنتیکی روبرو هستند، ارائه می‌شود. در صورت مورد آزمایش قرار گرفتن هر دو والدین، این آزمایش می‌تواند اطلاعاتی در مورد در خطر بودن کودک را مشخص کند.
آزمایش قبل از تولد
آزمایش قبل از تولد برای تشخیص تغییرات ژن‌ها یا کروموزوم‌های جنین (قبل از متولد شدن نوزاد) استفاده می‌شود. در صورت افزایش خطر ابتلا کودک به یک اختلال ژنتیکی یا کروموزومی، این نوع آزمایش در دوران بارداری توسط پزشک تجویز می‌شود. در برخی موارد، آزمایشات قبل از تولد می‌تواند عدم اطمینان زن و شوهر را کاهش دهد یا به آنها در تصمیم گیری درباره بارداری کمک کند. با این وجود نمی‌توان تمام اختلالات ارثی و نقص مادرزادی را با استفاده از آزمایشات شناسایی کرد.
هنگامی که فرد تصمیم به انجام آزمایش ژنتیکی گرفت، یک متخصص ژنتیک، پزشک مراقبت‌های اولیه، متخصص یا پرستار می‌تواند آزمایش را انجام دهد. آزمایش ژنتیک اغلب به عنوان بخشی از مشاوره ژنتیک انجام می‌شود. آزمایشات ژنتیکی بر روی نمونه خون، مو، پوست، مایع آمنیوتیک (مایعی که در دوران بارداری جنین را احاطه کرده است) یا سایر بافت‌ها انجام می‌شود. به عنوان مثال، روشی به نام سواب باکال وجود دارد که با استفاده از یک سواب کوچک یا پنبه برای جمع آوری نمونه‌ای از سلول‌های موجود در سطح داخلی گونه استفاده می‌شود. نمونه به آزمایشگاهی ارسال می‌شود که در آنجا تکنسین‌ها به دنبال تغییرات خاصی در کروموزوم‌ها، DNA یا پروتئین‌ها هستند که بسته به نوع اختلال، مشکوک هستند و مورد بررسی قرار می‌گیرند. آزمایشگاه نتایج آزمایش را به صورت کتبی به پزشک یا مشاور ژنتیک یا در صورت درخواست مستقیماً به بیمار گزارش می‌کند.


:: برچسب‌ها: تست ژنتیک ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 25 خرداد 1401
افسردگی در سالمندان

درمان افسردگی در سالمندان

 
دوره سالمندی برای بسیاری از افراد دوره پرتنشی خواهد بود. به دلیل ابتلا به برخی از بیماری‌ها، دوری از فرزندان، دوری از دوستان و بازنشستگی و بسیاری از دلایل دیگر ممکن است موجب بروز افسردگی در سالمندان شود. سالمندان بیش از هر زمان دیگری به توجه و مراقبت نیاز دارند و فرزندان و نزدیکان آنها باید مراقبت سالمند خود باشند و او را از نظر جسمی و روحی حمایت کنند. افسردگی در سالمندان بیمار و سالمندانی که در خانه سالمندان زندگی می‌کنند شایع‌تر است و باید درمان شود تا کیفیت زندگی سالمند بهبود یابد.
جوانان و سالمندان مشاهده می‌شود. افسردگی معمولا با احساس ناخوشایند غم و اندوه و خشم همراه است و کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در برخی از موارد شدت افسردگی به حدی است که زندگی عادی فرد را مختل می‌کند و فرد قادر نیست فعالیت‌های روزمره خود را به درستی انجام دهد.
سازمان بهداشت جهانی افسردگی را اینگونه تعریف کرده است: افسردگی، احساس غم و کاهش تمایل برای انجام اموری است که در گذشته برای فرد لذت بخش بوده است و این کاهش میل و انگیزه دست کم تا دو هفته پایدار خواهد بوددر این روش از انواع داروهای ضد افسردگی متناسب با شرایط جسمی و روحی سالمند استفاده می‌شود. در برخی از افراد تنها یک دارو می‌تواند تاثیر چشم گیری بر حال سالمند داشته باشد و در برخی از افراد باید برای درمان افسردگی از ترکیب چند دارو استفاده شود تا درمان اثر بخش باشد. پیش از آغاز درمان به روش دارو درمانی می‌توانید با استفاده از مشاوره رایگان تلفنی پزشکی از عوارض داروها و میزان اثربخشی آنها مطلع شوید. داروهای ضد افسردگی عبارتند از:
داروهای مهارکننده باز جذب سروتونین و نوراپینفرین
داروهای مهارکننده انتخابی باز جذب سروتونین
داروهای بازدارنده مونوآمین اکسیدوز
داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای
داروهای ضد افسردگی ساده
در این روش درمانی، روانشناس با صحبت کردن سالمند را تشویق می‌کند تا درباره مشکلات و درگیری‌های ذهنی خود و هر آنچه موجب ناراحتی او می‌شود گفتگو کند. صحبت کردن سالمند در بهبود حال روحی سالمند نقش بسیار موثری دارد و به روانشناس کمک می‌کند تا علت اصلی بروز افسردگی در سالمند را کشف کند. همچنین با ارائه راه حل‌های عملی و تمرینات ذهنی به سالمند کمک می‌کند تا بتواند حالات روحی خود را کنترل کند و در برابر افکار منفی و احساسات ناپایدار بهترین تصمیم را بگیرد و با آنها کنار بیاید. در جلسات مشاوره تلفنی روانشناسی، سالمندان می‌توانند بدون خجالت یا استرس با روانشناس صحبت کنند و مشکلات و مسائلی که موجب آزرده حالی آنها می‌شود را با مشاور در میان بگذارند.
 

علت افسردگی در سالمندان

 
افسردگی معمولا به دلیل یک اتفاق ناگوار در زندگی یا شرایط بد زندگی رخ می‌دهد. اما برخی از علل محیطی و برخی از بیماری‌ها خطر ابتلا به افسردگی در سالمندان را افزایش می‌دهد. برخی از مواردی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد دلایلی هستند که ممکن است علت اصلی بروز افسردگی در سالمندان باشد که در هر سالمند با توجه به شرایط زندگی و وضعیت جسمی متفاوت خواهد بود. با استفاده از مشاوره روانشناسی تلفنی می‌توانید با شرح حالات روحی و جسمی بیمار دلیل اصلی ابتلا به افسردگی را متوجه شوید. این دلایل عبارتند از:
عوارض مصرف برخی از داوها
داشتن سابقه خانوادگی (اگر از اقوام نزدیک مبتلا به افسردگی بوده باشند احتمال ابتلا به افسردگی بیشتر از حالت معمولی خواهد بود)
عدم برخورداری از محبت و حمایت اطرافیان و اعضای خانواده
قطع عضو یا از کار افتادن عضو به دلیل بیماری ( به عنوان مثال قطع عضو به دلیل ابتلا به دیابت، یا از کار افتادن عضو به دلیل سکته مغزی)
ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن و دردناک
از دست دادن شریک زندگی و تنها بودن سالمند
از دست دادن فرزندان و دلتنگی
مونث بودن سالمند (افسردگی در سالمندان در زنان سالمند بیشتر به چشم می‌خورد)
گاهی وجود یک بیماری نهفته در سالمند ممکن است علت اصلی بروز افسردگی باشد. بنابراین برای بررسی وضعیت جسمی سالمند توصیه می‌شود در طول سال به طور مرتب آزمایش چکاپ سلامت سالمندان انجام شود و شرایط سالمند به دقت بررسی شود.
حدود 20 درصد از سالمندان مشکلاتی از قبیل ضعف حافظه، اختلالات خواب، احساس ترد شدگی و از کارافتادگی و انزوا را تجربه می‌کنند و این احساسات در زنان سالمند بیشتر است. سالمندانی که شریک زندگی خود را از دست داده‌اند و تنها زندگی می‌کنند، مشکلات مالی دارند و برای مخارج اولیه زندگی در مضیقه هستند و یا سالمندانی که به دور از فرزندان زندگی می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی می‌باشند. توجه به سالمندان و حمایت عاطفی و مالی آنها می‌تواند بسیاری از مشکلات سالمندان را برطرف نماید و خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.
چند روش ساده برای کاهش علائم افسردگی که در مشاوره تلفنی روانشناسی نیز به آن اشاره خواهد شد عبارتند از:
ملاقات سالمند با دوستان و نزدیکان
تغییر سبک زندگی
یافتن راه حلی برای برطرف کردن مشکلات
انجام تمرینات ورزشی منظم با استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل
استفاده از تکنولوژی و لوازم دیجیتال
انجام فعالیت‌های مفید ذهنی و فکری
ارتباط بیشتر با فرزندان و گذراندن اوقاتی خوش با آنها
پیاده روی و گردش روزانه در پارک یا سطح شهر
داشتن یک سرگرمی مداوم مانند باغبانی
حمایت مالی فرزندان و کمک به هزینه‌های درمان و هزینه‌های منزل
برخورد صحیح فرزندان و نزدیکان با سالمند با توجه به شرایط جسمی و روحی سالمند
برای استفاده از خدمات پرستار سالمند در منزل می‌توانید از طریق سایت آزمایش آنلاین درخواست خود را ثبت نمائید تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند. خدمات پرستاری در منزل به منظور بهبود کیفیت زندگی سالمندان عزیز ارائه می‌گردد و پرستاران مجرب و متخصص به خوبی با نحوه برقراری ارتباط با سالمندان آشنا می‌باشند.
 


:: برچسب‌ها: افسردگی در سالمندان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 22 خرداد 1401
افسردگی در مردان

علائم افسردگی در مردان

 
افسردگی یک بیماری فکری و روانی است که هر فرد با هر جنسیتی ممکن است درگیر این بیماری باشد و احساسات ناخوشایندی را تجربه نماید. همیشه تصور بر این بوده است زنان به دلیل مواجهه با مشکلات زندگی و محدودیت‌های اجتماعی بیشتر از مردان در معرض ابتلا به افسردگی هستند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که مردان نیز به همان اندازه ممکن است دچار افسردگی شوند. نکته قابل توجه در این مورد این است که نحوه بروز افسردگی در مردان با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل در بیشتر موارد کسی وجود افسردگی در مردان را متوجه نمی‌شود.
علائم افسردگی در مردان بسیار متفاوت است و به همین دلیل تشخیص این بیماری در مردان بسیار سخت‌تر خواهد بود. در ادامه به بررسی علائم افسردگی نحوه درمان آنها خواهیم پرداخت. اگر احساس افسردگی دارید و یا از نزدیکان و دوستان فردی را می‌شناسید که احساس می‌‎کنید افسرده است با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این مورد بدست آورید.
افسردگی در مردان ممکن است با برخی علائم جسمی، علائم روحی، احساسی و رفتاری همراه باشد. علائم جسمی ممکن است قابل رویت باشد و با بیماری‌های دیگر اشتباه گرفته شود به همین دلیل مردان برای درمان علائم معمولا به پزشک مراجعه می‌نمایند ولی علائم روحی همواره نادیده گرفته می‌شود و هیچ کس برای درمان آن اقدام خاصی انجام نمی‌دهد. بیشتر افراد علائم روحی و رفتاری ناشی از افسردگی را به دلیل مشکلات کار و زندگی می‌دانند و به همین علت نیاز به درمان را احساس نمی‌کنند. اما با استفاده از یک جلسه مشاوره روانشناسی تلفنی می‌توان ابن علائم را مورد بررسی قرار داد و روان درمانی را آغاز کرد.
 

مهمترین علل بروز افسردگی در مردان

 
بسیاری از عوامل اجتماعی، روانی و خانوادگی می‌تواند در حالات روحی مردان تاثیر بگذارد و موجب بروز افسردگی شود. این عوامل رفتار و احساسات مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهند که موجب تغییر سبک زندگی و ارتباطات اجتماعی و فردی وی می‌شوند. مهمترین عواملی که موجب افسردگی مردان می‌شود عبارتند از:
تجربه اتفاقات تلخ و ناگوار در زندگی
تنهایی و دوری از خانواده
عدم برخورداری از حمایت خانواده
مصرف مواد مخدر
تنها بودن در دوره میانسالی
تجربه مورد تجاوز قرار گرفتن در کودکی
توصیه می‌شود برای کشف علت اصلی افسردگی از مشاوره روانشناسی تلفنی استفاده کنید تا با مشخص شدن علت بهترین راه حل برای درمان ارائه گردد. استفاده از مشاوره روانشناسی به شما کمک می‌کند تا با گفتگو درباره مسائلی که موجب ایجاد احساس ناراحتی و اضطراب در شما می‌شود بتوانید راه حلی برای رفع آن و رد شدن از کنار آنها بیابید.
افسردگی چیزی نیست که از آن خجالت بکشید و بخواهید پنهان نگه دارید. این مشکل ممکن است برای هر فردی با هر شرایط زندگی بوجود آید و به سادگی قابل درمان است. درمان افسردگی به چند روش انجام می‌شود که مشاور روانشناس همیشه بهترین و مناسب‌ترین راه را برای شما پیشنهاد خواهد کرد. رایج‌ترین راه‌های درمان افسردگی عبارتند از:
روان درمانی: این روش درمانی به شما کمک می‌کند تا بتوانید با احساسات خود آشنا شوید و بهتر با آنها کنار بیایید. ممکن است ابتدای کار کمی خجالت بکشید و از بیان تمام احساسات و افکار خود شرم داشته باشید، اما پس از مدتی احساس بهتری خواهید داشت . دیگر می‌توانید از کنار مسائلی که قبلا شما را آزار می‌داد به راحتی عبور کنید و یاد می‌گیرید که چگونه با مشکلاتتان مواجه شوید. می‌آموزید که احساسات منفی را کنار بگذارید، به جای فکر کردن به مسائل ناراحت کننده فعالیت‌های مفید انجام دهید. به طور کلی استفاده از مشاوره روانشناسی تلفنی می‌تواند آغازی برای یک تحول بزرگ در زندگی شما باشد.
درمان با دارو: این روش درمان برای افرادی توصیه می‌شود که در مرحله حاد افسردگی قرار دارند و روان درمانی به تنهایی نمی‌تواند کمکی به درمان آنها کند. معمولا دارو درمانی همراه با روان درمانی انجام می‌شود تا تاثیر بهتری داشته باشد.
درمان‌های تکمیلی: همراه با روان درمانی و درمان با دارو، ایجاد تغییر در سبک زندگی می‌تواند در بهبود کیفیت زندگی فرد افسرده بسیار موثر واقع شود. تغییر شیوه زندگی و آغاز سبکی سالم و متفاوت یکی از بهترین راه‌های درمان افسردگی است. شروع فعالیت‌های ورزشی گروهی، پیاده روی، دوچرخه سواری، ملاقات با دوستان و گردش و تفریح با خانواده و دوستان می‌تواند در اثر بخشی درمان‌های دیگر تاثیر مثبتی داشته باشد. هر چه روحیه فرد بهتر باشد روان درمانی و دارو سریعتر و بهتر اثر خواهند کرد.
کلام پایانی، افسردگی یک بیماری روحی است که ممکن است فعالیت‌های روزمره فرد را مختل کند. اما باید در مورد حالات روحی خود هوشیار باشید و بکوشید تا حال خود را بهتر کنید و زندگی شاد و آرامی را تجربه کنید. شما اولین فردی هستید که می‌توانید به خودتان کمک کنید. اولین قدم مشورت با روانشناس است. این که تصمیم بگیرید از مشاوره روانشناسی تلفنی استفاده کنید و با یک رواشناس درباره احساسات خود صحبت کنید یک قدم مثبت و موثر برای بهبود حال خود برداشته اید.
 


:: برچسب‌ها: افسردگی در مردان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 22 خرداد 1401
واکسن پاپیلوگارد

واکسن پاپیلوگارد چیست

 
ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یکی از رایج‌ترین بیماری‌های مقاربتی است که معمولا باعث رشد زگیل‌های پوستی و همچنین مخاطی می‌شود. این نوع ویروس در اغلب موارد، با گذشت زمان در بدن از بین می‌رود اما برخی از انواع آن می‌تواند باعث سرطان‌های خطرناکی شود. سرطان‌های ناشی از انواع پرخطر HPV شامل سرطان دهانه رحم، سرطان مقعد، سرطان آلت تناسلی مردان، سرطان حلق و سرطان ولوو است.
تاکنون، چند نوع واکسن برای محافظت در برابر انواع پرخطر واکسن تولید شده‌اند که یکی از آن‌ها ساخت ایران است و واکسن پاپیلوگارد (Papiloguard) نام دارد. با توجه به اینکه در حال حاضر، سرطان دهانه رحم دومین سرطان شایع در ایران است لزوم تزریق واکسن HPV بیش‌ازپیش اهمیت پیدا کرده است. در ادامه با واکسن پاپیلوگارد بیشتر آشنا خواهید شد.
واکسن دو ظرفیتی پاپیلوگارد یک واکسن نوترکیب است که از ابتلا به گونه‌های 16 و 18 HPV پیشگیری می‌کند. این واکسن پاپیلوگارد توسط شرکت نویان پژوهان زیست دارو تولید شده است و علاوه بر محافظت در برابر سرطان دهانه رحم می‌تواند از انواع دیگر سرطان ناشی از HPV ازجمله سرطان مقعد، سرطان واژن و سرطان‌های دهان و حلق پیشگیری کند. ازآنجایی‌که واکسن HPV یکی از واکسن‌های پرهزینه و گران‌قیمت است تولید واکسن ایرانی پاپیلوگارد باعث شد که هزینه واکسیناسیون HPV کاهش پیدا کند. درنتیجه، این واکسن نسبت به دیگر واکسن‌های HPV ازجمله واکسن گارداسیل MSD قیمت کمتری دارد.
واکسن پاپیلوگارد توسط جمعی از نخبگان و متخصصان کشور، پس از یک سال مطالعات و طراحی اولیه و سپس سه سال تحقیق و توسعه، تولید و وارد بازار شد. این واکسن دارای گواهی GMP است. GMP محصولات دارویی، پزشکی و غذایی را ازلحاظ استانداردهای کیفی موردبررسی قرار می‌دهد تا این محصولات برای مصرف‌کننده آسیب‌رسان نباشند. همچنین این دارو مصوبه کمیته اخلاق در پژوهش برای انجام کارآزمایی بالینی را نیز دریافت کرده است.
 

مزایا واکسن پاپیلوگارد

 
مانند سایر واکسن‌هایی که از بدن در برابر عفونت‌های ویروسی محافظت می‌کنند، واکسن پاپیلوگارد بدن را نسبت به تولید آنتی‌بادی‌های HPV تحریک می‌کند. درنتیجه این امر، درصورتی‌که در آینده HPV وارد بدن شما شود این آنتی‌بادی‌ها به HPV متصل می‌شوند و از عفونی کردن سلول‌ها توسط HPV جلوگیری می‌کنند. واکسن HPV بر اساس ذرات شبیه ویروس (VLPها) ساخته می‌شود که VLPها از طریق مولفه‌های سطح HPV تشکیل می‌شوند.
VLPها عفونی نیستند چون DNA ویروس را ندارند. بااین‌حال، آن‌ها شباهت زیادی به ویروس دارند و آنتی‌بادی‌های ضد VLP می‌توانند علیه HPV نیز عمل کنند. تحقیقات نشان می‌دهند که VLPها ایمنی بخشی بسیار زیادی دارند و می‌توانند منجر به تولید آنتی‌بادی بالایی در بدن شوند. درنتیجه، واکسن پاپیلوگارد بسیار موثر است. این واکسن از سایر بیماری‌های مقاربتی پیشگیری نمی‌کند و همچنین عفونت‌های ناشی از ابتلا به HPV را درمان نمی‌کند.
همه افراد بین نه تا 45 سال می‌توانند واکسن پاپیلوگارد را برای محافظت از خود در برابر زگیل‌های تناسلی و یا انواع مختلف HPV که می‌توانند عامل سرطان باشند، دریافت کنند. توصیه می‌شود که کودکان در سن 11 یا 12 سالگی این واکسن را دریافت کنند تا قبل از اینکه ازنظر جنسی فعال شوند در برابر HPV محافظت گردند. بااین‌حال، صرف‌نظر از سن خود، با پزشک مشورت کنید تا در صورت تشخیص او، واکسن پاپیلوگارد را دریافت کنید.
واکسن پاپیلوگارد در چند سری تزریق می‌شود. واکسیناسیون HPV برای افراد 15 تا 45 ساله، در طی سه بار تزریق انجام می‌شود که تزریق دوم دو ماه بعد از تزریق اول و تزریق سوم چهار ماه بعد از تزریق دوم انجام می‌شود؛ بنابراین، انجام کامل واکسیناسیون، حدود شش ماه طول می‌کشد. برای افراد نه تا 14 سال، تزریق واکسن فقط دو بار انجام می‌شود که تزریق دوم دو ماه بعد از تزریق اول صورت می‌گیرد.
درنهایت، برای پیشگیری از ابتلا به HPV واکسن‌های متعددی در خارج از ایران ساخته شده‌اند که این واکسن‌ها در ایران گران‌قیمت هستند؛ بنابراین، واکسن پاپیلوگارد (Papiloguard) توسط شرکتی ایرانی تولید و روانه بازار شد. دریافت این واکسن از ابتلا به گونه‌های پرخطر HPV و درنتیجه سرطان‌های ناشی از این ویروس پیشگیری می‌کند. واکسن پاپیلوگارد عوارض جانبی جدی‌ای ندارد و بهتر است در سن 11 یا 12 سالگی در کودکان تزریق شود زیرا دریافت آن در این سنین، اثربخشی بیشتری دارد. بااین‌حال، پس از این سن هم امکان تزریق این واکسن وجود دارد و می‌تواند بسیار مفید باشد.
 
 


:: برچسب‌ها: واکسن پاپیلوگارد ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 22 خرداد 1401
علائم سرطان روده

علائم سرطان روده چیست

 
روبان آبی که کمی از نوع معروفش در دیابت پررنگ‌تر است متاسفانه مبتلایان به آن را خیلی سریع به یاد  علائم سرطان روده می‌اندازد. نماد یک بیماری تا حدودی پنهان و اگر به موقع شناسایی نشود، بسیار خطرناک که در کمین همه انسان‌ها با سبک زندگی اشتباه نشسته است. این سرطان که البته هم در روده بزرگ و هم در روده کوچک مورد بررسی قرار می‌گیرد با نام‌های سرطان کولون(Colon Cancer)، سرطان رکتوم یا چنگار روده بزرگ نیز مشهور است. در واقع سرطان روده به رشد سلول‌های سرطانی در کولون یا رکتوم (بخشی از روده بزرگ) گفته می‌شود. این بیماری به دلیل رشد غیرطبیعی سلول‌ها اتفاق می‌افتد که می‌توانند به بافت‌های دیگر بدن حمله کنند (متاستاز) یا در آن‌ها تکثیر داشته باشند.
نشانه‌ها و علائم سرطان روده می‌تواند شامل مواردی همچون خون در مدفوع (هماتوشزی)، تغییر در حرکات روده، کاهش وزن و خستگی همیشگی باشد. بسیاری از سرطان‌های روده بزرگ به دلیل عوامل ناشی از سبک زندگی و افزایش سن ایجاد می‌شوند و تعداد کمی از موارد به خاطر اختلالات ژنتیکی ارثی اتفاق می‌افتند. عوامل مرتبط با رژیم غذایی که خطر این بیماری را افزایش می‌دهند شامل گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده و همچنین مصرف زیاد الکل است. عامل خطر دیگر بیماری التهابی روده است که مواردی از قبیل بیماری کرون و کولیت زخمی را در بر می‌گیرد.
سرطان روده بزرگ را می‌توان با گرفتن نمونه کولون در طول سیگموئیدوسکوپی یا کولونوسکوپی تشخیص داد. غربالگری در کاهش احتمال مرگ ناشی از سرطان روده بزرگ مؤثر است و با شروع سن ۵۰ سالگی و بعد از آن به صورت مداوم تا سن ۷۵ سالگی توصیه می‌شود. درمان‌هایی که برای سرطان روده به کار می‌رود، می‌تواند شامل ترکیبی از جراحی، پرتودرمانی، شیمی‌درمانی و درمان هدفمند باشد.
احتمال درمان سرطان‌های محدود به درون دیواره کولون، با جراحی وجود دارد، اما سرطانی که در سراسر بدن گسترش یافته، معمولاً قابل درمان نیست و مدیریت بر روی بهبود کیفیت زندگی و علائم بیماری متمرکز می‌شود. مطالعاتی که به تازگی به وسیله محققان کالج پزشکی ویل کورنل آمریکا انجام شد نشان می‌دهد که فعال کردن مجدد یک ژن، رشد سلول‌های سرطانی روده را متوقف و سلول‌ها را به بافت سالم تبدیل می‌کند. ۸۰ تا ۹۰ درصد تومورهای کولورکتال به دلیل جهش در همین ژن اتفاق می‌افتد؛ بنابراین معکوس کردن فعالیت این ژن، نقش بسزایی در توقف رشد تومور سرطانی دارد. برای مشاوره تلفنی پزشکی با مجموعه آزمایش آنلاین همراه باشید.
 

علائم اصلی سرطان روده

 
اغلب سرطان ها در کولون یا رکتوم از پولیپ ها ایجاد می شوند، بنابراین غربالگری برای پیدا کردن یا برداشتن آنها به جلوگیری از رشد آنها کمک می‌کند.
کاهش وزن ناگهانی و یا رشته‌ای و باریک شدن مدفوع یکی از این علامت‌ها است.
خونریزی رکتال به رنگ قرمز روشن یا تیره
مدفوع رشته ای یا باریک
تنسموس، احساس نیاز به تخلیه روده، در حالی که چیزی از آن خارج نمی‌شود
کم خونی ناشی از فقر آهن
درد مداوم شکم
کاهش وزن
اگر چه ممکن است این علائم ناشی از بیماری های دیگر مانند بواسیر یا بیماری های التهابی روده باشد، اما بایستی حتما در مورد آنها با پزشکتان مشورت نمایید. خون در مدفوع، حتی اگر به طور گاه و بیگاه دیده شود، نبایستی نادیده گرفته شود ، بنابراین در صورت مشاهده هر گونه علائم که ذکر شد با مشاوره تلفنی پزشکی آزمایش آنلاین تماس گرفته و در صورت نیاز آزمایشات مربوطه را هر چه سریعتر انجام دهید.
در مرحله اول سرطان روده بزرگ، هیچ گونه علائم واضحی وجود ندارد ، به محض بروز و گسترش علائم، آنها ممکن است بسته به اندازه و محل تومور متفاوت باشند همچنین علائم اولیه ممکن است تنها روده بزرگ را تحت تأثیر قرار دهند و منجر به تغییر در عادات روده شوند و با رشد سرطان، ممکن است در بدن پخش شده و علائم سیستمیک مانند خستگی و کاهش وزن، کل بدن شما را تحت تأثیر قرار دهند.
بیماران مبتلا به سرطان متاستاتیک روده ممکن است به نشانه ها قبل از تشخیص بیماری توجه نکنند. علائم سرطان کولورکتال متاستاتیک به اندازه تومور یا تومورها و جایی که سرطان خارج از روده بزرگ یا مقعد پخش شده است، بستگی دارد. با آزمایش ژنتیک سرطان  بیشتر آشنا شوید.
اگر متوجه علائمی شده‌اید که برطرف نمی‌شود و شما را نگران کرده است حتما به پزشک مراجعه کنید. جواب آزمایش مدفوع نشان دهنده چیست؟
از پزشک بپرسید از چه زمانی غربالگری سرطان روده را شروع کنید. معمولا از 50 سالگی باید غربالگری شروع شود اما برای افرادی که احتمال سرطان روده بزرگ در آنها بیشتر است غربالگری زودتر شروع می‌شود و احتمالا دفعات آن بیشتر است. غربالگری سرطان روده بزرگ را می‌توان با کولونوسکوپی انجام داد و یکی دیگر از موارد استفاده کولونوسکوپی زمانی است که پزشک به دنبال پیدا کردن پلیپ در بدن بیمار است.
 


:: برچسب‌ها: علائم سرطان روده ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 22 خرداد 1401
خرید واکسن گارداسیل

نحوه خرید واکسن گارداسیل

 
برای HPV یک واکسن دیگر نیز وجود دارد که ساخت ایران و شرکت نویان پژوهان زیست دارو است. این واکسن، واکسن پاپیلوگارد (Papiloguard) نام دارد که نسبت به واکسن‌های دیگر HPV ارزان‌قیمت‌تر است و اثربخشی آن نیز تایید شده است. خرید واکسن گارداسیل از شما در برابر گونه‌های 16 و 18 ویروس HPV محافظت می‌کند که این گونه‌ها عامل ایجاد سرطان دهانه رحم هستند.
واکسن hpv برای همه ی سنین مفید است ولی در صورتیکه در سن پایین تر تزریق شود مفیدتر می باشد. اما واکسن اچ پی وی به زنان باردار یا کسانی که بیماری های خاص دارند، توصیه نمی شود. همین طور کسانی که به لاتکس و یا مخمر حساسیت دارند بهتر است آن را با پزشک در میان بگذارند و با مشورت او تزریق نمایند. حال اگر حساسیت داشته باشید باید چه کرد؟ برای این که ببینید به واکسن آلرژی دارید یا خیر، می توانید در دوز اول واکسن این موضوع را متوجه شوید. بعد از آن که در دوز اول بدنتان نسبت به واکسن اچ پی وی حساسیت نشان داد، از زدن دوز دوم امتناع نمایید. چرا که ممکن است سلامتی شما را تهدید کند.
زمانی که فردی به این بیماری مبتلا می شود، ویروس اچ پی وی در رگ های خونی بیمار منتشر می شود. این ویروس درزمان طولانی مدت که در بدن بیمار است ممکن است باعث تغییر سلول های طبیعی بدن شود و پیش زمینه ای برای ایجاد تومور و سرطان ایجاد کند. طبق تحقیقات انجام شده، این ویروس باعث بروز نئوپلازی های گردن رحم در زنان می شود. hpv در زنان و hpv در مردان نیز می تواند باعث بروز سرطان دهان شود. طبق تحقیقات نیمی از سرطان فرج، سرطان آلت تناسلی مردانه و سرطان مهبل، با این ویروس ارتباط دارد. حال که این را می دانیم، باید در خصوص پیشگیری و تزریق واکسن این ویروس اقدام جدی ای انجام دهیم.
 

مزایا خرید واکسن گارداسیل 

 
درنهایت، اگرچه HPV به‌طورکلی، خودبه‌خود از بین می‌رود اما برخی از انواع آن می‌توانند به بیماری‌های جدی‌تری مانند سرطان دهانه رحم تبدیل شوند. واکسن HPV می‌تواند از 11 سالگی تا 45 سالگی در برابر این ویروس از افراد محافظت کند و عوارض جانبی آن در موارد نادری مشاهده شده‌اند. اگر در مورد خرید واکسن گارداسیل و مزایا و معایب آن سوالات دیگری دارد لازم است آن را با پزشک مطرح کنید تا بتوانید در این زمینه بهترین تصمیم را بگیرید و از سلامت خود مراقبت بیشتری داشته باشید.
اگر این واکسن را دریافت کرده‌اید و عوارضی را تجربه می‌کنید لازم است با پزشک خود در این مورد صحبت کنید. برخی افراد نگران این موضوع هستند که واکسن HPV ممکن است عوارض جانبی جدی یا تاثیرات طولانی‌مدت مانند تاثیر بر روی باروری داشته باشد. بااین‌حال، مطالعات نشان می‌دهند که این واکسن، ایمن است و نمی‌تواند خطری جدی به همراه داشته باشد. از سوی دیگر، واکسن HPV می‌تواند باعث بهبود قدرت باروری در برخی زنانی شود که به عفونت مقاربتی مبتلا شده‌اند. همچنین، لازم است بدانید این واکسن از برخی سرطان‌های مرتبط با HPV پیشگیری نمی‌کند. به همین دلیل مهم است که تست پاپ اسمیر را هرچند یک وقت بار انجام دهید. علاوه بر این، واکسن HPV از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی دیگر جلوگیری نمی‌کند و به درمان آن‌ها نیز کمکی نمی‌کند؛ بنابراین، لازم است در رابطه جنسی همچنان از کاندوم استفاده کنید.
واکسن HPV به‌طورمعمول برای دختران و پسران 11 یا 12 ساله توصیه می‌شود. اگرچه خرید واکسن گارداسیل را می‌توان از نه‌سالگی نیز تزریق کرد. بهتر است واکسن HPV زمانی برای دختران و پسران تزریق شود که آن‌ها تماس جنسی را شروع نکرده باشند. تحقیقات نشان داده است که دریافت واکسن در سنین کودکی با شروع زودتر فعالیت جنسی ارتباطی ندارد. هنگامی‌که فردی به HPV آلوده شد ممکن است واکسن، آن‌قدرها برای او موثر نباشد یا اصلا تاثیری نداشته باشد. از سوی دیگر، اثربخشی واکسن درصورتی‌که در سنین کم تزریق شود بیشتر است. تعداد دفعات تزریق واکسن برای کودکان زیر 15 سال، دو دوز در فاصله شش ماه است اما برای افراد بالاتر از 15 سال، این واکسن به صورت سه دوز تزریق می‌شود.
ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، یک عفونت ویروسی است که از طریق تماس پوست به پوست بین افراد منتقل می‌شود. بیش از 100 نوع HPV وجود دارد که بیشتر از 40 مورد آن از طریق تماس جنسی منتقل می‌شود و می‌تواند اندام تناسلی، دهان یا گلو را تحت تاثیر قرار دهد. بر طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، شایع‌ترین راه انتقال hpv از راه رابطه جنسی است. HPV آن‌قدر شایع است که اکثر افرادی که ازنظر جنسی فعال هستند حتی با وجود داشتن شرکای جنسی کم، در برخی مواقع به چند نوع HPV مبتلا می‌شوند. در برخی موارد، عفونت HPV دستگاه تناسلی ممکن است هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نکند. بااین‌حال، برخی از انواع HPV می‌توانند منجر به ایجاد زگیل‌های تناسلی و حتی سرطان‌های دهانه رحم، مقعد، دهان و گلو شوند. به همین دلیل، دریافت واکسن HPV اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه با این واکسن بیشتر آشنا می‌شوید.
 


:: برچسب‌ها: خرید واکسن گارداسیل ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 22 خرداد 1401
تزریق بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس زیر بغل چیست

 
بوتاکس علاوه بر جوانسازی و زیبا سازی پوست کاربرد درمانی نیز دارد که یکی از آنها تزریق بوتاکس زیر بغل به منظور کاهش میزان تعریق است. این روش درمانی برای افرادی که بیش از حد عرق می‌کنند بسیار مفید و موثر است. تعریق بیش از اندازه زیر بغل موجب می‌شود تا در جمع احساس خجالت داشته باشند و ظاهر ناخوشایندی بر روی لباس ایجاد می‌شود. تزریق بوتاکس برای زیر بغل راه حلی است برای مشکل تعریق زیاد.
تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق زیر بغل نوعی روش درمانی محسوب می‌شود که از سوی سازمان غذا و داروی ایالات متحده تائید شده است. بوتاکس از فعال شدن غدد تولید کننده عرق جلوگیری می‌کند و مانع از ترشح عرق می‌شود. تعریق بیش از حد که در اصطلاح پزشکی به آن هایپرهیدروزیس گفته می‌شود و با تزریق بوتاکس تا 80 درصد از میزان تعریق کاسته می‌شود. میزان اثر بخشی بوتاکس برای درمان تعریق زیاد بسته به بدن افراد مختلف از 4 ماه تا یک سال متغیر می‌باشد. نتیجه تزریق بوتاکس در کاهش میزان تعریق پس از دو هفته قابل مشاهده است.
تزریق بوتاکس علاوه بر زیر بغل برای کف دست، پاها و پیشانی نیز کاربرد دارد و یک روش درمانی است که توسط پزشک متخصص انجام می‌شود. بهتر است پیش از تزریق بوتاکس با پزشک مشورت کنید. برخی از افراد به صورت مادرزادی تعریق زیاد دارند اما برخی از افراد به دلیل ابتلا به نوعی بیماری یا مصرف دارویی خاص عرق می‌کنند که باید علت آن توسط پزشک تشخیص داده شود.
بوتاکس از ماده‌‎ای که در باکتری‌های موجود در طبیعت وجود دارد گرفته می‌شود و نوعی سم به نام بوتولینوم است که بر سیستم عصبی بدن تاثیر می‌گذارد و عملکرد عصب ناحیه تزریق را مختل می‌کند. با تزریق بوتاکس در زیر بغل نیز عملکرد غدد ترشح کننده عرق را مختل می‌کند و آنها را غیر فعال می‌کند. عرق نوعی ماده شیمیایی است که از بدن خارج می‌شود و برای بسیاری از افراد ناخوشایند است.
بوتاکس در قسمت زیر بغل حدود 100 واحد تزریق می‌شود که هر طرف 50 واحد می‌باشد. پس از تزریق تا یک سال اثر بوتاکس در بدن باقی می‌ماند و باید مجدد تکرار شود. میزان تزریق بوتاکس برای نقاط دیگر بدن بر اساس تشخیص پزشک خواهد بود.
 

مزایای تزریق بوتاکس زیر بغل

 
تاثیر بوتاکس در کاهش میزان تعریق زیر بغل طولانی مدت است و در برخی از افراد تنها سالی یکبار تکرار تزریق نیاز است.
تزریق بوتاکس هیچ گونه عوارضی برای فرد ندارد و برای تزریق تنها بی حسی موضعی کافی است و بیهوشی یا استفاده از داروی خاصی نیاز نیست.
تزریق بوتاکس برای زیر بغل معمولا برای بیشتر افراد بدون درد است زیرا پزشک پیش از تزریق محل را با استفاده از داروی به صورت موضعی بی حس می‌کند تا درد کمتری احساس شود.
تعریق زیر بغل تا 80 درصد کاهش می‌یابد و تمامی مشکلات ناشی از تعریق زیاد از بین خواهد رفت.
هزینه انجام بوتاکس برای کاهش تعریق از هزینه بسیاری از روش‌های درمانی دیگر و جراحی کمتر است.
پس از تزریق بوتاکس می‌توانید کارهای روزمره زندگی را انجام دهید اما به خاطر داشته باشید که انجام کارهای سنگی و فعالیت ورزشی تا چند روز ممنوع است.
تا چند ساعت پس از تزریق بوتاکس از شستشو با آب گرم پرهیز کنید.
اگر پزشک داروی خاصی را برای تسکین درد یا غیره تجویز نمود باید مطابق توصیه پزشک عمل کنید و داروها را به موقع مصرف کنید.
تزریق بوتاکس برای زیر بغل یک روش درمانی موثر است و بسیاری از افرادی که این روش درمانی را تجربه کرده‌اند از این عمل رضایت داشته اند. تزریق بوتاکس برای کنترل تعریق برای نواحی دیگر بدن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد اما معمولا استفاده از این رو برای درمان تعریق بیش از حد تعریق زیر بغل کاربرد بیشتری دارد. تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد باید در مراکز مجهز و توسط پزشک متخصص انجام شود.
 


:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس زیر بغل ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 21 خرداد 1401
تزریق بوتاکس صورت

تزریق بوتاکس صورت چیست

 
پوست صورت با افزایش سن و از دست دادن چربی دچار تغییراتی می‌شود که در برخی از نواحی به صورت چین و چروک است و در برخی از نواحی افتادگی پوست رخ می‌دهد. این اتفاق ممکن است برای افراد خوشایند نباشد اما امروزه برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست روش‌های بسیاری وجود دارد که یکی از آنها بوتاکس صورت می‌باشد. این روش بهترین و کم هزینه‌ترین راه برای از بین بردن نشانه‌های پیری و کاهش چین و چروک موجود در پوست صورت است. این روش بسیار سریع انجام می‌شود و نتیجه کار در کوتاه‌ترین زمان قابل مشاهده است و عوارض جانبی شدید و آزار دهنده ندارد، به همین دلیل روش تزریق بوتاکس صورت از جمله روش‌های جوانسازی پرطرفدار در میان بانوان و آقایان می‌باشد.
تزریق بوتاکس کاری بسیار دقیق و حساس است و نباید این کار را در سالن‌های زیبایی انجام دهید. توصیه می‌شود برای تزریق بوتاکس حتما به افراد متخصص و با تجربه مراجعه نمائید. در صورت نیاز به بوتاکس زیربغل و کسب اطلاعات لازم از فواید آن مقاله لینک شده را مطالعه نمایید.
این روش یکی از روش‌های جوانسازی و زیبا سازی پوست صورت است که افتادگی‌ها و چروک موجود در قسمت‌های مختلف صورت را برطرف می‌کند. از این روش علاوه بر زیبایی در درمان برخی بیماری‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
موادی که برای بوتاکس استفاده می‌شود از یک باکتری مشتق می‌شود که در طبیعت و در بسیاری از مواد طبیعی مانند خاک و دریاچه و جنگل موجود است. این باکتری در روده برخی از پستانداران و آبزیان نیز موجود است و استفاده از تعداد محدودی از ان برای بدن هیچ ضرری ندارد. این باکتری دارای سم بوتولینوم است و این سم از این باکتری گرفته می‌شود و برای مختل کردن سیستم عصبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سم بر روی سیستم عصبی قسمت تزریق اثر می‌گذارد و عملکرد عصب را مختل می‌کند.
بوتولینوم موجب می‌شود تا سیستم انتقال دهنده عصب کار نکند و از منقبض شدن سلول‌های عضلانی جلوگیری می‌کند. منقبض شدن سلول‌های عصبی منجر به ایجاد چروک بر روی پوست می‌شود و اگر این انقباض صورت نگیرد چروکی نیز بر روی پوست ایجاد نخواهد شد. این انقباضات بیشتر در نواحی اطراف چشم، خطوط اخم و لبخند و پیشانی رخ می‌دهد.
در حقیقت بوتاکس عملکرد ماهیچه‌های صورت را متوقف می‌کند. تاثیر بوتاکس پس از مدتی از بین می‌رود و سیستم عصبی دوباره به حالت قبل خود باز می‌گردند. به همین دلیل پس از یک دوره تزریق بوتاکس باید برای تداوم تاثیر بوتاکس، تزریق مجددا انجام شود. در غیر اینصورت ماهیچه‌ها به صورت طبیعی عمل خواهند کرد و خطوط چین و چروک بر روی پوست نمایان می‌شود.
 

مزایا تزریق بوتاکس صورت

 
مهمترین مزیت بوتاکس برای افرادی که به دلایل مختلف چین و چروک زیادی بر روی صورت دارند مناسب است. از دیگر مزایای تزریق بوتاکس عبارتند از:
فرم دهی به ابروها و زیباتر کردن حالت ابرو
رفع افتادگی پلک و ابرو
جوانسازی پوست و کشیدن قسمت های شل شده پوست
درمان سردردهای میگرنی
عدم وجود عوارض جانبی پس از تزریق بوتاکس
کاهش چین و چروک پوست با افزایش سن
پرداخت هزینه کمتر برای جوانسازی پوست
قابل استفاده برای سنین مختلف
تزریق بوتاکس در هر ناحیه از صورت قابل انجام است. اما باید دقت داشت که قسمت مورد نظر به عضلات اطراف آسیب نزند و بر عملکرد آنها تاثیر نگذارد. متخصص تزریق بوتاکس پیش از تزریق، محل مورد نظر را علامت می‌زند. بوتاکس باید درست در همان محل تزریق شود در غیر اینصورت نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و ممکن است عصب قسمت دیگر از صورت از کار بیفتد. به همین دلیل این کار باید با دقت بالایی انجام شود. خصوصا در مورد صورت این نکته بسیار حائز اهمیت است زیرا با زیبایی فرد در ارتباط است.
تزریق بوتاکس علاوه بر زیبایی برای درمان برخی از بیماری‌ها نیز موثر است. به عنوان مثال برای از بین بردن اسپاسم عضلانی در قسمتی در بدن یا صورت، درمان میگرن، کاهش تعریق در نواحی مختلف بدن و کاهش دردهای مزمن در نواحی خاصی از بدن با انجام بوتاکس قابل درمان است. با تزریق بوتاکس عصب ناحیه تزریق از کار می‌افتد و دیگر هیچ پیام دردی را به مغز منتقل نمی‌کند. بنابراین برخی از دردهای مزمن و آزار دهنده با تزریق بوتاکس قابل درمان خواهد بود.
 


:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس صورت ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 21 خرداد 1401
تزریقات در منزل در شرق تهران

خدمات تزریقات در منزل در شرق تهران

 
آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که برای انجام یک تزریق ساده ساعت‌ها به دنبال مراکز تزریقاتی بگردید و مسافتی طولانی را برای رسیدن به این مراکز طی کنید؟ آیا به اینوموضوع فکر کرده‌اید که تزریق در منزل چه قدر می‌تواند راحت و آسوده انجام شود و دیگر نیازی نیست از منزل خارج شوید؟ آیا می‌دانید که تزریق سرم در منزل بسیار بهتر و راحت‌تر از ماندن بر روی تخت در مراکز تزریقاتی است؟ آیا از خدمات تزریقات در منزل در شرق تهران اطلاعی دارید؟ با ما همراه باشید.
تزریقات در منزل از دیگر خدماتی است که در آزمایش آنلاین ارائه می‌گردد و توسط پزشکان و پرستاران باتجربه و متخصص انجام می‌شود. شما می‌توانید در طول هفته و در هر ساعت از شبانه روز برای انجام تزریقات یا پانسمان با مرکز تماس حاصل فرمائید و از خدمات ما در منزل خود بهره مند گردید. بدین ترتیب دیگر برای تزریق یا تعویض پانسمان دیگر نیازی نیست از منزل خارج شوید و به دنبال مراکز درمانی و تزریقاتی بگردید. تنها کافی است درخواست خود را در سایت ثبت نمائید و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید و خدمات پرستاری و تزریق را در منزل دریافت نمائید.
از مهمترین خدماتی که در مراکز درمانی آنلاین ارائه می‌گردد انجام تزریقات در منزل می‌باشد. امروزه با وجود مشغله زندگی و کاری و شرایط سخت رفت و آمد در شهرهای شلوغ و پر ترافیک استفاده از خدمات درمانی شبانه روزی در محل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برای بسیاری از افراد بسیار مفید می‌باشد. انجام تزریقات و خدمات پانسمان در منزل برای سالمندان و بیمارانی که توان حرکتی ندارند امری ضروری می‌باشد. جابجایی این افراد تا مراکز درمانی و انتظار برای انجام تزریقات یا تعویض پانسمان برای خود فرد و نزدیکان وی بسیار دشوار و هزینه بر است.
 

مزایای تزریقات در منزل در شرق تهران

 
استفاده از خدمات درمانی و تزریقات در منزل شرق تهران برای بیماران و همراهان آنها مزایایی را به همراه خواهد داشت. افرادی که سالمند دارند، بیمار معلول دارند، بیماران دارای ضایعه نخاعی در منزل دارند و بسیاری از افراد که تحرک و جابجایی برای آنها دشوار است می‌توانند به راحتی از خدمات ما استفاده نمایند. مهمترین مزیت انجام تزریقات در منزل عبارتند از:
عدم نیاز به خارج شدن از منزل: نیازی نیست بیمار خود را اذیت کنید و او را برای تزریق به مراکز درمانی ببرید.
احساس آرامش و امنیت در زمان تزریق: بیمار در محیط امن و آرام منزل تزریق را انجام می‌دهد.
کنترل شرایط بیمار پس از تزریق: پرستار در کنار بیمار می‌ماند و علائم وی را بررسی می‌کند.
صرفه جویی در هزینه و وقت: تزریق بدون نیاز به صرف زمان بیشتر و هزینه بالاتر انجام می‌شود.
آزمایش آنلاین با ارائه کامل‌ترین خدمات درمانی و بهداشتی در کوتاه‌ترین زمان پاسخگوی نیازهای درمانی شما خواهد بود. پرستاران ما از تخصص و مهارت بالایی برخوردار هستند و شما می‌توانید با اطمینان کامل از خدمات درمانی مرکز برای سالمندان، کودکان و بیماران خود استفاده نمائید. بسیار ای افراد برای مراجعه به مراکز درمانی محدودیت دارند. سالمندان و کودکان باید در محیطی امن و دور از آلودگی حضور داشته باشند. کودکان برای حاضر شدن در مراکز درمانی نگرانی‌هایی دارند اما اگر این خدمات در منزل انجام شود کودک احساس آرامش و امنیت خواهد داشت. تمامی خدمات در منزل و بدون هیچ استرس و ناراحتی انجام خواهد شد. با انجام تزریقات در منزل شرق تهران مراقب سلامت خود و اعضای خانواده تان باشید.
بسیاری از تزریقات به صورت ساده انجام می‌شوند و نیازی به مراجعه و حضور در مراکز درمانی ندارند. به جز برخی از تزریقات خاص که باید حتما در مراکز درمانی و تحت نظر پزشک انجام شود باقی موارد در منزل قابل انجام است. در حقیقت می‌توان گفت بیشتر تزریقات بدون هیچ گونه مشکلی در منزل انجام خواهد شد. تنها کافی است به سایت آزمایش آنلاین مراجعه نمائید و درخواست خود را ثبت کنید. پرستاران در کوتاه‌ترین زمان ممکن به منزل شما مراجعه خواهند نمود و تزریقات و مراقبت‌های ثانویه انجام خواهد شد.
 


:: برچسب‌ها: تزریقات در منزل در شرق تهران ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 18 خرداد 1401
تزریقات در منزل کرج

خدمات تزریقات در منزل کرج

 
آیا درباره تزریقات در منزل چیزی شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید تزریقات در منزل شامل چه خدماتی است و چگونه انجام می‌شود؟ از مزایای این خدمات اطلاعی دارید؟
امروزه با سخت شدن شرایط زندگی و مشغله زیاد افراد خانواده مراجعه به مراکز درمانی شلوغ و انتظار برای استفاده از خدمات بسیار طاقت فرسا و زمان بر است. شاید بتوان گفت که بیشتر افراد جامعه برای تک تک لحظات خود برنامه ریزی کرده‌اند و انتظار برای یک تزریق ساده یا اتمام سرم برای بسیاری از افراد سخت و دشوار خواهد بود. تصور کنید فردی در منزل یک سالمند دارد و باید برای انجام تزریقات وی نیمی از روز را از کار خود مرخصی بگیرد و سالمند خود را برای انجام تزریقات به مراکز درمانی ببرد. هزینه رفت و آمد و خستگی راه هم برای سالمند آزار دهنده خواهد بود و هم برای نزدیکان وی. در این شرایط بهترین انتخاب استفاده از خدمات تزریقات در منزل کرج خواهد بود. بدین ترتیب ساکنان شهر کرج می‌توانند بدون دغدغه و نگرانی تزریقات لازم انجام دهند.
تزریق روشی درمانی است برای رساندن مواد دارویی مایع یا مواد مغذی و مایعات به بدن. پزشکان از این روش برای رساندن دارو و واکسن به رگ‌ها، عضلات، پوست و استخوان استفاده می‌کنند و یکی از سریع‌ترین روش‌های درمانی و دارو رسانی به بدن محسوب می‌شود. هر دارو بسته به نوع ترکیبات و شیوه درمان روش تزریق متفاوتی دارد و از انواع مختلف سرنگ و سوزن برای تزریقات در منزل استفاده می‌شود. پرستاران و متخصصانی که برای تزریق به منزل مراجعه می‌نمایند بایستی با انواع تزریق و نحوه انجام آن آشنایی کامل داشته باشند.
 

مزایای تزریقات در منزل کرج

 
خدمات تزریقات در منزل کرج توسط تیم حرفه‌ای و مجرب پرستاران و متخصصان مرکز انجام می‌شود و استفاده از این خدمات برای افراد بیمار و نزدیکان آنها مزایایی به همراه دارد. از جمله مهمترین مزایای تزریقات در منزل عبارتند از:
صرفه جویی در زمان: امروزه زمان به یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های هر فرد تبدیل شده است. هر فرد برای تمامی ساعات و لحظات خود ارزش بسیاری قائل است و زندگی پر مشغله امروزی موجب شده است تا افراد به دنبال راهی باشند تا کارها سریعتر و با کیفیت بهتر انجام شود. یکی از روش‌های صرفه جویی در زمان استفاده از خدمات درمانی آنلاین و در محل می‌باشد.
انجام آسان و امن: استفاده از خدمات تزریقات در منزل این امکان را برای بیمار فراهم می‌کند تا بتواند در محیط آرام و امن منزل تزریقات خود را انجام دهد. این موضوع برای سالمندان بسیار اهمیت دارد. سالمندان به دلیل سختی رفت و آمد و مشکلات خروج از خانه تمایلی ندارند به مراکز درمانی مراجعه کنند و از این خدمت بسیار استقبال می‌نمایند. این موقعیت برای کودکان و نوزادانی که از مراجعه به مراکز درمانی ترس دارند نیز مناسب می‌باشد.
کاهش خطر ابتلا به بیماری: با عدم مراجعه به مراکز درمانی نیازی نیست فرد بیمار در مراکز درمانی حضور داشته باشد و در معرض انواع آلودگی و بیماری قرار بگیرد. بدین ترتیب خطر ابتلا به انواع بیماری‌های ویروسی و عفونی در افراد کاهش می‌یابد. این موضوع برای سالمندان، نوزادان، کودکان و افراد معلول بسیار مهم و حیاتی است.
ما برای تامین رفاه همشهریان عزیز شهر کرج ،خدمات تزریقات در منزل کرج را راه اندازی نموده‌ایم و این امکان را فراهم نمودیم تا بهترین خدمات با بالاترین کیفیت در منزل ارائه گردد. شما می‌توانید برای آسایش بیماران و سالمندان خود و کودکانتان درخواست مورد نظر را در آزمایش آنلاین ثبت نمائید تا پرستاران ما در زمان مشخص شده از سوی شما در منزل شما حضور یابند و تزریقات انجام شود. مزایای استفاده از تزریقات در منزل کرج عبارتند از:
برخورداری از مراقبت‌های شخصی و سفارشی
انجام فعالیت‌های روزانه قبل و بعد از انجام تزریق و عدم نیاز به خروج از منزل
حمایت دارویی و مراقبتی پرستار
انجام خدمات توسط پرستاران و پرسنل متخصص و مجرب
رعایت تمامی نکات بهداشتی توسط پرسنل
انجام تمامی خدمات در محیطی امن و آشنا
حضور در کنار اعضای خانواده و در منزل برای فرد بیمار یک مزیت مهم محسوب می‌شود. مهمترین اصل در مورد بیماران حفظ آرامش است تا درمان بهترین تاثیر را داشته باشد. ما نیز به منظور فراهم نمودن آسایش و آرامش هموطنان عزیزمان خدمات درمانی و مراقبتی را در منزل ارائه می‌نمائیم تا افراد در بهترین شرایط ممکن تحت درمان قرار گیرند و از خدمات بهره مند گردند.
 


:: برچسب‌ها: تزریقات در منزل کرج ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 18 خرداد 1401
تزریقات در منزل مشهد

خدمات تزریقات در منزل مشهد

 
اگر به هر دلیلی پزشک برای شما داروی تزریقی تجویز کرده باشد حتما اولین چیزی که ذهن شما به درگیر می‌کند این خواهد بود که برای تزریق کجا باید بروید؟ چطور زمان را مدیریت کنید تا بتوانید در ساعات کاری به مراکز تزریقات مراجعه کنید؟ اگر بخواهید شب تزریق خود را انجام دهید آیا مرکزی هستن که به صورت شبانه روزی فعالیت داشته باشد؟
بسیاری از افراد به دلیل مشغله کاری برای انجام یک کار ساده مانند انجام تزریق باید برنامه ریزی کنند. اگر در محل کار هستند مرخصی ساعتی بگیرند، اگر در منزل هستند باید ساعاتی را از منزل خارج شوند تا تزریق را انجام دهند، اگر فرد بیماری باید تزریق انجام دهد باید برای رفت و آمد و جابجا نمودن وی برنامه ریزی کرد. اما با فراهم شدن خدمات تزریقات در منزل مشهد ، شهروندان مشهدی می‌توانند تنها با یک تماس و یا ثبت درخواست در سایت آزمایش آنلاین از این امکانات استفاده نمایند و تمامی تزریقات خود را در هر ساعت از شبانه روز در منزل یا محل کار خود انجام دهند. تزریقات در منزل توسط کادر حرفه‌ای و متخصص انجام می‌شود و مراقبت‌های ثانویه توسط پرستار انجام خواهد شد.
برخی از افراد برای انجام امور درمانی مانند تزریق، دریافت سرم، تعویض پانسمان و … از اینکه به مراکز درمانی مراجعه کنند دلهره زیادی دارند. به همین دلیل از انجام درمان صرف نظر می‌کنند. اما اگر درمان در منزل و در محیطی آشنا انجام شود می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. حضور در کنار اعضای خانواده و در فضای آرام منزل میزان دلهره افراد را به طرز چشم گیری کاهش می‌دهد. این موضوع در کودکان بسیار رایج است. بسیاری از کودکان تمایلی برای مراجعه به مراکز درمانی ندارند و اگر بخواهند تزریقات انجام دهند این موضوع شدت بیشتری خواهد داشت.
همچنین افرادی که توان حرکتی ندارند مانند سالمندان، بیماران، معلولین نیز از جمله افرادی هستند که استفاده از تزریقات در منزل می‌تواند برایشان بسیار مفید و موثر باشد. جابجا کردن افرادی که برای حفظ تعادل و راه رفتن قدرت کافی ندارند، بسیار دشوار است. اگر مسیر طولانی باشد این سختی‌ها دوچندان خواهد شد. زیرا سالمندان و بیماران در شرایط عادی به سر نمی‌برند و نمی‌توانند مدت زمان طولانی درون خودرو بنشینند و یا مسافتی را پیاده روی کنند.
نکته دیگر وجود احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف در مراکز درمانی است. بدن کودکان، سالمندان و بیماران بسیار حساس‌تر از یک فرد عادی است و ممکن است با قرار گرفتن در معرض کوچکترین آلودگی یا عامل بیماری سریعا مبتلا شوند. به همین دلیل حضور افراد حساس به مراکز درمانی حتی الامکان باید کمتر شود. مگر در مواقع لزوم.
 

مزایای تزریقات در منزل مشهد

 
تزریقات در منزل مشهد توسط پرستاران مجرب و حرفه‌ای انجام می‌شود و برای بسیاری از افراد و با هر شرایط و سن مزایایی به همراه دارد. مهمترین مزیت استفاده از خدمات تزریقات در منزل عبارتند از:
مدیریت زمان و صرفه جویی در هزینه: با استفاده از خدمات انجام تزریقات در محل بسیاری از مشکلات مراجعه به مراکز درمانی حل خواهد شد. به عنوان مثال یک فرد شاغل برای انجام یک تزریق ساده باید مرخصی ساعتی بگیرد، هم هزینه رفت و آمد را باید در نظر داشته باشد و هم از ساعات مرخصی وی کاسته می‌شود. در حالیکه تنها با یک تماس می‌تواند تزریق را در محل کار خود انجام دهد. و یا فردی که در منزل توانایی حرکت و خروج از منزل را ندارد و یا به دلیل بیماری نباید از خانه خارج شود، بهتر است از این خدمات استفاده کند و تزریقات خود را بدون نیاز به جابجایی در منزل انجام دهد.
آسایش حال بیمار: بیماران و سالمندان ترجیح می‌دهند تا حد امکان از منزل خارج نشوند، زیرا شرایط برای این افراد کمی متفاوت است. نیاز به کمک دارند و نمی‌توانند مانند یک فرد با شرایط عادی مدت‌ها بیرون از منزل برای دریافت خدمات درمانی انتظار بکشند. اما با بهره مندی از این خدمات می‌توانند در محیط آرام و امن منزل تزریقات لازم را انجام دهند.
تزریقات از جمله سریع‌ترین روش‌های درمانی محسوب می‌شود به دلیل ورود مستقیم دارو به جریان خون برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از این روش استفاده می‌شود. به همین دلیل بسیاری از پزشکان برای نتیجه بخش بودن درمان از داروهای تزریقی برای بیمار استفاده می‌نمایند. یکی از مهمترین دغدغه افراد برای تزریق دارو یافتن مکانی امن و بهداشتی برای انجام تزریقات می‌باشد و چه مکانی ایمن‌تر و پاک تر از محیط منزل می‌تواند باشد. بسیاری از افراد به دلیل ابتلا به بیماری سیستم ایمنی بسیار ضعیفی دارند و نباید در اماکن شلوغ و آلوده حضور داشته باشند. بهترین راه حل استفاده از خدمات تزریقات در منزل مشهد می‌باشد.
ما مفتحر هستیم که توانسته‌ایم بهترین و جامع‌ترین خدمات درمانی و بهداشتی را به هموطنان عزیزمان در سراسر نقاط کشور ارائه دهیم. برای انجام تزریقات در هر محلی که مد نظر شماست تنها کافی است در سایت آزمایش آنلاین درخواست خود را ثبت نمائید و از خدمات ما بهره مند گردید.
 


:: برچسب‌ها: تزریقات در منزل مشهد ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 18 خرداد 1401
نرم افزار مدیریت مطب

نرم افزار مدیریت مطب چیست

 
با پیشرفت تکنولوژی زندگی انسان‌ها با تغییرات بزرگی همراه بوده است و همواره تلاش بر این بوده که کارها سریع‌تر و ساده‌تر انجام شوند. استفاده از تکنولوژی برای ارائه خدمات از جمله مهمترین رویدادهای دنیای امروز به شمار می‌آید که خدمات پزشکی و درمانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و پیشرفت‌های شگرفی در این حوزه رخ داده است. یکی از این موارد راه اندازی نرم افزار مدیریت مطب و اطلاعات بیماران می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی نرم افزارهای مدیریت مطب و کاربرد آنها بپردازیم.
استفاده از تکنولوژی موجب تسریع در روند رسیدگی به امور کاری و زندگی خواهد شد. بنابراین علم پزشکی نیز نباید از تکنولوژی دور باشد و برای سرعت بخشیدن به امور بیماران و درمان، استفاده از نرم افزارهای مدیریت مطب بسیار کاربردی خواهد بود.
نرم افزار مدیریت مطب که برای پزشکان طراحی می‌شود نرم افزاری است که تمامی اطلاعات بیماران و مراحل درمان را نظم دهی می‌نماید و بهترین جایگزین برای پرونده‌های کاغذی محسوب می‌شود. با استفاده از نرم افزار مطب پزشکان و کادر درمان می‌توانند تمامی مراحل درمانی از جمله نوبت دهی، معرفی خدمات، لیست پزشکان، فرایند درمان و … را به کاربران خود معرفی نمایند. بدین ترتیب تمامی مراحل با نظم بیشتر و تخصصی‌تر پیش خواهد رفت.
کاربران با استفاده از نرم افزار می‌توانند در فضایی امن و آرام خدمت مورد نظر خود را به دقت بررسی نمایند و نوبت خود را به صورت آنلاین رزرو نمایند. استفاده از نرم افزارهای مدیریت مطب تجربه‌ای نوین و خاص برای پزشکان و کاربران فراهم می‌نماید.
 

مزایای نرم افزار مدیریت مطب

 
نرم افزار مدیریت مطب به منظور ارائه خدمات بهتر و سریعتر به کاربران راه اندازی می‌شود و به پزشکان کمک می‌کند تا بهتر بتوانند امور مربوط به مطب را مدیریت نمایند. دسترسی سریع به اطلاعات و پرونده بیمار، مشاهده سابقه بیمار در کوتاه‌ترین زمان ممکن و … از جمله خدماتی است که در یک نرم افزار مدیریت مطب فراهم می‌‌باشد. استفاده از این نرم افزارها چند مزیت مهم دارند که عبارتند از:
امکان به روز کردن اطلاعات بیماران، امور مالی، تغییر نحوه نوبت دهی و … از جمله مواردی است که می‌توان به عنوان یک مزیت دانست.
در دسترس بودن اطلاعات و سوابق بیماران نیز از دیگر مزایای نرم افزارهای مطب می‌باشد. پزشک در هر زمان که بخواهد می‌تواند از سیستم خود استفاده کند و سوابق بیمار را مشاهده نماید. مراحل درمان و داروهای استفاده شده توسط بیمار و آزمایشات انجام شده، همگی در پرونده بیمار درج شده است و پزشک بسیار راحت‌تر می‌تواند درمان بیمار را ادامه دهد.
صرفه جویی در وقت و انرژی از مهمترین مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت مطب است که در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از این نرم افزار دیگر نیازی نیست شخصی برای نوبت دهی زمان صرف نماید. تکمیل پرونده در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. انجام امور مالی و گزارشات ماهانه مطب در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. بنابراین در زمان و انرژی به طرز چشم گیری صرفه جویی خواهد شد.
منشی و حسابدار مطب می‌تواند با استفاده از نرم افزار بسیار سریع گزارش تمامی امور مالی مربوط به شرکت را از نرم افزار دریافت نماید و در کوتاه‌ترین زمان حسابداری مطب انجام خواهد شد. برای نظم بیشتر می‌توان امور مالی مربوط به هر روز را جداگانه ثبت نمود و در نهایت آنها را در کنارهم مورد بررسی قرار داد.
نرم افزارهای مدیریت مطب جایگزین روش‌های سنتی شده است و بسیاری از امور مطب مانند نوبت دهی، نسخه نویسی، ایجاد پرونده برای بیمار و … همگی به صورت الکترونیکی انجام می‌‌شود. به همین دلیل رقابت گسترده‌ای در این حوزه در میان تولید کنندگان نرم افزار شکل گرفته است. در این بخش قصد داریم چند نرم افزار برتر مدیریت مطب را معرفی نموده و مورد بررسی قرار دهیم.
 


:: برچسب‌ها: نرم افزار مدیریت مطب ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 18 خرداد 1401
مشاوره زناشویی

مشاوره زناشویی چیست

 

مشاوره زناشویی فقط به مشکلات همسران در روابط جنسی محدود نمی‌شود، بسیاری از مسائل از نوع ارتباط زن و شوهر در خانواده، ارتباطات اجتماعی و اعتماد به نفس زوجین در کیفیت زندگی زناشویی و رابطه عاطفی میان زن و شوهر تاثیر گذار می‌باشند. با افزایش سطح اطلاعات در مورد روابط عاطفی و زناشویی می‌توانید زندگی مشترک بهتری را تجربه کنید. برای اطلاع از اهمیت مشاوره زناشویی بر بهبود کیفیت روابط در زندگی مشترک با ما در آزمایش آنلاین همراه باشید.
وجود مشکلات و اختلاف نظر در زندگی زناشویی امری کاملا طبیعی است و در یک رابطه سالم زن و شوهر اجازه دارند نظر خود را آزادانه بیان کنند. احترام گذاشتن به نظرات یکدیگر در زندگی مشترک و صحبت در مورد آنها می‌تواند موجب بهتر شدن رابطه زناشویی شود. مشاهده شده است که برخی از زوجین با وجود اختلاف نظرهای بسیار توانسته‌اند زندگی آرام و بدون مشکلی داشته باشند. علت این موضوع آگاهی آنها از روابط زناشویی و نحوه برقراری ارتباط عاطفی با یکدیگر می‌باشد. زن و شوهر می‌توانند با حل مشکلات زندگی مشترک ارتباط عاطفی خود را با شریک زندگی‌شان عمیق‌تر کنند.
زوجی که همیشه در آخر صحبت با هم دعوا می‌کنند و به جای اینکه مشکل را حل کنند آن را بدتر می‌کنند حتما باید از مشاوره زناشویی استفاده کنند. آنها در حضور مشاور دیگر نمی‌توانند دعوا کنند زیرا مشاور از ایجاد تنش در زمان صحبت جلوگیری می‌کند و به زوجین می‌آموزد که چگونه خشم خود را کنترل کنند.

 

مزایای مشاوره زناشویی

 
استفاده از مشاوره زناشویی به زوجین کمک می‌کند تا بتوانند علت اصلی مشکل را کشف کنند و برای حل مشکل از پیشنهادات مشاور کمک بگیرند. زوجین می‌توانند با آگاهی از نحوه برقراری ارتباط با یکدیگر پس از مدتی بدون کمک دیگران از پس مشکلات موجود در زندگی برآیند. تنها کافی است مهارت برقراری ارتباط با یکدیگر و مدیریت شرایط مختلف در زندگی را بیاموزند و بدانند که در هر موقعیت چه رفتاری بهتر و موثرتر خواهد بود. مهمترین مزیت استفاده از مشاوره زناشویی عبارت است از:
می‌توانید در مورد موضوعی که قادر نیستید به صورت رو در رو با همسر خود مطرح کنید، صحبت کنید. برخی از مواقع زوجین نمی‌توانند با یکدیگر در مورد مساله‌ای که موجب رنجششان شده است صحبت کنند. از اینکه طرف مقابل را آزرده خاطر کنند و یا او را عصبانی کنند می‌ترسند و به همین دلیل سالها با مشکلاتی که در دل دارند زندگی می‌کنند در حالیکه همیشه ناراحت و ناراضی هستند. اما در جلسات مشاوره می‌توانند با کمک مشاور موضوعاتی که موجب ناراحتی شان است را به راحتی بیان کنند و با استفاده از راه حل‌های پیشنهادی مشاور مشکلات موجود را حل کنند.
زمانیکه زوجین نمی‌توانند حرف یکدیگر را متوجه شوند و همیشه با مشکل سوء برداشت از صحبت‌های یکدیگر مواجه هستند بهترین راه کمک گرفتن از مشاوره زناشویی است. برخی مواقع یک فرد غریبه و بی طرف بهتر می‌تواند منظور طرف مقابل را متوجه شود و به طرف دیگر انتقال دهد. علاوه بر این طرفین می‌توانند در جلسات مشاوره با مهارت‌های درست سخن گفتن و درست شنیدن آشنا شوند.
اختلافات و دعواهای کوچک در زندگی مشترک به گفته بزرگان از شیرینی‌های زندگی است و هیچ زوجی در جهان وجود ندارد که تمامی عقاید و تفکراتشان با یکدیگر کاملا مشابه باشد. با آموختن مهارت‌های ارتباطی و احترام گذاشتن به عقاید و افکار طرف مقابل می‌تواند در حل مشکلات و اختلاف نظرها بسیار موثر باشد. ضرورت استفاده از مشاوره زناشویی آزمایش آنلاین نیز به همین علت است. مشاور به شما کمک می‌کند تا نحوه برقراری ازتباط با همسر و فرزند را بیاموزید و بتوانید زندگی را در هر شرایطی مدیریت کنید.
اگر مشکلاتی در زندگی مشترک وجود دارد که هیچ گاه حل نشده است بهتر است حتما از مشاوره زناشویی استفاده شود. وجود مشکلات قدیمی در زندگی یکی از اصلی‌ترین عوامل مخرب روابط زناشویی است. مشکلاتی که هیچگاه حل نشده باشند مانند یک زلزله 7 ریشتری هستند که هر لحظه ممکن است بنیان خانواده را به هم بریزند. بنابراین صحبت کردن در مورد مشکلات و حل آنها برای نجات زندگی مشترک بسیار مهم و حیاتی هستند و بهترین راه برای حل آنها شرکت در جلسات مشاوره زناشویی است.
 


:: برچسب‌ها: مشاوره زناشویی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 18 خرداد 1401
آزمایش کبد

آزمایش کبد چیست

 
کبد به طور کلی وظیفه ی تصفیه ی خون و انجام دیگر فرایند های خونی را دارد. این وظایف شامل تولید فاکتور های لختده کننده ی خون، سم زدایی، سوخت و ساز مواد غذایی و بسیاری از عمکرد های حیاتی دیگر می باشد. سلول های کبد دارای آنزیم هایی می باشند که وظیفه ی اکثر این واکنش های شیمایی را برعهده دارند.
در مجموع آزمایش کبد به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند که در زیر به تفضیل هر یک را توضیح می دهیم.
 آزمایش آنزیم کبدی: در کبد به طور کلی دو آنزیم اصلی وجود دارد که شامل ATL و ASL می باشند. (آنزیم ASL فقط در کبد موجود است ولی آنزیم ASL در بافت ها و عضلات نزدیک به کبد نیز موجود می باشد.) از آنجا که با صدمه دیدن کبد این آنزیم ها وارد خون می شوند پس وجود  این آنزیم ها در خون نشان از سالم نبودن کبد است. از آنجا که از وظایف دیگر کبد تولید صفرا است. آنزیم های تولید کننده ی صفرا نیز مانند موارد قبلی با بیماری کبد در جریان خون بیشتر دیده می شوند پس وجود این آنزیم ها (لکالین فسفاتاز، 5 نوکلئوتیاداز و گاما گلوتامیل ترانس پتیتاز ( GGT)) نیز نشان از عملکرد نا صحیح کبد است.
 آزمایش عملکرد کبد: این گروه از آزماش ها شامل سه دسته ی کلی می شود:
 PTوINR: از جمله وظایف کبد که در بالا اشاره شد تولید پروتئین های لخته کننده ی خون است که با دو روش   PT (زمان پروترومبین) و INR ( سنجش طبیعی جهانی) اندازه گیری می شود اگر در هر دو روش زمان لخته شدن خون بیشتر از زمان استاندارد شود نشان از عمکرد ناسالم کبد می باشد.
 آلبومین: آلبومین از جمله مهم ترین پروتئین های خون بدن می باشد که کبد وظیفه ی تولید آنها را دارد که افراد با کبد های ناسالم عموما شاهد افت آلبومین در خون می شوند. (البته افت آلبومین صرفا به دلیل نارسایی کبدی نیست اما یکی از نشانه های کبد ناسالم می باشد.)
 بیلی روبین: بیلی روبن از تجزیه ی گلوبول های قرمز بدن ایجاد می شود. این ماده در مدفوع بیمار های کبدی به میزان بالایی دیده می شود. (کبد این ماده را از طریق مدفوع دفع می کند. البته بیلی روبین بر اثر کم خونی آنمی همولیتیک نیز زیاد می شود و دلیل فزونی آن صرفا نارسایی کبدی نیست.)
قسمت بسیار اعظمی از بیماری های کبدی در دنیای امروز صرفا به دلیل عادت های نادرست غذایی و سبک غلط زندگی ماشینی قرن بیست و یکمی است. عدم استفاده ی از دخانیات، عدم تفس هوای آلوده در محیط های کار (مانند بوی رنگ یا دیگر مواد شمیایی)، عدم استفاده از مشروبات الکلی، عدم استفاده ی زیاد از خوراکی های شیرین و فراوری شده، عدم استفاده ی خودسرانه از دارو و مراجعه ی پیشگرانه به پزشک و انجام آزمایش های سالانه می تواند به میزان بسیار بالایی از ریسک ابتلا به این بیماری های خاص بکاهد.
 


:: برچسب‌ها: آزمایش کبد ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 17 خرداد 1401
پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند در منزل چیست 

 
اگر در منزل سالمند دارید و شرایط نگهداری از وی برایتان دشوار است و زمان کافی برای نگهداری و مراقبت از سالمند عزیزتان را ندارید بهترین راه حل استخدام پرستار سالمند در منزل می‌باشد. رفاه حال سالمندان عزیز آرزوی هر فرزندی است و حضور سالمند در منزل هم برای سالمند بهتر است و هم برای نزدیکان و فرزندان وی. سالمندان در منزل خود احساس آرامش بیشتری دارند و می‌توانند با دوستان و نزدیکان خود بیشتر در ارتباط باشند. بنابراین اگر سالمندتان دچار بیماری است و یا به تنهایی قادر نیست کارهای روزمره خود را انجام دهد و نیاز به مراقبت و پرستاری دارد با ما همراه باشید. آزمایش آنلاین با معرفی پرستاران مجرب و حرفه‌ای برای سالمندان شما این امکان را فراهم نموده‌ است که پرستار سالمند در منزل از والدین سالمندتان مراقبت نماید.
در این مقاله قصد داریم چند ویژگی مهم یک پرستار خوب را برشماریم. در زمان انتخاب پرستار برای نگهداری از سالمند خود چند نکته مهم را باید مورد توجه قرار دهید.
 

مزایا پرستار سالمند در منزل

 
پرستار سالمند فردی است که با مسائل مربوط به سالمندی و انواع بیماری‌های آنها آشنایی کامل دارد و به خوبی می‌داند که چگونه با یک سالمند ارتباط برقرار کند. پرستار سالمند در منزل باید بتواند با استفاده از تخصص و مهارت خود علاوه بر نگهداری از وی کمک کند تا سالمند بتواند زندگی خوبی داشته باشد و کیفیت زندگی وی بهبود یابد. نیازهای جسمی و روحی سالمندان با یکدیگر متفاوت است و به همین علت پرستار باید با انواع نیازهای سالمندان آشنا باشد و بداند که چگونه به بهترین نحو ممکن در جهت رفع نیازها اقدامات لازم را انجام دهد. مهمترین ویژگی‌های پرستار سالمند در منزل عبارتند از:
پرستار سالمند باید صبور و با حوصله باشد: مراقبت از سالمندان نیازمند صبر و تحمل بالا است. سالمندان به دلیل کهولت سن و گاها ابتلا به برخی از بیماری‌های مربوط به دوره سالمندی تمرکز خود را از دست می‌دهند، کند حرکت می‌کنند و کند صحبت می‌کنند، نمی‌توانند خوب حرکت کنند و در حفظ تعادل دچار مشکل هستند، مشکلات روحی مانند افسردگی دارند و شرایط عادی ندارند. به همین علت پرستار سالمند باید با تمامی این شرایط آشنایی داشته باشد و نحوه برخورد با سالمند را به خوبی بداند. مهمترین مساله صبر است. پرستار باید پا به پای سالمند و ب توجه به شرایط وی کارها را انجام دهد، هرگز نباید سالمند را وادار به کاری کند و یا از او بخواهد که کارها را باسرعت بیشتری انجام دهد. سالمندانی که وضعیت جسمی و روحی مناسبی ندارند باید بیشتر مورد تجه قرار گیرند زیرا بسیار حساس و زود رنج هستند.
مهربانی و رفتار با محبت با سالمند: بسیاری از سالمندانی که وضعیت جسمانی مساعدی ندارند به محبت بیشتری نیاز دارند. به عنوان مثال سالمندی که قادر نیست از تخت برخیزد و باید تمام طول روز بر روی تخت دراز بکشد ممکن است به دلیل درد بدن و خستگی پرخاشگر و عصبی شود، در این شرایط پرستار سالمند در منزل باید با مهربانی و محبت با سالمند برخورد کند تا تحمل شرایط برای سالمند کمی آسان‌تر شود. اگر سالمندی نتواند ادرار خود را کنترل کند و یا در زمان غذا خوردن لباس خود را کثیف کند، پرستار نباید با تند خویی با وی رفتار کند. رفتار تند و عصبانیت پرستار موجب می‌شود تا حال روحی سالمند برتر شود و بر بیماری وی و روند پیش روی آن تاثر منفی خواهد گذاشت.
برای انتخاب پرستار برای سالمند عزیزتان اصلا عجله نکنید. با دقت تمامی ویژگی‌های ذکر شده را مرور کنید و با پرستار یک جلسه به صورت خصوصی صحبت کنید. سالمند را با پرستار آشنا کنید و نظر او را در رابطه با اخلاق و رفتار پرستار جویا شوید. سالمند باید با پرستار راحت باشد و احساس صمیمیت کند تا بتواند نیازها و خواسته‌های خود را با او در میان بگذارد.
آزمایش آنلاین با ارائه خدمات پرستار سالمند در منزل این امکان را برای شما عزیزان فراهم نموده است که بتوانید در منزل و با اطمینان خاطر سالمند خود را تحت مراقبت قرار دهید. پرستاران مجرب و متخصص ما هر زمان که شما بخواهید در منزل حضور خواهند داشت و خدمات مورد نظر شما را به سالمندان ارائه خواهند داد. بدین منظور به سایت مراجعه نمائید و با انتخاب پرستار سالمند در منزل و نوع خدمت مورد نظر، درخواست خود را ثبت نمائید. ما همیشه همراه شما هستیم.
 


:: برچسب‌ها: پرستار سالمند در منزل ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 17 خرداد 1401
پرستار کودک در منزل

پرستار کودک در منزل چیست

 
والدینی که شاغل هستند و در طول روز نمی‌توانند در کنار فرزند خود حضور داشته باشند ترجیح می‌دهند کودک در منزل تحت مراقبت پرستار باشد و در محیط امن و آرام منزل نگهداری شود. از این رو بهترین راه انتخاب پرستار کودک برای نگهداری از کودک در منزل می‌باشد. انتخاب پرستار کودک در منزل باید با دقت انجام شود زیرا کودک تمام طول روز با او در ارتباط است و خصوصیات اخلاقی و رفتاری پرستار بر کودک تاثیر خواهد گذاشت. در این مقاله قصد داریم چند ویژگی مهم یک پرستار کودک خوب را برشماریم، دقت داشته باشید که انتخاب پرستار کودک و پرستار سالمند در منزل از اهمیت بالایی برخوردار است و باید خصوصیات اخلاقی و رفتاری پرستار به دقت بررسی شود.
پرستار کودک مدت زمان زیادی را در طول روز با فرزند شما سپری می‌کند و به همین دلیل برای انتخاب پرستار باید بسیار دقت داشته باشید. اینکه پرستار کودک چه سنی دارد و خصوصیات رفتاری وی به چه صورت است و چگونه با کودکان ارتباط برقرار می‌کند، همگی از جمله مسائلی هستند که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. بنابراین در زمان انتخاب پرستار کودک در منزل نکات زیر را که از ویژگی‌های یک پرستار کودک خوب است در نظر داشته باشید:
پرستار کودک باید قابل اعتماد باشد: والدین معمولا در این مورد بسیار نگران هستند و خیلی سخت می‌توانند به فردی اعتماد کنند و فرزندشان را به وی بسپارند. به همین دلیل برای اطمینان خاطر خود و فرزندتان بهتر است با پرستار کودک در منزل به صورت خصوصی ملاقات داشته باشید و یا شخصا با وی صحبت کنید. در مورد نحوه نگهداری از فرزند و قوانین مربوط به خانه با وی صحبت کنید. تاکید کنید که پرستار در منزل تمام مدتی که در محل حضور دارد باید از کودک مراقبت کند و از صحبت کردن با تلفن همراه و دعوت از دوستان به خانه اجتناب کند. پرستار باید به طور مداوم در کنار فرزند حضور داشته باشد و از او مراقبت کند. استفاده مدوام از گوشی و تماشای تلویزیون نباید در ساعات کاری وی انجام شود.
پرستار کودک باید وقت شناس باشد: والدین در طول هفته باید در ساعت مشخصی از منزل خارج شوند تا بتوانند به موقع در محل کار خود حاضر شوند. به همین دلیل وقت شناس بودن پرستار کودک در منزل از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر پرستار هر روز به یک بهانه دیر به منزل برسد، نظم خانواده به هم می‌ریزد و والدین نمی‌توانند به موقع از خانه خارج شوند. در صورتیکه مشکلی برای پرستار بوجود آمد باید روز قبل یا ساعتی قبل به والدین اطلاع داده شود تا آنها بتوانند برنامه کار خود را تغییر دهند و یا کودک را نزد شخص دیگری بسپارند. این مورد از جمله تعهدات یک پرستار خوب و وظیفه شناس است.
پرستار کودک فردی صبور و مهربان است: ارتباط با کودکان و گذراندن وقت با آنها بسیار لذت بخش است و این لذت زمانی حاص می‌شود که شما فردی آرام و صبور باشید. صبر و حوصله بالا از ویژگی‌های بارز یک پرستار کودک خوب و حرفه‌ای است. کودکان در طول روز ممکن است به دلایل مختلف بهانه گیری کنند و یا از انجام کاری امتناع ورزند، پرستار می‌تواند با استفاده از تجربه و تخصص خود به صورتی فرزند را آرام کند و او را با بازی یا وسیله‌ای سرگرم کند. پرستار کودک هرگز اجازه تندخویی و پرخاش با کودک را ندارد. پرستار کودک باید بداند که با هر کودک چگونه باید رفتار کرد. کودکان در سنین مختلف خصوصیات رفتاری متفاوتی دارند و لجبازی‌ها و شیطنت آنها در هر سن متفاوت خواهد بود.
 

مزایای پرستار کودک در منزل

 
پدر و مادر در زندگی تلاش می‌نمایند تا کودکشان در آرامش و رفاه رشد کند. در شرایطی که پدر و مادر هر دو شاغل هستند و ساعتی از روز را بیرون از منزل حضور دارند دغدغه مراقبت از کودک را خواهند داشت. زیرا نمی‌توان کودک را همه روزه نزد اقوام سپرد و یا سپردن کودک به مهد کودک نیز سختی‌های خود را دارد. مشکلات رفت و آمد و حضور به موقع در محل کار از مشکلاتی است که در زمان بردن کودک به مهد پیش می‌آید. از طرفی مهد محیطی است که کودکان بسیاری در آنجا حضور دارند و احتمال بیماری کودک و عدم رسیدگی به کودک بیشتر خواهد شد. به همین دلیل بهترین گزینه استخدام پرستار در منزل می‌باشد.
ما مفتخر هستیم که توانسته‌ایم این امکان را برای والدین عزیز فراهم نمائیم که با اعزام پرستار کودک در منزل از دغدغه‌های آنها بکاهیم. والدین می‌توانند با مراجعه به سایت و انتخاب نوع خدمت و شهر درخواست خود را ثبت نمایند و از مزایای حضور پرستار کودک در منزل بهره مند گردند. ما پرستارانی مجرب و متخصص را به شما معرفی خواهیم نمود و شما می‌توانید با اطمینان خاطر کودکتان را در منزل به پرستار بسپارید و با خیالی آسوده به فعالیت‌های خود بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشورت با کارشناسان ما با شماره تلفن‌های مرکز تماس حاصل نمائید.
پرستار کودک باید همیشه در دسترس باشد و منعطف باشد: در زندگی هر فردی ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که والدین مجبور باشند در ساعتی به غیر از ساعت کاری پرستار از وی بخواهند تا به منزل آنها مراجعه کند و از کودکشان مراقبت کند. یکی از ویژگی‌های یک پرستار خوب و متعهد منعطف بودن وی است. به این معنی که همیشه در دسترس است و اگر کاری ضروری برای شما پیش آید می‌توانید با اطمینان از او بخواهید که از کودکتان مراقبت کند. یک پرستار متعهد و وظیفه شناس می‌تواند این اطمینان را در شما ایجاد کند که هرگاه به کمک وی نیاز داشتید می‌توانید با او تماس بگیرید.
پرستار کودک فردی با تجربه و ماهر است: مهارت پرستار در مراقبت از کودک از مهمترین ویژگی‌های یک پرستار حرفه‌ای و کارآزموده است. پرستار باید بداند که در زمان وقوع حادثه برای کودک یا آسیب دیدن او چه کاری انجام دهد و با مراقبت‌های اولیه آشنایی داشته باشد. همچنین یک پرستار مجرب و ماهر به خوبی با تکنیک‌های رفتاری آشنا است و می‌داند که وقتی کودکی پرخاش می‌کند و یا تندخویی و لجبازی دارد، چگونه باید با کودک رفتار کند تا بتواند شرایط را تحت کنترل خود داشته باشد. کنترل بحران‌های موجود در زمان نگهداری از کودک تنها با استفاده از مهارت و تجربه امکان پذیر خواهد بود. به عنوان مثال درمان دل درد در کودکان و درمان تب در کودکان تنها با مهارت و تجربه پرستار امکان پذیر خواهد بود.
 


:: برچسب‌ها: پرستار کودک در منزل ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 17 خرداد 1401
آزمایش‌ ایدز

آزمایش ایدز چیست

 
آزمایش HIV تنها راه تشخیص ویروس HIV در بدن است. این آزمایش خون یا مایعات دیگر بدن را بررسی می‌کند تا احتمال وجود این ویروس را از طریق تولید آنتی بادی ایدز تشخیص دهد. بسیاری از این آزمایش‌ ایدز نمی‌توانند ویروس را بلافاصله تشخیص دهند، زیرا ساختن آنتی‌بادی یا رشد کافی ویروس در بدن زمان می‌برد. در حال حاضر محققان سعی دارند که حساسیت و دقت این آزمایش‌ها را بهبود ببخشند.
سندرم نقص ایمنی اکتسابی ایدز (AIDS) یک بیماری مزمن و بالقوه تهدیدکننده زندگی است که توسط ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) ایجاد می‌شود. HIV با آسیب رساندن به سیستم ایمنی بدن، توانایی بدن در مبارزه با عفونت و بیماری را مختل می‌کند و در دراز مدت، عفونت به بسیاری از اندام‌های مختلف بدن انتشار می‌یابد. خوشبختانه در حال حاضر، داروهای مناسبی برای این بیماری وجود دارد که روند شیوع و پیشرفت بیماری را کند می‌کند و هر چه سریع‌تر این بیماری تشخیص داده شود، میزان شیوع بیماری در اندام‌های مختلف، دیرتر اتفاق می‌افتد.
به طور معمول ایدز با فعالیت جنسی و یا خون آلوده (از طریق مایعات بدن از جمله خون، منی، مایعات واژن و شیر مادر) انتقال می‌یابد و سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد می‌کند افراد حداقل یکبار در طول زندگی آزمایش ایدز بدهند. افرادی که فعالیت جنسی پرخطر و مشکوک دارند، بیشتر در معرض ابتلا به ایدز قرار دارند و آزمایش ایدز برای این افراد ضروری‌تر است.
آزمایش HIV برای کاهش سرعت انتشار عفونت ضروری است. بسیاری از افراد از آلوده بودن خود به این ویروس آگاه نیستند و به همین دلیل، ممکن است اقدامات احتیاطی کمتری را برای جلوگیری از انتقال ویروس انجام دهند. همچنین، تشخیص زودتر ویروس HIV اغلب منجر به درمان سریع‌تر و موثرتر می‌شود. هرچه درمان زودتر انجام شود امکان به تاخیر انداختن پیشرفت بیماری به درجات شدیدتر و ایدز بیشتر می‌شود.آزمایش ایدز و هپاتیت به طور معمول برای افرادی ضروری است که قصد عمل جراحی دارند. در این شرایط نمونه خون گرفته می‌شود و فاکتورهای HIV  Ab، HCV Ab، Hbs Ab و Hbs Ag ارزیابی می‌شود. اما افرادی که مشکوک به بیماری ایدز و یا هپاتیت هستند به صورت جداگانه نیز می‌توانند این آزمایش را درخواست دهند. تشخیص زودهنگام این بیماری‌ها می‌تواند مانع از پیشرفت سریع این بیماری و انتشار عفونت به سرتاسر بدن شود.
 
 


:: برچسب‌ها: آزمایش‌ ایدز ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 17 خرداد 1401
باتری سمعک

باتری سمعک چیست

 
باتری یکی از مهمترین اجزای سمعک است و قدرت و کیفیت آن در عملکرد سمعک بسیار موثر خواهد بود. باتری سمعک در مدل‌های شارژی و معمولی در بازار موجود می‌باشند و به طور کلی باید بدانیم که باتری تحت چه شرایطی عمر بیشتری خواهد داشت.  خرید باتری با کیفیت و نگهداری صحیح از آن از جمله مواردی است که در ماندگاری و دوام باتری موثر می‌باشد.
سمعک دستگاهی است که به شنوایی افراد کمک می‌کند و به همین دلیل نحوه عملکرد آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین انتخاب اجزای سمعک مانند باتری در عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر سمعک نقش مهمی دارد. در این مقاله قصد داریم انواع مختلف باتری سمعک و نحوه نگهداری صحیح از آن را بررسی کنیم.
معمولا بیشتر افراد برای سمعک خود از باتری‌های معمولی استفاده می‌کنند در حالیکه باتری‌های قابل شارژ نیز برای سمعک موجود است و عملکرد مطلوبی دارند. نکته مهم در مورد باتری‌های قابل شارژ توجه به ظرفیت باتری و قدرت آن است. باتری باید متناسب با ظرفیت سمعک انتخاب شود تا به سمعک آسیبی وارد نکند. استفاده از باتری‌های قابل شارژ مقرون به صرفه هستند و به سادگی با استفاده از دستگاه مخصوص شارژ می‌شوند.
در بسیاری از سمعک‌ها هنگامی که باتری ضعیف می‌شود علامت‌هایی مشاهده می‌شود که نشان دهنده اتمام شارژ باتری است. به عنوان مثال ممکن است صداها واضح به گوش نرسد یا صدا بیش از حد ضعیف باشد و مجبور شوید میزان صدا را بسیار بالا ببرید. در برخی از انواع سمعک در زمان کاهش شارژ باتری از دستگاه صدای بوق هشدار شنیده می‌شود که به معنی اتمام شارژ باتری است. پرستار سالمند در منزل میزان باتری سمعک را چک می‌کند و هرگاه نشانگر باتری نشان دهد که باتری در حال اتمام است، باتری را عوض می‌کند. برای کودکان نیز تعویض باتری بایستی توسط والدین یا پرستار کودک در منزل در زمان لازم انجام شود.
 

انواع باتری سمعک

 
باتری سمعک در اندازه‌های مختلف و مناسب برای انواع سمعک در بازار موجود می‌باشد. باتری‌ها بر اساس اندازه به پنج دسته 5، 10، 13، 312 و 675 تقسیم می‌شوند. هر یک از اندازه‌های ذکر شده برای سمعک خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید متناسب با ظرفیت سمعک انتخاب شود.
عمر باتری سمعک به میزان استفاده از آن بستگی دارد. به عنوان مثال اگر 16 ساعت در روز از سمعک استفاده شود بسته به اندازه باتری و نوع آن، از 5 روز تا دو هفته باتری قابل استفاده خواهد بود. اگر سمعک کمتر از این مدت زمان کار کرد ممکن است سمعک مشکلی داشته باشد و یا اینکه باتری کیفیت مطلوبی ندارد و زود خالی می‌شود.
والدینی که کودکانشان از سمعک استفاده می‌کنند باید بسیار مراقب باشند تا باتری‌ها در دسترس کودکان قرار نگیرد. زیرا امکان بلعیده شدن باتری توسط کودکان وجود دارد و بسیار خطرناک است. به همین دلیل باید سمعک را در زمان استراحت درون قاب مخصوص قرار دهید تا کودکان با ان بازی نکنند و باتری آن را در نیاورند.
همچنین یهتر است در زمان خرید باتری سمعک از برندهای با کیفیت و معروف استفاده کنید. کیفیت باتری در عملکرد سمعک بسیار موثر است و بی کیفیت بودن باتری و فاسد شدن آن ممکن است به سمعک آسیب بزند و عملکرد سمعک را ضعیف کند. اگر باتری باکیفیت خریداری می‌کنید اما مصرف سمعک زیاد است و باتری زود خالی می‌شود، ممکن است سمعک مشکلی داشته باشد. به همین علت حتما سمعک را به متخصص نشان دهید.
آزمایش آنلاین ارائه دهنده خدمات پرستاری و بهداشتی، امکانات لازم برای انجام آزمایش در منزل، ویزیت پزشک در منزل و سایر خدمات درمانی در منزل را برای هموطنان گرامی فراهم نموده است. با ما در آزمایش آنلاین همراه باشید.
 


:: برچسب‌ها: باتری سمعک ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 17 خرداد 1401
نحوه فسخ قرارداد ملک

نحوه فسخ قرارداد ملک چیست

 
بشر همواره تلاش کرده است تا با ایجاد قوانینی در رابطه با اسباب و وسایلی که داردَ، به بهبود کیفیت زندگی خود و جامعه کمک کند. یکی از این قوانین، ایجاد حق مالکیت بر دارایی های هر شخص یا خانواده است .افراد با گذشت زمان یاد گرفتند که به داشته های طرف مقابل خود احترام بگذارند و با ایجاد قوانینی، این حق مالکیت را رسمی تر کردند. یکی از این قوانین، قانون حق مالکیت افراد بر املاک شان است که در قانون مدنی کشورمان هم ضوابطی برای آن تعریف شده است و همه ی کسانی که با قراردادهای مالکیت سرو کار دارند، موظفند که به محتوای نحوه فسخ قرارداد ملک عمل کنند.
یکی از نکاتی که باید در معاملات ملک مورد توجه قرار گیرد، عمل کردن به تعهدات خرید و فروش و نقل و انتقالات و تنظیم قراردادها است. اما عمل به این تعهدات همواره مشکلاتی داشته که منجر به بروز اختلافات در میان طرفین قرارداد شده است و نهایتا فسخ قرارداد ملک را به دنبال داشته است. وظایف و ویژگی‌های وکیل خوب در این زمینه را در مقاله وکیل کیفری لینک شده مطالعه نمایید.
واژه ی فسخ به معنای زایل کردن و نقض کردن است. اما در اصطلاح عامیانه به معنای منحل کردن یک قرارداد از سوی یک یا چند نفر از طرفین قرارداد است. در معاملات ملکی فسخ قرارداد یکی از مهمترین مشکلات رایج در عقد قراردادهای ملکی و برهم خوردن معامله می باشد. فسخ قرارداد معامله می تواند توسط یکی از طرفین و یا هر دو طرف معامله و یا حتی نفر سوم نیز صورت گیرد. نکته ای که باید یاد آور شویم این است که در تمامی قراردادهای ملکی، اعم از خرید  و فروش و یا اجاره، یکی از موضوعات بند قرارداد این است که طرفین قرارداد می توانند طی مدت زمان مشخص و با ارائه دلیل موجه و رعایت قوانین مدنی این معامله را فسخ کنند.
همچنین برای فسخ قرارداد یک کار حقوقی، فردی که این کار را انجام می دهد، باید از نظر عقلی و سنی، دارای شرایط کافی بوده و به اصطلاح اهلیت این کار را داشته باشد. لازم به ذکر است که فسخ قرارداد باید کاملا بصورت دو طرفه باشد. مگر اینکه در قرارداد، حق فسخ برای یکی از طرفین قید شده باشد. همچنین فسخ کننده باید دلیل موجه و کافی برای فسخ قرار داد ارائه کند و اگر دلایل وی غیرموجه باشد باید ضرو زیان این کار را به طرف مقابل بپردازند.
در اکثر قراردادها، برای ضمانت معاملات، مبلغ ضرر و زیان بطور قانونی در قولنامه ها تعیین می گردد. خریداران و فروشندگان هرگونه ملکی می توانند برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه از مشاوران حقوقی کمک گرفته و یا در صورت عدم دسترسی حضوری از خدمات مشاوره حقوقی رایگان تلفنی نیز اطلاعات و راهنمایی های مورد نیاز خود را دریافت نمایند.
فسخ قرارداد یکی از مهمترین موضوعات در قراردادهای قانونی است و ممکن است در هر معامله ای اتفاق بیفتد و در هر صورت منجر به پرداخت ضرر و زیان های زیادی نیز به طرفین قرارداد شود. طرفین در دعوی حقوقی فسخ قرارداد ملک تنها در صورت توافق می توانند جلوی این ضرر و زیان ها را بگیرند. اگر طرفین قرارداد در هنگام معامله به شرایط و مفاد قرارداد بیشتر دقت کنند ضررهای کمتری را نیز متحمل خواهند شد. بهترین راه قبل از عقد هر معامله ای و حتی در حین معامله استفاده از مشاوره حقوقی رایگان به صورت تلفنی و یا حضوری است که توسط شرکت های حقوقی و مشاوره حقوقی فعال در آنها ارائه می گردد.
 


:: برچسب‌ها: نحوه فسخ قرارداد ملک ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : دو شنبه 16 خرداد 1401
آزمایش دیابت

آزمایش دیابت چیست

 
تفسیر جواب آزمایش دیابت بارداری از طریق آزمایش خون انجام می گیرد. برای تفسیر جواب آزمایش دیابت بارداری فقط کافی است مقدار و رنج حالت های نرمال یا غیر طبیعی قند خون را بدانیم. برای تفسیر جواب آزمایش دیابت بارداری می توان از استاندارد های مختلفی برای بررسی سطح قند خون استفاده کرد. درست است که تفسیر جواب آزمایش دیابت بارداری برای ارزیابی قندخون است ولی  اگر در تفسیر آزمایش قند خون خود عدد و نتیجه غیر طبیعی مشاهده کردید الزاما به دیابت بارداری مبتلا نیستید، در واقع فقط یک سوم افراد بارداری که تفسیر نتیجه آزمایش قند خون آنها  دیابت مثبت است به طور واقعی به این بیماری مبتلا هستند و بقیه ی تفاسیرو نتایج کاذب است پس نیاز به نگرانی نیست.
تفسیر جواب آزمایش دیابت بارداری (قند خون) موجب می شود تا با تشخیص دیابت بارداری و کنترل و درمان سریع آن خطر ابتلا به مسمومیت بارداری و افسردگی و نیاز به سزارین کاهش یابد. تقریبا 3 تا 9 درصد از زنان باردار به این بیماری مبتلا می شوند و یکی از معمول ترین بیماری ها در طی بارداری است.این بیماری، نشانه یا علامت خاصی ندارد و آزمایش دیابت بارداری و تفسیر آنها تنها راه تشخیص این بیماری است. معمولا افرادی که در گروه پر خطر قرار می گیرند یعنی قبل از حاملگی مبتلا به چاقی هستند و شاخص توده بدنی آنها بیشتر از BMI 30 است یا سن بارداریشان از 25 سال بیشتر است یا نزدیکان فرد مبتلا به دیابت هستند، پزشک بعد از اولین مراجعه، آزمایش دیابت بارداری را توصیه می کند ولی اگر فرد در گروه پر خطر قرار نگیرد، پزشک آزمایش غربالگری را در 3 ماهه دوم بارداری تجویز می کند و به تفسیر آن می پردازد.
دیابت بارداری ممکن است در 3 ماه اول بارداری وجود نداشته باشد اما در 3 ماه دوم و سوم وجود داشته باشد پس لازم است آزمایش ها به صورت منظم انجام گردد و بهتر است برای تفسیر جواب آزمایش دیابت بارداری نزد پزشک اقدام گردد.
زنانی که دیابت دارند و قصد حاملگی دارند باید قبل از بارداری ب دکتر مراجعه کنند تا قند خون خود را کنترل نمایند همچنین کسانی که حاملگی ناخواسته دارند بعد از اطلاع باید به پزشک مراجعه کنند.
در آخر باید ذکر شود همه ی زنانی که در زمان حاملگی دیابت دارند باید برای تشخیص دیابت پایدار بعد از به دنیا آوردن نوزاد، آزمایش انجام دهند. به این صورت که یک بار به صورت ناشتا و بار دیگر بعد از خوردن محلول حاوی 75 گرم گلوکز تست خون گرفته می شود. تفسیر نتیجه آزمایش خون دوساعته بعد از زایمان به این گونه است که :
اگر میزان قند خون ناشتا،99 یا کمتر از آن باشد، تفسیر نتیجه آزمایش دیابت، نرمال است و اگر بین 100 تا 125 باشد، تفسیر نتیجه آزمایش قندخون، پره دیابت می باشد و اگر 126 یا بیشتر باشد، تفسیر نتیجه این آزمایش، دیابت است.
اگر میزان قند خون بعد از 2 ساعت کمتر از 140 باشد، تفسیر نتیجه آزمایش طبیعی و اگر بین 140 تا 199 باشد، تفسیر نتیجه آن پره دیابت است و اگر میزان قند خون بعد از 2 ساعت 200 یا بیشتر از آن باشد، تفسیر نتیجه آن دیابت خواهد بود.
در تفسیر آزمایش قندخون افرادی که دیابت تشخیص داده می شود، لازم است به مشاور غدد و درمان دیابت مراجعه کنند.شما می توانید به راحتی از طریق آزمایش آنلاین به صورت آنلاین آزمایش های مختلف را درخواست دهید.
در تفسیر آزمایش قندخون در حالت ناشتا میزان طبیعی قند خون 95 میلی گرم در دسی لیتر یا کمتر است و برای حالت یک ساعت بعد از خوردن محلول، میزان نرمال قند خون 180 میلی گرم در دسی لیتر یا کمتر است و برای 2 ساعت بعد از خوردن محلول، میزان طبیعی 155 میلی گرم در دسی لیتر یا کمتر است و برای حالت 3 ساعته میزان نرمال 140 میلی گرم در دسی لیتر یا کمتر است. اگر میزان قند خون فرد (لااقل در دو مورد) بالاتر از محدوده طبیعی باشد به معنی این است که فرد مبتلا به دیابت است. پس از تشخیص بیماری توسط تفسیر نتیجه آزمایش قندخون، پزشک دستور معاینات مداوم در سه ماه آخر بارداری را می دهد تا میزان قند خون فرد باردار را بررسی کند. همچنین تجویز اندازه گیری روزانه قند خون توسط خود بیمار را بدهد.
 


:: برچسب‌ها: آزمایش دیابت ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : دو شنبه 16 خرداد 1401
حق طلاق

حق طلاق چیست

 
ازدواج دیگر شکل قدیمی خود را از دست داده است و امروزه چالش ها و موضوعات بحث انگیز بسیاری به این مقوله پیوند خورده است. شروط ضمن عقد و شرایطی که در حوزه حقوق زن و خانواده به مقوله ازدواج افزوده شده، نگرش به امر ازدواج را تا حدودی متحول ساخته است. طبق اصل قانون، حق طلاق در انحصار مرد است و زن مستقلا از این حق برخوردار نیست، مگر اینکه زن از همسر خود وکالتنامه ای تحت عنوان وکالت حق طلاق گرفته باشد.
وکالت حق طلاق می تواند ضمن عقد و به عنوان یکی از شروط عقد در سند رسمی ازدواج قید گردد. یا در برخی از موارد ممکن است بعد از ازدواج، زوج به همسر خود وکالت طلاق بدهد. در این مطلب به موضوع حق طلاق و شرایط و قوانین مربوط به آن پرداخته شد.
موضوع حق طلاق را می توان تقریبا مقوله ای نوظهور حداقل در جامعه ما به شمار آورد. همانگونه که پیشتر نیز اشاره شد، مطابق قانون و شرع اسلام، حق طلاق متعلق به مرد است. به موجب ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، حق طلاق با مرد است، با این حال، در شرایطی مشخص زن می تواند درخواست طلاق کند. در این میان، این مورد نیز در قانون پیش بینی شده که مرد می تواند به همسر خود اصطلاحا حق طلاق بدهد.
حق طلاق طی وکالتنامه ای که از سوی زوج به زوجه داده می شود، تحقق پیدا می کند. اینکه حق طلاق با مرد است یا زن، نمی تواند در ارائه دادخواست طلاق از سوی هر کدام از زوجین خللی ایجاد کند. بنابراین حتی زمانی که زوج به همسر خود حق طلاق داده است، خود نیز می تواند حق درخواست طلاق را داشته باشد. همچنین مرد این امکان را دارد که به هر کسی مانند پدر، مادر و حتی دوست خود، وکالت طلاق بدهد تا چنانچه در شرایطی خاص واقع شد، بتواند همسرش را طلاق دهد. این اعطای حق وکالت طلاق باعث تسهیل و تسریع در روند تشریفات اداری و قضایی خواهد شد. چنانچه در این مورد نیاز به دریافت مشاوره تخصصی دارید، می توانید با مشاورین موسسه مشاوره حقوقی در تماس باشید. این مرکز آماده ارائه خدمات مشاوره ای خود، در قالب مشاوره حقوقی رایگان به صورت تلفنی است.
 

شرایط حق طلاق

 
ازدواج دیگر شکل قدیمی خود را از دست داده است و امروزه چالش ها و موضوعات بحث انگیز بسیاری به این مقوله پیوند خورده است. شروط ضمن عقد و شرایطی که در حوزه حقوق زن و خانواده به مقوله ازدواج افزوده شده، نگرش به امر ازدواج را تا حدودی متحول ساخته است. طبق اصل قانون، حق طلاق در انحصار مرد است و زن مستقلا از این حق برخوردار نیست، مگر اینکه زن از همسر خود وکالتنامه ای تحت عنوان وکالت حق طلاق گرفته باشد.
وکالت حق طلاق می تواند ضمن عقد و به عنوان یکی از شروط عقد در سند رسمی ازدواج قید گردد. یا در برخی از موارد ممکن است بعد از ازدواج، زوج به همسر خود وکالت طلاق بدهد. در این مطلب به موضوع حق طلاق و شرایط و قوانین مربوط به آن پرداخته شد.
حق طلاق طی وکالتنامه ای که از سوی زوج به زوجه داده می شود، تحقق پیدا می کند. اینکه حق طلاق با مرد است یا زن، نمی تواند در ارائه دادخواست طلاق از سوی هر کدام از زوجین خللی ایجاد کند. بنابراین حتی زمانی که زوج به همسر خود حق طلاق داده است، خود نیز می تواند حق درخواست طلاق را داشته باشد. همچنین مرد این امکان را دارد که به هر کسی مانند پدر، مادر و حتی دوست خود، وکالت طلاق بدهد تا چنانچه در شرایطی خاص واقع شد، بتواند همسرش را طلاق دهد. این اعطای حق وکالت طلاق باعث تسهیل و تسریع در روند تشریفات اداری و قضایی خواهد شد. چنانچه در این مورد نیاز به دریافت مشاوره تخصصی دارید، می توانید با مشاورین موسسه مشاوره حقوقی در تماس باشید. این مرکز آماده ارائه خدمات مشاوره ای خود، در قالب مشاوره حقوقی رایگان به صورت تلفنی است.
تعیین حدود اختیارات را می توان یکی از مهمترین نکات در حق طلاق زوجه به شمار آورد. همانطور که همه می دانیم مهریه به لحاظ شرعی و قانونی حق زن است و بعد از جاری شدن عقد نکاح زن می تواند مهریه خود را از همسرش مطالبه کند. در این میان، مرد می تواند در ازای دریافت حقی، وکالت طلاق را به همسرش اعطا کند. بخشیدن مهریه در ازای دادن حق طلاق یکی از مصادیق این مورد است. برای این منظور، زوجین می توانند به دفتر ثبت اسناد مراجعه کرده و سندی مبنی بر بخشیدن یا گذشتن از مهریه در مقابل گرفتن حق طلاق به ثبت برسانند.
با وجودی که گرفتن حق طلاق توسط زوجه نمی تواند حق او را برای دریافت مهریه ضایع کند، اما در مواردی بنا به توافق طرفین این امکان وجود دارد و مرد می تواند این شرط را در مقابل دادن حق طلاق به همسر خود تعیین نماید. در این مورد مشاوره گرفتن از یک وکیل مجرب می تواند بسیار کمک کننده باشد. در صورت نیاز به مشاوره در مورد گرفتن یا دادن حق طلاق، زوجین می توانند با وکلای مجرب موسسه مشاوره حقوقی در تماس باشند. این مرکز آماده ارائه خدمات مشاوره ای خود به صورت مشاوره حقوقی تلفنی رایگان است.
 


:: برچسب‌ها: حق طلاق ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : دو شنبه 16 خرداد 1401
واکسن hpv

واکسن hpv چیست

 
آزمایش آنلاین ارائه دهنده بروز ترین خدمات پزشکی در منزل ، اینبار با تزریق این واکسن در منزل رویکرد جدیدی در پیشگیری از بیماری های جنسی را آغاز کرده است
همانطور که مطرح شد انواع مختلف HPV از طریق تماس جنسی گسترش می‌یابند و با بیشتر موارد سرطان دهانه رحم در ارتباط هستند. گارداسیل (Gardasil) یک واکسن hpv  است که توسط سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده تایید شده است و می‌تواند هم برای دختران و هم برای پسران استفاده شود. واکسن HPV اگر قبل از اینکه یک دختر یا زن به ویروس آلوده شود تزریق شود، می‌تواند از بیشتر موارد سرطان دهانه رحم جلوگیری کند. علاوه بر این، واکسن HPV می‌تواند از ابتلای زنان به سرطان واژن و ولور جلوگیری کند و همچنین، از ابتلای زنان و مردان به زگیل‌های تناسلی و سرطان مقعد، دهان و گلو پیشگیری کند. از سوی دیگر، واکسیناسیون پسران می‌تواند به محافظت دختران در برابر این ویروس نیز کمک کند.
ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، یک عفونت ویروسی است که از طریق تماس پوست به پوست بین افراد منتقل می‌شود. بیش از 100 نوع HPV وجود دارد که بیشتر از 40 مورد آن از طریق تماس جنسی منتقل می‌شود و می‌تواند اندام تناسلی، دهان یا گلو را تحت تاثیر قرار دهد. بر طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، شایع‌ترین راه انتقال hpv از راه رابطه جنسی است. HPV آن‌قدر شایع است که اکثر افرادی که ازنظر جنسی فعال هستند حتی با وجود داشتن شرکای جنسی کم، در برخی مواقع به چند نوع HPV مبتلا می‌شوند. در برخی موارد، عفونت HPV دستگاه تناسلی ممکن است هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نکند. بااین‌حال، برخی از انواع HPV می‌توانند منجر به ایجاد زگیل‌های تناسلی و حتی سرطان‌های دهانه رحم، مقعد، دهان و گلو شوند. به همین دلیل، دریافت واکسن HPV اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه با این واکسن بیشتر آشنا می‌شوید.
 

انواع واکسن hpv

 
سه واکسن HPV به نام‌های واکسن نه ظرفیتی (گارداسیل 9)، واکسن چهار ظرفیتی (گارداسیل) و واکسن دو ظرفیتی به نام واکسن سرواریکس (Cervarix)، واکسن‌هایی هستند که از سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده آمریکا، مجوز دریافت کرده‌اند. هر سه نوع این واکسن‌ها می‌توانند از انواع 16 و 18 HPV پیشگیری کنند. این انواع HPV در بیشتر موارد سرطان ناشی از این ویروس‌ها نقش دارند. واکسن گارداسیل 9، یک واکسن HPV نه ظرفیتی است که از افراد در برابر انواع 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 HPV محافظت می‌کند و تنها واکسن HPV است که در حال حاضر در ایالات‌متحده توزیع می‌شود.
واکسن HPV به‌طورمعمول برای دختران و پسران 11 یا 12 ساله توصیه می‌شود. اگرچه این واکسن را می‌توان از نه‌سالگی نیز تزریق کرد. بهتر است واکسن HPV زمانی برای دختران و پسران تزریق شود که آن‌ها تماس جنسی را شروع نکرده باشند. تحقیقات نشان داده است که دریافت واکسن در سنین کودکی با شروع زودتر فعالیت جنسی ارتباطی ندارد. هنگامی‌که فردی به HPV آلوده شد ممکن است واکسن، آن‌قدرها برای او موثر نباشد یا اصلا تاثیری نداشته باشد. از سوی دیگر، اثربخشی واکسن درصورتی‌که در سنین کم تزریق شود بیشتر است. تعداد دفعات تزریق واکسن برای کودکان زیر 15 سال، دو دوز در فاصله شش ماه است اما برای افراد بالاتر از 15 سال، این واکسن به صورت سه دوز تزریق می‌شود.
همانطور که مطرح شد هر یک از این واکسن‌های HPV می‌توانند در برابر انواع 16 و 18 HPV از افراد محافظت کنند. این دو نوع HPV عفونت‌های پرخطری محسوب می‌گردند زیرا می‌توانند منجر به سرطان دهانه رحم، ولور یا مقعد شوند. واکسن‌های گارداسیل همچنین در برابر انواع 6 و 11 HPV از افراد محافظت می‌کنند. این دو نوع به‌عنوان زگیل‌های تناسلی شناخته شده‌اند. به‌طورکلی، مهم‌ترین مزایای واکسن HPV شامل پیشگیری از سرطان و زگیل‌های تناسلی هستند. از سوی دیگر، برخی می‌پرسند چنانچه هر سه دوز واکسن به‌طور کامل دریافت نشود بازهم ایمنی در برابر HPV ایجاد می‌شود؟ پاسخ این سوال منفی است. برای اینکه از مزایای این واکسن بهره‌مند شوید لازم است هر سه دوز آن را دریافت کنید. ماندگاری ایمنی واکسن HPV نیز به صورت طولانی‌مدت است.
این واکسن ابتدا توسط دانشگاه کوئینزلند استرالیا ساخته شد. فرم نهایی واکسن HPV توسط محققان دانشگاه های کوئینزلند، دانشگاه روچستر و جورج تاون ساخته شد. هارالد زور هاوزن به دلیل مشکوک شدن روی تاثیر ویروس HPV بر روی سرطان رحم نیمی از جایزه ی نوبل پزشکی را دریافت کرد. نیمی دیگر از جایزه نوبل نیز به دلیل مشارکت در ساخت واکسن اچ پی وی دریافت نمود.
 
 


:: برچسب‌ها: واکسن hpv ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : دو شنبه 16 خرداد 1401
مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی چیست

 
مشاوره روانشناسی به منظور بررسی رفتار و نحوه زندگی افراد در سنین مختلف و بهبود عملکرد افراد و روابط اجتماعی انجام می‌گردد. بسیاری از افراد در زندگی فردی، شغلی، تحصیلی و اجتماعی خود با مشکلاتی روبرو می‌شوند که ممکن است آرامش زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. مشاوره روانشناسی به این افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند به بهترین شکل با مشکلات زندگی برخورد نمایند و شرایط روحی و عاطفی خود را بهبود بخشند. بدین ترتیب زندگی آرام و بدون دغدغه‌ای را تجربه خواهند نمود.
در این بخش به چندین مزیت مشاوره روانشناسی خواهیم پرداخت.
بهبود خلق و خوی فردی و کاهش احتمال بروز بیماری‌های روانی مانند افسردگی و اختلالات عاطفی
کاهش اضطراب و انواع وسواس فکری
کاهش بیماری‌های جسمی با تقویت روحیه و بهبود حال روانی
آموزش مهارت‌های اجتماعی و موفقیت افراد در جامعه فردی و شغلی
یافتن هدف و انگیزه برای ادامه زندگی و افزایش اعتماد به نفس
بهبود روابط خانوادگی و کاهش مشکلات زناشویی
آموزش فرزند پروری و بهبود روابط فرزندان با اعضای خانواده
تقویت روحیه کار تیمی و بهبود ارتباطات شغلی
حل مشکلات تحصیلی و رفتاری در جوانان و نوجوانان
بهبود سلامت روان در افراد با حل مشکلات رفتاری و شخصیتی
در جواب این سوال باید بگوئیم بله، تمامی افراد خانواده از سنین کودکی تا میانسالی به مشاوره روانشناسی نیاز دارند، زیرا هر فردی در هر سنی، مشکلات خاصی را تجربه می‌نماید که راهنمایی مشاور روانشناس می‌تواند در حل مشکلات و چالش‌های زندگی موثر باشد. مشاوره تلفنی روانشناسی در رابطه با مسائل مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد.
 

مزایای مشاوره روانشناسی با آزمایش آنلاین

 
همیشه در دسترس است: یکی از مهمترین مزایای مشاوره روانشناسی تلفنی در دسترس بودن آن است. شما می‌توانید در هر مکان و هر ساعتی از روز با مشاوران در ارتباط باشید. برای مشاوره تلفنی نیازی به رزرو نوبت و طی مسافتی طولانی برای ملاقات با روانشناس نخواهید داشت.
کاهش هزینه ها: با استفاده از مشاوره روانشناسی تلفنی بسیاری از هزینه‌های رفت و آمد کاهش می‌یابد و هزینه ویزیت نیز بسیار کمتر از مراجعه حضوری خواهد بود. بدین ترتیب شما می‌توانید تعداد جلسات بیشتری با روانشناسان آزمایش آنلاین صحبت کنید و از راهنمایی ایشان بهره مند گردید.
راحتی در برقراری تماس: برای براقراری ارتباط با مشاوران ما، می‌توانید به راحتی با استفاده از تلفن همراه یا تلفن منزل با مرکز تماس گرفته و از خدمات روانشناسی بهره مند گردید.
به طور کلی بسیاری از افراد جامعه در هر سنی و با هر پست و مقامی در زندگی خود با مشکلاتی دست پنجه نرم می‌کنند که نیازمند صحبت کردن و مشورت گرفتن از یک فرد متخصص و با تجربه هستند. قطعا بهترین فرد برای مشورت، فردی است که در زمینه مسائل فردی و روانی دارای تخصص باشد بتواند ذهن و روان افراد را رمز گشایی کند و راه حل درست را پیش روی آنها قرار دهد. به همین علت بهترین راه صحبت کردن با یک روانشناس و مشاور متعهد و دلسوز می‌باشد. از این فرصت استفاده کنید و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید. ما همراه شما هستیم.
صحبت کردن با روانشناس و بیان مشکلات و دغدغه‌های ذهنی در کاهش میزان اختلالات رفتاری و اخلاقی بسیار موثر خواهد بود. همچنین در دسترس بودن روانشناسان برای ارائه مشاوره روانشناسی رایگان این امکان را برای افراد جامعه فراهم آورده است تا تحت هر شرایطی و در هر زمان از روز بتوانند با ایشان تماس برقرار نموده و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.
 
 


:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : دو شنبه 16 خرداد 1401
ترک منزل توسط همسر

قوانین ترک منزل توسط همسر

 
در طول زندگی مشترک زوجین، ممکن است به دلایلی هر کدام از آنها اقدام به ترک منزل کنند. ترک منزل توسط هر کدام از زوجین تابع قوانینی است که چنانچه این پروسه طولانی شود، طرف مقابل می تواند از طریق قانونی وارد عمل شده و علیه طرفی که اقدام به ترک منزل کرده، اقامه دعوا کند. طبق قانون این اقدام توسط هر کدام از طرفین صورت بگیرد، می تواند عواقب و پیامدهایی برای آنها در پی داشته باشد. در این مقاله برآنیم تا به موضوع قوانین ترک منزل توسط همسر بپردازیم. با ما همراه باشید.
مطابق قانون مدنی به مجرد وقوع عقد نکاح میان زن و مرد، آنها به زوجیت یکدیگر در می آیند و این یعنی آنها در قبال یکدیگر حق و حقوقی تعریف شده طبق عرف و قانون خواهند داشت. از مهم ترین حق و حقوق زوجین در مقابل هم که مورد تاکید قانون نیز واقع شده است، تکلیف هر کدام از آنها به زندگی زیر یک سقف در کنار یکدیگر است.
در این میان، ممکن است هر یک از زوجین بنا به دلایلی، اقدام به ترک منزل کنند که متعاقب آن انجام وظایف زناشویی دچار وقفه خواهد شد. چنانچه در این مورد نیاز به دریافت مشاوره تخصصی دارید می توانید با مشاوران مجرب موسسه مشاوره حقوقی همراه باشید. در این مرکز امکان ارائه مشاوره حقوقی رایگان به صورت تلفنی فراهم شده است.
زنان ممکن است به دلایلی اقدام به ترک منزل کنند. این اقدام می تواند به دلیل وجود عواملی مانند اعتیاد همسر، فحاشی و بد دهنی، نبود امنیت جانی برای زن و مواردی از این قبیل اتفاق بیافتد. اما در صورتی که ترک منزل از طرف زن به دلایل موجه نباشد، طبق قانون مدنی، وی با حکم قانونی خروج بدون اجازه شوهر مواجه خواهد شد.
طبق قانون مدنی، زن مکلف به تمکین از شوهر خود است و در قبال این تمکین است که نفقه به وی تعلق می گیرد. بنابراین تمکین تکلیف زن و پرداخت نفقه نیز تکلیف مرد شمرده می شود. تمکین در دو نوع عام و خاص تعریف شده است که تمکین عام به تبعیت زن در امور کلی زندگی خانوادگی از مرد اشاره دارد و تمکین خاص نیز، به روابط زناشویی میان زن و مرد مربوط می شود.
طبق تعاریف ارائه شده، زن ملزم است در محل سکونت مرد اقامت داشته باشد و نباید بدون اجازه وی و بدون وجود عذر موجه، اقدام به ترک منزل کند. در صورت خروج زن بدون عذر موجه یا بدون اجازه همسر، حکم قانونی فرار زن شوهردار یا خروج از منزل بدون اجازه شوهر در مورد وی به اجرا در خواهد آمد.
بنابراین چنانچه زن، بدون وجود یکی از مصادیق عدم تمکین و بدون در نظر گرفتن وظایف قانونی خود، منزل خود را ترک و در محلی غیر از محل سکونت همسر خود اقامت کند، می توان عبارت ترک منزل توسط زن را در مورد وی به کار برد.
زن در صورتی که به استناد یک عذر موجه منزل همسر خود را ترک کند و بتواند آن را اثبات نماید، دریافت حق نفقه از وی ساقط نخواهد شد و این امکان را دارد که دادخواستی مبنی بر تامین مسکن علی حده به کمک وکیل تنظیم کرده و با رأی دادگاه، مرد را ملزم نماید که منزلی جداگانه برای وی تامین کند و همچنین نفقه خود را نیز دریافت نماید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره تخصصی در مورد قوانین ترک منزل توسط همسر، می توانید با مشاوران مجرب موسسه مشاوره حقوقی در ارتباط باشید. خدمات مشاوره ای این مرکز در قالب مشاوره حقوقی رایگان تلفنی ارائه می گردد.
 

حکم ترک منزل توسط همسر

 
با توجه به اینکه ترک منزل توسط شوهر، به توقف وظایف وی در قبال همسر و زندگی مشترک می انجامد، حکم قانونی این عمل شامل دو بخش حقوقی و کیفری است که در ادامه به بررسی بیشتر آنها خواهیم پرداخت.
طبق آنچه اشاره شد، زن با ترک منزل، با پیامدهایی قانونی مواجه خواهد شد. در قانون برای زنی که بدون اجازه همسر خود، اقدام به ترک منزل کند، حکم قانونی پیش بینی شده است. در قانونی مدنی، پیامدهای ترک منزل بدون اجازه همسر و بدون داشتن عذر موجه توسط زوجه به شرح زیر مشخص شده است:
یکی از مهم ترین و در واقع اولین پیامدی که متوجه زنی که بدون اجازه شوهر، اقدام به ترک منزل می کند، خواهد بود، این است که زن بواسطه این عدم تمکین، حق دریافت نفقه را از دست می دهد و مرد ملزم به پرداخت نفقه به زن نخواهد بود. البته این امر مستلزم اثبات ترک منزل از سوی زن، توسط مرد است. مرد برای این کار بایستی اظهارنامه عدم تمکین به دادگاه ارسال نماید.
پیامد دیگری که در صورت ترک منزل توسط زن متوجه وی خواهد بود، ساقط شدن اجرای شرط تنصیف اموال در مواقعی است که مرد قصد طلاق زن را داشته باشد. با به اثبات رسیدن ترک منزل توسط زن، و صادر شدن حکم نشوز در مورد وی، مرد در موقع طلاق دیگر الزامی برای اجرای شرط تنصیف اموال که در عقدنامه قید شده است، نخواهد داشت.
امکان ازدواج مجدد مرد، پیامد دیگر ترک منزل توسط زن است. بدین معنی که اگر زوجه منزل را بدون وجود عذر موجه ترک کند، مرد نیز بتواند آن را در دادگاه ثابت کند، این مورد می تواند به عنوان مصداق بارزی از عدم تمکین شمرده شود. در این صورت مرد با استناد به عسر و حرج ناشی از تجرد، مجاز است دادخواستی مبنی بر ازدواج مجدد به دادگاه ارائه نماید. در صورت موافقت دادگاه مرد می تواند اجازه ازدواج مجدد گرفته و اقدام به ازدواج کند. اگر در این مورد نیاز به مشاوره با یک وکیل مجرب دارید می توانید با مشاوران متخصص موسسه مشاوره حقوقی در تماس باشید و از خدمات این مرکز که در قالب مشاوره حقوقی رایگان به صورت تلفنی ارائه می شود، استفاده نمایید.
لازم به ذکر است که ترک منزل توسط زن، مشمول حکم جزایی نخواهد بود. به عبارتی ترک منزل توسط زن جرم محسوب نمی شود و طبق قانون نمی توان زن را به دلیل ترک منزل، تحت پیگرد کیفری قرار داد. بنابراین توجه به این نکته الزامی است که حتی با رأی دادگاه نیز نمی توان هیچ زنی را به زور مجبور به تمکین کرد.
 


:: برچسب‌ها: ترک منزل توسط همسر ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 10 خرداد 1401
چکاپ سالمندان

چکاپ سالمندان چیست

 
سالمندی، دوره‌ای از زندگی ما انسان‌هاست که بدن توانایی‌های محدودی برای تجدید قوا دارد، سیستم ایمنی ضعیف‌تر است و به همین علت، احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف بیشتر است و به همان نسبت، دوره بهبودی طولانی‌تر خواهد بود.
در ایران، حدود 10% از جمعیت جامعه را افراد بالای 65 سال تشکیل می‌دهند که با انجام آزمایش‌ها و چکاپ سالمندان دوره‌ای، می‌توانند از بروز و پیشروی بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنند و در نتیجه، دوره زندگی طولانی‌تر، شاداب‌تر و سالم‌تری تجربه کنند. 
فراموش نکنیم که بسیاری از سالمندان قلب تپنده و چراغ روشن هر خانواده‌ای هستند و حضور  آنها در زندگی، مایه آرامش و خوشحالی است و توجه به سلامت آنها می‌تواند زندگی همه ما را پربارتر کند.
جالب است بدانید بسیاری از آزمایش‌های مربوط به چکاپ سالمندان واقعا ساده هستند و فقط با انجام یک آزمایش خون ساده و یا ادرار، وضعیت سلامت تا حد زیادی قابل ردیابی است. 
به طور حتم سلامتی مهم‌ترین نعمت زندگی ماست و هر چه به سن میانسالی و سالمندی نزدیک می‌شویم، توجه بیشتر به سلامتی، می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌های خطرناک جلوگیری کند و البته روند پیری را کند کند. چکاپ سالمندان نیز برای همین منظور در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید بسته به نیازی که دارید، یک یا مواردی از آنها را درخواست دهید.
اما مهم‌ترین مواردی که پیشنهاد می‌شود سالانه چک شود، آزمایش خون برای بررسی وضعیت هورمون‌ها، کلسترول، قند خون، ویتامین‌ها، آنزیم‌های کبدی، کلسیم، املاح و مواد معدنی است. اگر سابقه خانوادگی دارید، این آزمایش می‌تواند با صلاح دید پزشک بیشتر انجام شود. همچنین چکاپ و انجام آزمایش برای بررسی سلامت قلب و بینایی در اولویت قرار دارند.
با توجه به درخواستی که شما در سامانه آزمایش آنلاین ثبت می‌کنید، متخصصان متعهد و مجرب انتخاب شده، در محل حاضر می‌شوند و خدمت مورد نظر انجام می‌شود. به این ترتیب، بدون دردسر و پرداخت هزینه زمانی و ماندن در ترافیک و صف‌های طولانی، می‌توانید این آزمایش‌ها را انجام دهید و منتظر ارسال جواب آزمایش‌ها از طرف آزمایش آنلاین باشید.در این آزمایش، نمونه‌گیری خونی، ادراری و مدفوع انجام می‌شود و در آن CBC و فاکتورهای U/A، U/C، املاح معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، فسفر، سدیم، منیزیوم، ویتامین B12، اسید فولیک، FOB و آنتی‌ژن اختصاصی پروستات سنجیده می‌شود. نوار قلب، برای بررسی سلامت و عملکرد عضوی حیاتی در بدن به نام قلب استفاده می‌شود و توصیه می‌شود افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی دارند به طور منظم و سایر افراد، در زمان‌های مشخصی، تست نوار قلب و فشار خون بدهند.
جهان ما با حس‌های پنج‌گانه، زیباتر درک می‌شود و حس شنوایی یکی از این نعمات پنج‌گانه است که به ما داده شده است. توصیه می‌شود سالمندان عزیز، از سنین مشخصی به بعد، تست شنوایی سنجی انجام دهند تا مشکلات احتمالی زودتر تشخیص داده شود.متاسفانه بینایی چشم هم مانند بسیاری دیگر از اندام‌های بدن، با شروع روند سالمندی، کاهش عملکرد پیدا می‌کند و ابتلا به بیماری‌های چشم مانند آب مروارید، آب سیاه چشم و موارد این چنینی بیشتر می‌شود. در چنین مواردی، تست بینایی این بیماری‌ها را به راحتی تشخیص می‌دهد.
 
 


:: برچسب‌ها: چکاپ سالمندان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 10 خرداد 1401
دادخواست طلاق از طرف مرد

دادخواست طلاق از طرف مرد چیست

 
یکی از رایج‌ترین انواع دعاوی طلاق، دادخواست طلاق از طرف مرد است. در ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی آمده است که مرد اختیار دارد هر گاه بخواهد، بدون نیاز به اثبات مشکل خاصی در روابط زناشویی، با پرداخت حق و حقوق مالی زوجه خود، او را طلاق دهد. اما طرح دادخواست طلاق از طرف زن مستلزم اثبات عدم سازگاری و توانایی مرد برای ادامه زندگی زناشویی است. در این مقاله نحوه طرح دادخواست طلاق از طرف مرد و مراحل رسیدگی به پرونده به طور مختصر توضیح داده خواهد شد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با بهترین وکلای سایت مشاوره حقوقی در ارتباط باشید و  از خدمات مشاوره حقوقی رایگان تلفنی مرکز بهره مند گردید.
اگر زوجه مدت زمان زیادی در زندگی مشترک مرد حضور نداشته باشد، مرد می‌تواند با حکم دادگاه او را به صورت غیابی طلاق دهد. این نوع طلاق تفاوتی با طلاق حضوری ندارد، زیرا در طلاق حضوری مرد موظف است حقوق مادی زوجه را بپردازند، اما در شرایطی که زوجه در کنار مرد حضور نداشته است و از وی تمکین ننموده است، از حقوق مادی خود محروم شده و دادگاه حکم طلاق را بدون نیاز به حضور وی صادر می‌نماید. اما اگر زوجه پس از گذشت مدتی زمانی از صدور حکم طلاق، از حکم مطلع شود، می‌تواند دادخواست اعتراض خود را به دادگاه اعلام نماید. بدین ترتیب تمامی حقوق زن در خصوص طلاق غیابی رعایت می‌شود. چنانچه در خصوص نحوه طرح طلاق غیابی و یا اعتراض به حکم طلاق غیابی سوالی داشتید می‌توانید با مشاوران مرکز تماس حاصل نمائید و از مشاوره حقوقی آنلاین ما استفاده نمائید.
پرداخت نفقه از سوی مرد بعد از صادر شدن حکم طلاق از سوی دادگاه باید به مدت ۱۰۰ روز (زمان عده) ادامه داشته باشد. مگر اینکه زوجه باکره باشد یا به دلایلی پرداخت نفقه شامل وی نشود.  اجرت المثل نیز مربوط به ایام زوجیت است که مرد باید به زوجه پرداخت نماید. اجرت المثل مبلغی است که کارشناس رسمی دادگستری با توجه به میزان درآمد و دارایی مرد و تعداد فرزندان و نوع زندگی آنها محاسبه می‌نماید. اجرت المثل از زمان جاری شدن خطبه عقد تا زمان طلاق محاسبه می‌شود.
 

مراحل دادخواست طلاق از طرف مرد

 
اگر مرد بخواهد زوجه خود را طلاق دهد، ابتدا باید با مشورت وکیل خود دادخواست طلاق تنظیم نماید. این دادخواست برای طرح انواع دعاوی خانوادگی و حقوقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مرد پس از مراجعه نزد وکیل و تنظیم دادخواست، باید برای ثبت آن به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نماید تا دادخواست برای دادرسی به دادگاه ارسال شود. دادگاه پرونده را برای ایجاد صلح و سازش میان زوجین به داوری ارجاع می‌دهد. داوران از سوی طرفین دعوا تعیین می‌گردند و سن آنها نباید کمتر از ۳۰ سال باشد.
در مراحل دادخواست طلاق چنانچه مرد دلایلی مانند عدم تمکین زوجه، ترک منزل، ابتلا به بیماری لاعلاج یا نازا بودن زوجه و مواردی این چنین را مطرح نماید، رسیدگی به پرونده با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت و قاضی حکم طلاق را سریعتر صادر خواهد نمود. اثبات هر یک از دلایل فوق موجب می‌شود تا حقوق مادی زوجه به وی تعلق نگیرد. به عنوان مثال اگر طی انجام آزمایشات  مشخص شود که زوجه نازا است یا عدم تمکین خانم اثبات شود، زوجه از حقوق مادی خود محروم می‌گردد.
مهریه: مهریه حقی است که با جاری شدن خطبه عقد به زن تعلق می‌گیرد و زوجه هرگاه که بخواهد می‌تواند مهریه خود را از مرد مطالبه نماید. مهریه جزو حقوقی است که حتی با اثبات مشکلات ذکر شده نیز باید به زوجه پرداخت شود. اگر مرد توانایی پرداخت مهریه را به صورت یکجا نداشته باشد، دادگاه مهریه را قسط بندی می‌نماید و زمانی را برای پرداخت هر قسط مشخص می‌کند و مرد موظف است در زمان مقرر، بخشی از مهریه را به زوجه پرداخت کند.
نفقه: نفقه مبلغی است که مرد موظف است تا زمانی که زوجه با وی زندگی می‌کند به وی بپردازد. حتی تا زمان اتمام مدت عده زوجه، مرد باید این مبلغ را به زوجه به طور مرتب و ماهیانه بپردازد.
نصف اموال مرد: چنانچه مرد به هر دلیل بخواهد زوجه خود را طلاق دهد، باید نصف اموالی که در مدت زندگی با همسر خود به دست آورده است را به وی ببخشد.
در صورتیکه زوجه حق تمکین را به جای آورده باشد، رابطه نامشروع نداشته باشد و نسبت به مرد حسن خلق داشته باشد، مرد موظف است در زمان طلاق، تمامی حقوق مادی زن را به وی پرداخت نماید.
حضانت فرزندان در طلاق از جانب مرد بدین صورت است که فرزند پسر تا سن هفت سالگی با مادر و از سن هفت سالگی تا ۱۵ سالگی با پدر زندگی می‌کند. پس از سن ۱۵ سالگی فرزند پسر می‌تواند به انتخاب خود نزد مادر یا پدر زندگی کند. اما در مورد فرزند دختر این موضوع کمی متفاوت خواهد بود. فرزند دختر تا سن ۷ سالگی با مادر و تا سن ۹ سالگی با پدر زندگی خواهد کرد و پس از ۹ سالگی فرزند دختر می‌تواند تصمیم بگیرد که با کدام یک از والدین زندگی می‌کند. اما اگر زوجین جور دیگری با یکدیگر توافق کرده باشند، حضانت فرزند با توجه به توافقات مشخص خواهد شد.
 
 


:: برچسب‌ها: دادخواست طلاق از طرف مرد ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 10 خرداد 1401
دادخواست طلاق از طرف زن

دادخواست طلاق از طرف زن چیست

 
مطابق با قانون مدنی حق طلاق با مرد است اما اگر زن بخواهد درخواست طلاق دهد، راه بسیار سختی پیش رو خواهد داشت. می‌توان گفت پیروزی در این راه بدون مشاوره حقوقی امکان پذیر نخواهد بود. برای اینکه زن بتواند دادخواست طلاق تنظیم نماید باید دلایل کافی برای اثبات عدم توانای مرد در اداره زندگی و عدم سازش ارائه دهد تا پرونده در مرحله دادرسی رد نشود. در این مقاله قصد داریم به نحوه طرح دادخواست طلاق از طرف زن و شرایط لازم برای رسیدگی به آن بپردازیم.
بسیاری از مردم بر این باورند که اگر تقاضای طلاق از طرف زن باشد مهریه به وی تعلق نمی‌گیرد. اما این باور صحیح نیست. اگر زن بتواند ثابت کند که یکی از شرایط دوازده گانه ضمن عقد وقوع یافته است، علاوه بر دریافت مجوز طلاق، می‌تواند مهریه را از مرد مطالبه نماید. اما ممکن است دادگاه با دادخواست طلاق زن مخالفت کند و زن برای طلاق از مرد و راضی نمودن وی برای طلاق مجبور شود مهریه خود را ببخشد. اما به طور کلی طرح دادخواست طلاق مشکلی برای دریافت مهریه بوجود نخواهد آورد. اما اگر زن باکره باشد، در زمان صدور حکم طلاق نصف مهریه به وی تعلق می‌گیرد.
زن پس از مشورت با وکیل و دریافت مشاوره حقوقی رایگان باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نماید و درخواست طلاق خود را ثبت نماید. در زمان ثبت درخواست باید مدارک و شواهد لازم را ضمیمه نماید. دادخواست طلاق به دادگاه ارجاع داده خواهد شد و مراحل دادرسی در دادگاه آغاز می‌شود. قاضی پس از بررسی مدار ک و شواهد موجود، در صورتی که حق با زن باشد، حکم طلاق را صادر می‌کند. اگر دلایل زن برای طلاق کافی نباشد، دادخواست از سوی قاضی رد می‌شود. زن می‌تواند به حکم رد دادخواست اعتراض نماید و مجدد دادخواستی تنظیم نماید و از قاضی بخواهد مجدد پرونده را بررسی نمایند. به منظور کاهش احتمال رد شدن دادخواست توصیه می‌شود از مشاوره رایگان با بهترین وکلا در سایت استفاده نمائید. کارشناسان ما مراحل دادخواست طلاق را به طور کامل برای شما شرح خواهند داد.
 

شرایط طرح دادخواست طلاق از طرف زن

 
زن حق طلاق داشته باشد: این حق در زمان عقد، جزو شرایط عقد نوشته می‌شود و در سند ازدواج ثبت می‌گردد.
زوج نفقه زن را پرداخت نمی‌کند و یا از پرداخت نفقه ناتوان است: بر اساس ماده ۱۱۲۹ قانون مدنی اگر زوج از پرداخت نفقه امتناع ورزد و زن می‌تواند این موضوع را در دادخواست مطرح نماید. اگر دادگاه بر این اساس حکم طلاق زوجین را صادر نماید اما مرد برای اجرای حکم حاضر نشود، دادگاه نماینده‌ای را برای اجرای حکم و امضای سند طلاق به دفترخانه ازدواج و طلاق خواهد فرستاد.
عسر و حرج زن از سوی زوج: عسر و حجر به معنی مشقت و سختی در زندگی است. اگر مرد شرایط زندگی را برای زن سخت نماید و او را آزار و اذیت کند، زن می‌تواند با طرح این مساله در دادخواست، تقاضای طلاق نماید. از جمله مواردی که به عنوان عسر و حرج شناخت می‌شوند عبارتند از: اعتیاد مرد به مواد مخدر، ضرب و شتم زن، ترک خانه برای مدت زمان طولانی، زندانی بودن مرد برای مدت بیش از ۵ سال، ابتلای مرد به بیماری لاعلاج و مواردی از این قبیل جزو موارد عسر و حرج محسوب می‌شوند و زن می‌تواند با طرح هی یک از موارد ذکر شده و اثبات آن، تقاضای طلاق نماید.
عدم حضور زوج به مدت بیش از چهار سال: طبق ماده ۱۰۲۹ قانون مدنی اگر مرد به مدت بیش از ۴ سال غیبت داشته باشد و زن از وی هیچ اطلاعی نداشته باشد، می‌تواند دادخواست طلاق تنظیم نماید و تقاضای طلاق کند.
در صورتیکه هر یک از شرایط زیر در دادخواست مطرح گردد پرونده در مراجع قضایی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. برای اطلاع از شرایط دقیق می‌توانید از راهنمایی مشاوران سایت مشاوره حقوقی استفاده نمائید.
در قانون مدنی دادخواست طلاق از طرف مرد با دادخواست طلاق از طرف زن شرایط متفاوتی دارد و دادخواستی که از طرف زن برای طلاق تنظیم می‌گردد باید مطابق با شرایط باشد.
لازم به ذکر است که طرح دادخواست طلاق از طرف زن و کسب نتیجه مطلوب کار بسیار دشواری خواهد بود، اگر مرد راضی به طلاق نباشد، زن باید برای موفقیت در این راه سختی بسیاری را متحمل گردد. دلایل بسیاری باید ارائه گردد تا پرونده در دادگاه رد نشود. به همین دلیل توصیه می‌شود پیش از هر اقدامی حتما از مشاوره حقوقی رایگان تلفنی استفاده نمائید و راهنمایی‌های لازم برای اقدامات اولیه برای طرح دادخواست مناسب و موفق را دریافت نمائید. هر چه دادخواست قوی و کامل باشد، احتمال پیروزی پرونده بیشتر خواهد بود.
 


:: برچسب‌ها: دادخواست طلاق از طرف زن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 10 خرداد 1401
عقیم کردن گربه

عقیم کردن گربه خانگی

 
از حدود 4 ماهگی، بچه گربه‌ها به بلوغ جنسی می‌رسند و بنابراین قادر به پرورش و تولید مثل هستند. اکثر مردم تمایلی به داشتن بچه گربه ندارند و نمی‌خواهند به تعداد گربه‌ها و بچه گربه‌های ناخواسته خود اضافه کنند. عقیم کردن گربه یا  اخته کردن در نر (برداشتن بیضه‌ها) و عقیم کردن ماده (برداشتن تخمدان‌ها و رحم)، نه تنها از بارداری ناخواسته جلوگیری می‌کند، بلکه الگوهای رفتاری ناخواسته گربه‌ها که مرتبط با بلوغ جنسی هستند را نیز مهار می‌کند. درحقیقت، عقیم سازی گربه‌ها مزایای بسیاری دارد که صاحبان حیوانات خانگی را مجاب به انجام این کار می‌کند.
در گذشته پیشنهاد شده بود که همه گربه‌های ماده باید اجازه داشته باشند که یک توله بچه گربه را نگهداری کنند. با این حال، این کار کاملاً غیر ضروری است و هیچ سودی برای گربه ندارد. بنابراین بهتر است گربه ماده قبل از رسیدن به بلوغ جنسی عقیم شود. پس از رسیدن به بلوغ جنسی، گربه شروع به سر و صدا می‌کند. چرخه‌های فعالیت جنسی عمولاً هر دو تا سه هفته یکبار اتفاق میفتند و وقتی گربه‌ای در حال سر و صدا کردن است، مزاحمت زیادی ایجاد می‌کند.
داروهای خاصی را می‌توان برای سرکوب چرخه جنسی استفاده کرد اما برخی از آنها خطر عوارض جانبی قابل توجهی در گربه‌ها دارند و برای استفاده طولانی مدت توصیه نمی‌شوند. اگر قرار نیست گربه ماده تولید مثل کند، عقیم کردن او رفتار جنسی، احتمال بارداری ناخواسته و خطر بیماری‌های مرتبط با دستگاه تناسلی را در آینده از بین می‌برد.
عمل عقیم‌ سازی شامل تجویز یک بی‌هوشی عمومی و برداشتن تخمدان‌ها و رحم از طریق برشی است که روی پهلو یا شکم گربه ایجاد می‌شود. خز محل برش باید قبل از جراحی تراشیده شده و دامپزشک از شما می‌خواهد که از عصر قبل از بیهوشی از دادن غذا به گربه خود خودداری کنید. معمولاً بچه گربه شما می‌تواند همان روز به خانه برگردد و بخیه‌های پوستی معمولاً بعد از 7 تا 10 روز برداشته می‌شوند.
 

عقیم کردن گربه چیست

 
عقیم سازی اصطلاحی برای توصیف یک عمل جراحی جهت برداشتن دستگاه تناسلی حیوانات خانگی است. قبل از جراحی، دامپزشک ممکن است یک معاینه فیزیکی کامل از گربه شما انجام دهد یا «آزمایش پزشکی» تجویز کند. برای به حداقل رساندن درد و ناراحتی، عقیم سازی در زمانی که گربه شما تحت بیهوشی عمومی است، انجام می‌شود.
به دلایل اجتماعی، بهداشتی و کنترل جمعیت، توصیه می‌شود که عقیم سازی به طور معمول در حدود 4 ماهگی انجام شود. عقیم کردن گربه همچنین بعید است که شخصیت اصلی او را تغییر دهد، اگرچه گربه‌های نر ممکن است پس از عقیم کردن مطیع‌تر شوند. بازیگوشی و سطح کلی فعالیت، هیجان و صدای گربه‌ها معمولاً پس از عقیم سازی تغییر نمی‌کند. پس نسبت به این موضوع احساس نگرانی نکنید.
اخته کردن یک نر به اندازه عقیم کردن ماده برای جلوگیری از بارداری ناخواسته مهم است. علاوه بر این، کل گربه‌های نر تمایل زیادی به پرسه زدن، پرخاشگری نسبت به سایر نرها، جنگیدن و علامت گذاری قلمرو خود با ادرار (اغلب در داخل خانه) دارند. این رفتار تهاجمی، یک نر اخته نشده را در معرض خطر بیماری‌های عفونی جدی مانند ویروس نقص ایمنی گربه (ایدز) و ویروس لوسمی گربه قرار می‌دهد که هر دو از طریق گاز گرفتن گربه منتقل می‌شوند.
اخته کردن شامل برداشتن هر دو بیضه تحت بیهوشی عمومی از طریق یک برش کوچک در کیسه بیضه است. مانند عمل عقیم سازی در گربه ماده، برای به حداقل رساندن عوارض احتمالی بیهوشی، خودداری از غذای عصر ضروری است و بچه گربه معمولاً می‌تواند همان روز به خانه برود. معمولاً برش‌های پوستی برای اخته آنقدر کوچک هستند که نیازی به بخیه نیست.
عقیم کردن گربه از زایمان ناخواسته جلوگیری می‌کند. درحقیقت، سالانه میلیون‌ها گربه ناخواسته به پناهگاه‌ها یا خیابان‌ها می‌روند. فقط تعداد کمی از گربه‌های خوش شانس توسط صاحبانشان پذیرفته می‌شوند. بقیه کشته می‌شوند یا بر اثر آسیب، گرسنگی یا بیماری می‌میرند. با عقیم سازی گربه می‌توان از این مشکلات جلوگیری کرد.
مزیت دیگر عقیم سازی این است که رفتارهای جنسی در گربه‌ها را کاهش می‌دهد و باعث آرامش بیشتر گربه می‌شود. پس اگر صاحب گربه هستید، در زمان تعیین شده جهت عقیم کردن به دامپزشک مراجعه کنید. برای این منظور از «ویزیت دامپزشک در منزل» قبل از انجام هرگونه عمل جراحی بهره مند شوید.
 


:: برچسب‌ها: عقیم کردن گربه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 10 خرداد 1401
به اجرا گذاشتن مهریه

شرایط به اجرا گذاشتن مهریه

 
مهریه به عنوان حق قانونی زن، به صورت عند المطالبه قابل دریافت است. اما در اغلب موارد در موقع طلاق است که زنان اقدام به مطالبه مهریه خود می کنند. با توجه به افزایش آمار طلاق و ازدیاد پرونده های قضایی مرتبط با مطالبه مهریه، قوانین و شرایط مقرر در این زمینه می تواند دچار تغییر شود. ما در این مقاله بر آنیم تا به موضوع به اجرا گذاشتن مهریه و مراحل و قوانین مرتبط با آن بپردازیم.
موضوع مهریه، مطالبه آن، امروزه یکی از پرچالش ترین مقوله های حقوقی است که می توان از آن به عنوان یک پدیده اجتماعی یا معضل اجتماعی فراگیر نام برد. قوانین و مراحل به اجرا گذاشتن مهریه ممکن است همه ساله یا چندین سال یکبار به روز رسانی شده و دچار تغییر شوند. بر همین اساس، شما کاربر گرامی در صورت نیاز به کسب اطلاعات جامع و تخصصی در مورد به اجرا گذاشتن مهریه و مراحل و قوانین جدید آن می توانید با مشاوران خبره موسسه مشاوره حقوقی همراه باشید و از مشاوره های تخصصی و تکمیلی آنها که به صورت مشاوره حقوقی رایگان ارائه می شود، استفاده نمایید.
با توجه به بخشنامه ای که از سوی رئیس قوه قضاییه صادر شده و به اجرای بند ب ماده ۱۱۳ قانون پنجم توسعه تاکید دارد، دادخواست مهریه پیش از ارسال به محاکم قضایی، بایستی به اداره ثبت ارجاع داده شود. در غیر این صورت، مراجع قضایی از پذیرش آن معذور خواهند بود. بنابراین طبق این بخشنامه، اولین گام برای به اجرا گذاشتن مهریه و ارائه درخواست صدور اجرائیه مهریه، مراجعه به دفتر ثبت ازدواج و طلاقی است که عقد در آنجا به ثبت رسمی رسیده است. حال این اقدام توسط خود شما انجام گیرد یا برای انجام این مراحل از وکیل مهریه استفاده کنید، چندان فرقی نمی کند.
در مرحله بعدی، بایستی به اداره ثبت اسناد و املاک (اداره اجرای مهریه) مراجعه نمایید. از این طریق می توان هم اقدام به ممنوع الخروج کردن زوج کرد و همچنین درخواست توقیف اموال وی را ارائه نمود. در صورت عدم وجود هیچ گونه اموال یا عدم ارائه مشخصات اموال زوج، اداره ثبت اسناد و املاک از مَراجعی مانند بانک و راهور استعلام به عمل می آورد تا به لیستی از دارایی ها و اموال زوج دسترسی داشته باشد.
در صورت پیدا شدن مالی، اداره مزبور اقدام به توقیف مال کرده و بعد از ارزیابی های اولیه، ملک یا مال را به مزایده می گذارد. زوج در این مورد دارای حق اعتراض است.
 

مراحل به اجرا گذاشتن مهریه

 
چنانچه در مدت ۲ ماه مالی پیدا نشد، یا بعد از ۶ ماه نتیجه ای حاصل نشد، زوجه یا وکیل وی می تواند درخواست صدور ارجاع پرونده به دادگاه را ارائه کند.
امروزه شاهد افزایش پرونده های مهریه هستیم و متعاقب آن مراحل و روند اجرا و توقیف اموال برای دریافت مهریه نیز طولانی و تنش زا شده است، بنابراین چنانچه در این مورد نیاز به دریافت مشاوره دارید بهتر است به یک وکیل کاربلد و مجرب مراجعه کنید. مشاوران و وکلای متخصص موسسه مشاوره حقوقی آماده اند تا وکالت دعاوی مهریه شما را بر عهده بگیرند و یا در صورت نیاز به مشاوره تخصصی، مشاوره حقوقی رایگان به صورت تلفنی و حضوری ارائه دهند.
در برخی از شهرها، برخلاف آنچه در قانون آمده است، زوجه این اجازه را ندارد که از طریق دادگاه برای دادخواست مطالبه مهریه خود اقدام کند و اغلب برای به اجرا گذاشتن مهریه به اداره اجرای ثبت ارجاع می شود. اما اگر مرد فاقد اموالی برای توقیف باشد، اقدام از این طریق بیهوده خواهد بود و نمی تواند نتیجه ای برای زوجه در پی داشته باشد و صرفا امکان ممنوع الخروج کردن زوج وجود دارد. طبق قانون محکومیت های مالی و قانون حمایت از خانواده، امکان جلب شوهر برای عدم پرداخت مهریه، تنها از طریق دادگاه و تنها تا سقف ۱۱۰ سکه فراهم است. با این حال امکان به اجرا گذاشتن مهریه از طریق دادگاه در بیشتر شهرهای ایران امکان پذیر است.
در این میان زوج می تواند در صورت نداشتن بضاعت پرداخت مهریه، دادخواست اعسار از پرداخت مهریه را داده و از دادگاه تقاضای تقسیط مهریه را داشته باشد. با موافقت دادگاه با تقسیط مهریه و قطعی شدن این حکم، زوج می تواند با پرداخت پیش پرداخت اولیه و چند قسط مهریه، درخواست رفع ممنوع الخروجی خود را داشته باشد. برای کسب اطلاعات جامع در این مورد و دریافت مشاوره رایگان به صورت حضوری و تلفنی می توانید با مشاوران موسسه مشاوره حقوقی همراه باشید.
 


:: برچسب‌ها: به اجرا گذاشتن مهریه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 8 خرداد 1401
آزمایش ناباروری زنان

آزمایش ناباروری زنان چیست

 
اگر خانمی سعی در باردار شدن دارد و تاکنون برای بارداری موفق نشده‌ است، به‌احتمال ‌زیاد از خود می‌پرسد چه زمانی باید به پزشک مراجعه کند؟ قدرت باروری زنان بعد از 30 سالگی کاهش می‌یابد. خانم‌های زیر 35 سال، پس از یک سال تلاش برای باردار شدن باید با آزمایش ناباروری زنان به پزشک مراجعه کنند درحالیکه زنان بالاتر از 35 سال، پس از 6 ماه تلاش باید به پزشک مراجعه کنند. پزشک ابتدا سوابق پزشکی را بررسی می‌کند. او در مورد وضعیت فعلی سلامتی، سابقه جنسی و هر نوع بیماری یا شرایطی که می‌تواند در ناباروری تاثیر بگذارد از فرد سوال می‌کند.
سپس، او یک معاینه از ناحیه لگن برای بررسی ناهنجاری‌هایی مانند فیبروم یا بیماری‌هایی مانند آندومتریوز یا بیماری التهابی لگن انجام می‌دهد. از سوی دیگر، پزشک بررسی می‌کند که فرد هرماه تخمک‌گذاری می‌کند یا خیر. این بررسی را می‌توان با یک کیت آزمایش تخمک‌گذاری در خانه یا از طریق آزمایش خون در مطب پزشک انجام داد. همچنین ممکن است از سونوگرافی برای بررسی تخمدان و رحم استفاده شود. سایر آزمایشات نازایی رایج در زنان عبارت است از:
رحم ‌لوله‌نگاری یا هیستروسالپینگوگرافی (hysterosalpingography): نوعی اشعه ایکس که برای ارزیابی لوله‌های رحمی و رحم استفاده می‌شود.
لاپاراسکوپی (laparoscopy): در آن از یک دوربین برای بررسی اندام‌های داخلی استفاده می‌شود.
آزمایش ذخیره تخمدان: در این آزمایش، ترکیبی از آزمایشات هورمون برای تعیین توانایی بارداری در یک زن استفاده می‌شود. آزمایشات مربوطه شامل تست هورمون تحریک‌کننده فولیکول (FSH) است.
اینهیبین b، هم با آزمایش خون تشخیص داده می‌شود، اینهیبین برای تعیین ذخایر تخمدانی سنجیده می‌شود.
هورمون‌ها بر همه فعالیت‌های بدن، از رشد و متابولیسم گرفته تا تولید مثل و چرخه خواب، تاثیر می‌گذارند. حتی یک عدم تعادل ناچیز در سطح هورمون‌های شما می‌تواند تأثیر قابل توجهی در سلامتی داشته باشد و بر خلق و خو، سطح انرژی و همچنین باروری و میل جنسی شما تأثیر بگذارد. هورمون‌ها به عنوان پیام رسان‌های شیمیایی شناخته می‌شوند که توسط غدد تولید می‌شوند و به جریان خون آزاد می‌شوند. آنها فعالیت‌های مختلفی در بدن انجام می‌دهند، از جمله تنظیم اشتها، رشد، روحیه و تولید مثل و غیره. به طور کلی، آنها تمام عملکردهای بدن را تنظیم کرده و متعادل نگه می‌دارند. اختلالات هورمونی، مشکلات رایجی هستند که اغلب از طریق درمان جایگزینی هورمون یا تغییر سبک زندگی، قابل کنترل و درمان هستند. سطح هورمون‌ها همیشه ثابت نیست و در طول روز و در زنان و در طی چرخه تولید مثلی، تغییر می‌کند.
آزمایشات استروژن برای تشخیص کمبود یا تولید اضافی این هورمون در زنان و کمک به تشخیص انواع شرایط مرتبط با این عدم تعادل استفاده می‌شود. همچنین ممکن است از آنها برای تعیین زمان تخمک گذاری در خانم‌ها استفاده شود و ممکن است دستور داده شود که وضعیت سلامتی نوزاد و جفت در حال بارداری را کنترل کند. در یک مرد، آزمایش استروژن برای تشخیص تولید بیش از حد هورمون و علت آن ممکن است انجام شود. همانطور که گفته شد، آزمایش‌های استروژن یکی از سه جز components استرون (E1) ، استرادیول (E2) یا استریول (E3) را اندازه گیری می‌کند. این تست ها هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند.
 
 


:: برچسب‌ها: آزمایش ناباروری زنان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 8 خرداد 1401
بهترین وکیل تهران

انتخاب بهترین وکیل تهران

 
بسیاری از افراد در برهه‌ای از زمان در شرایطی قرار می‌گیرند که نیاز به وکیل دارند و این شرایط می‌تواند با مسائل مرتبط با املاک و مستغلات، راه‌اندازی مشاغل یا مسائل خانوادگی ارتباط داشته باشد. بااین‌حال، با وجود نه هزار وکیل در تهران چگونه می‌توانید بهترین وکیل تهران را پیدا کنید و مسئله حقوقی خود را به او بسپارید؟ یافتن بهترین وکیل تهران برای نیازهای خود ممکن است روندی اضطراب‌آور به نظر برسد، اما مانند هر معامله دیگری، انجام تحقیقات برای آن مهم است.
به یاد داشته باشید که وکیل، خدمات ارائه می‌دهد و شما به‌عنوان مصرف‌کننده بالقوه این خدمات، لازم است آن خدمات را به همان روشی ارزیابی کنید که خدمات دیگر را ارزیابی می‌کنید. در این صورت، می‌توانید بهترین وکیل تهران را انتخاب کنید و مطمئن باشید که روند حقوقی پرونده شما به بهترین شکل پیش می‌رود. در ادامه با این موضوع بیشتر آشنا می‌شوید.
گام بعدی در مورد انتخاب بهترین وکیل تهران این است که فهرست را به مواردی که آن‌ها را ترجیح می‌دهید کاهش دهید. سپس با هر یک از این وکلا تماس بگیرید و از آن‌ها وقت بگیرید تا بتوانید ویژگی‌ها و مهارت‌های آن‌ها را بررسی کنید و درنهایت، بتوانید بهترین وکیل تهران را انتخاب کنید.
 

مراحل انتخاب بهترین وکیل تهران چیست

 
بررسی بهترین وکلای تهران به شما امکان می‌دهد که فردی را انتخاب کنید که ویژگی‌های موردنظر شما را دارد و می‌تواند بیشترین کمک را به حل مسائل حقوقی شما کند؛ بنابراین مهم است بدانید برای انتخاب این وکیل، لازم است چه مراحلی را پشت سر بگذارید و چه ویژگی‌هایی را در نظر بگیرید. در ادامه با مراحل انتخاب بهترین وکیل تهران آشنا می‌شوید.
اولین قدم برای یافتن بهترین وکیل تهران، درک مشکل یا مسئله پیش روی شماست. حقوق، تخصص‌های مختلفی را شامل می‌شود و قبل از اینکه بتوانید بهترین وکیل را برای مسئله خود پیدا کنید لازم است تعیین کنید که چه وکلایی برای رسیدگی به مشکل شما و حل آن مناسب هستند. در این مرحله می‌توانید لیست وکلای تهران را بررسی کنید، با افراد معتمدی که در مورد مسائل حقوقی سررشته دارند سوال کنید و همچنین می‌توانید با دوستان، اعضای خانواده و همکاران خود مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند در معرفی وکیل خوب به شما کمک کنند.
سپس برای حل مشکل خود، فرد متخصص را پیدا کنید. امروزه وکلا معمولا به انتخاب خود تصمیم می‌گیرند که در برخی زمینه‌های حقوقی فعالیت داشته باشند. برای مثال، برخی از آن‌ها در زمینه حقوق خانواده مشغول به فعالیت هستند و برخی در زمینه حقوق جزا؛ بنابراین، مهم است که وکلایی را پیدا کنید که در زمینه مرتبط با مسئله شما بیشتر فعالیت دارند.
یکی از وکلایی که شهرت بسیار زیادی دارد، وکیل علیزاده در تهران است. ایشان، تاکنون وکالت پرونده‌های بسیار مهمی (مانند پرونده میرحسین موسوی پس از انتخابات ۱۳۸۸ و مهدی هاشمی، فرزند آیت‌اله هاشمی) را به عهده گرفته‌اند و تخصص، تجربه و تعهد بسیار بالایی دارند. اما متاسفانه، ایشان، نمی‌توانند همه پرونده‌ها را به عهده بگیرند و به جای آن می‌توانید از طریق لیست وکلا، افراد معتمد دیگری را انتخاب کنید.
سطح مناسب تجربه یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب بهترین وکیل تهران است؛ بنابراین، لازم است وکیلی را پیدا کنید که در حل پرونده‌هایی مشابه پرونده شما سابقه موفقیت‌آمیزی داشته باشد. سابقه چنین تجربه‌ای احتمال موفقیت وکیل در پرونده شما را نیز افزایش می‌دهد. بدیهی است که در این زمینه مدت فعالیت وکیل اهمیت زیادی دارد و نشان‌دهنده سابقه او در وکالت است.
مورد دیگر در مورد ویژگی بهترین وکیل تهران این است که او از مهارت‌های موثر گفتگو برخوردار باشد. شما وکیلی می‌خواهید که سوالات شما را پیش‌بینی کند و شما را در جریان تحولات پرونده قرار دهد، بدون اینکه مجبور شوید دائما با او تماس بگیرید. وکیل باید توانایی ارتباط منظم و قابل‌فهم داشته باشد و زمانی که لازم است تصمیمی بگیرید به‌طور خلاصه گزینه‌های پیش رو را برای شما توضیح دهد و مزایا و معایب هریک از گزینه‌ها را مطرح کند.
حرفه‌ای بودن مسئله‌ای فراتر از شخصیت وکیل است و شامل برخی اعمال و رفتارهای عینی است که می‌تواند وکلای برتر تهران را از دیگر وکلا متمایز کند.وکلا ازنظر شیوه، شخصیت و رویکرد متفاوت هستند. علاوه بر یافتن یک وکیل حرفه‌ای لازم است به این موضوع دقت کنید که آیا وکیل موردنظر با شیوه، شخصیت و رویکرد شما مطابقت دارد یا خیر. دست‌کم گرفتن اهمیت این عامل ذهنی یک اشتباه فاحش خواهد بود. در تجزیه‌وتحلیل نهایی، شما باید وکیلی پیدا کنید که با او راحت باشید و بتوانید برای رسیدگی به مواردی که ممکن است بر پرونده شما تاثیر بگذارد اعتماد کنید.
 


:: برچسب‌ها: بهترین وکیل تهران ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 8 خرداد 1401
تست سرطان روده

تست سرطان روده در منزل

 
سرطان‌هایی که روده بزرگ یا رکتوم را مورد حمله قرار می‌دهند در مجموع به عنوان سرطان کولورکتال (CRC) شناخته می‌شوند. سرطان کولورکتال از سرطان‌های شایع در مردان و زنان بالغ است. در این میان،  تست سرطان روده در منزل یکی از روش‌های موثر برای تشخیص زودهنگام سرطان یا شرایط پیش سرطانی است.
این آزمایش از نمونه مدفوع برای جستجوی اثرات خون استفاده می‌کند که ممکن است نشان دهنده وجود رشد یا ضایعه در سطح کولون یا رکتوم باشد. تست‌های خانگی سرطان روده یک ابزار غربالگری است که اغلب در افرادی که هیچ علامت یا نشانه‌ای از سرطان ندارند، استفاده می‌شود. در این بررسی به مزایای تست سرطان روده در منزل و انواع آزمایش سرطان روده می‌پردازیم.
هدف از آزمایش خانگی سرطان روده (At-Home Colon Cancer)، جستجوی علائم سرطان در افرادی است که هیچ علامتی ندارند. این تست به عنوان غربالگری شناخته می‌شود. هدف از غربالگری سرطان کولورکتال، یافتن رشد غیرطبیعی قبل از تبدیل شدن به مرحله بحرانی یا یافتن سرطان در مراحل اولیه است. سرطان روده بزرگ یا رکتوم معمولاً به صورت یک رشد غیر طبیعی به نام پولیپ شروع می‌شود. آزمایش‌های غربالگری برای تشخیص خونریزی‌هایی طراحی شده‌اند که از نظر بصری قابل مشاهده نیستند و ممکن است وجود پولیپ را نشان دهند.
تست سرطان روده در منزل یکی از انواع غربالگری سرطان کولورکتال است. برخی از آزمایش‌های خانگی سرطان کولورکتال اثرات خون را تشخیص می‌دهند در حالی که برخی دیگر به تشخیص نشانگرهای زیستی DNA خاصی را در مدفوع فرد کمک می‌کنند. پولیپ‌هایی که سرطانی هستند یا ممکن است تبدیل به سرطان شوند، اغلب باعث ترشح خون یا DNA غیر طبیعی در مدفوع می‌شوند. تست‌های خانگی می‌توانند مدفوع را بررسی کنند تا ببینند آیا سرطان وجود دارد یا خیر.
نمونه مدفوع در خانه جمع آوری شده و به آزمایشگاه فرستاده می‌شود تا بتوان آن را تجزیه و تحلیل کرد. در بسیاری از موارد، آزمایش خانگی سرطان کولورکتال توسط پزشک تجویز می‌شود. همچنین، شما می‌توانید با استفاده از خدمات «ویزیت پزشکی در محل» از حضور پزشک در خانه خود جهت تست سرطان روده استفاده کنید. تست در محل مزایای بسیاری برای شما به همراه خواهد داشت.
 

مزایای تست سرطان روده 

 
آزمایشات خانگی سرطان کولورکتال نوعی غربالگری است، به این معنی که برای بیمارانی که هیچ علامتی از سرطان کولون یا رکتوم ندارند در نظر گرفته شده است. متخصصین در حال حاضر توصیه می‌کنند که همه بزرگسالان، غربالگری سرطان کولورکتال را از سن 45 سالگی شروع کنند و تا حداقل 75 سالگی ادامه دهند.شما باید با پزشک خود در مورد خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و رکتوم و بهترین برنامه برای غربالگری در شرایط خود صحبت کنید.در صورت داشتن علائم گوارشی مانند خون قابل مشاهده در مدفوع، درد مداوم شکم یا تغییر در عادات روده، به «آزمایش پزشکی در منزل» نیاز دارید.
غربالگری سرطان روده بزرگ بخش مهمی از تشخیص زودهنگام و درمان است. چندین راه مختلف برای انجام این کار وجود دارد که شامل کولونوسکوپی، سیگموئیدوسکوپی، توموگرافی کامپیوتری و آزمایش مدفوع هستند. تست سرطان خون در خانه یک گزینه ارزان و سریع برای کسانی است که وقت کافی برای حضور در درمانگاه یا بیمارستان را ندارند.
در حالی که گزینه‌های مختلفی برای غربالگری سرطان روده بزرگ وجود دارد، اکثر آنها نیاز به مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات در بیمارستان یا مرکز سرپایی دارند. برخی از انواع تست‌ها همچنین نیاز به آماده سازی از قبل دارند که به معنای مرخصی از کار خواهد بود. به همین دلیل، ویزیت پزشک در منزل می‌توانید بهترین راهکار ممکن باشد. وبسایت «آزمایش آنلاین» اینجاست تا به شما خدمات ویزیت و انجام تست‌های مختلف در محیط خانه را ارائه دهد.
 


:: برچسب‌ها: تست سرطان روده ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 8 خرداد 1401
مشاوره حقوقی

اهمیت مشاوره حقوقی

 
مشاور حقوقی فردی است که با دانستن قانون، می تواند به افراد و شرکت ها در زمینه های حقوقی مانند امور قراردادها، حل اختلافات و دعاوی مشاوره دهد. شما می توانید در همه زمینه های حقوقی برای جلوگیری از بروز ضرر با مشاوران حقوقی سایت مشاوره حقوقی تماس بگیرید. مشاوران حقوقی با علم کامل به قوانین و تجربه ای که در زمینه مسائل حقوقی دارند، می توانند کمک شایانی در جهت انتخاب درست شما داشته باشند و از بروز خسارت جلوگیری شود.
حقوق خانواده یکی از بخش های حقوق مدنی بوده که بر روابط بین افراد خانواده مثل زوج، زوجه، فرزند، پدر و مادر و مسائل مالی مربوط به آن مثل مهریه، نفقه و غیره حاکم است. موضوع حقوق خانواده یک سری مسائل مهم در زمینه نکاح و انحلال نکاح بوده که در این مطلب از سایت مشاوره حقوقی قصد داریم تا اطلاعات مفیدی در رابطه به آن در اختیار مخاطبان قرار دهیم؛ پس با ما همراه باشید.
بهتر است قبل از هر چیز درباره این بدانید که حقوق خانواده چیست. مواردی که در ادامه این مقاله مطالعه می کنید، همه جزء حقوق خانواده هستند. از جمله این موارد می توان به ازدواج، لزوم ثبت ازدواج دائم، اثبات رابطه زوجیت، اخذ اجازه ازدواج دختر و ازدواج مجدد زوج، نفقه زوج، نفقه فرزند، ترک انفاق، تهیه مسکن، تمکین و نشوز زوجه، استرداد جهیزیه، مهرالمثل و موارد بسیاری از این دست اشاره کرد.
مسائل و مشکلاتی که در خانواده به وجود می آید می تواند بدون حل و فصل قانون برطرف شود؛ با این وجود در بعضی مواقع امکان دارد که شرایط بسیار پیچیده شود. به عنوان مثال دیگر شرایط زندگی مشترک برای زوجین فراهم نباشد یا فرزندان آن ها شرایط سختی را بگذرانند. در چنین زمینه هایی است که برای امور خود بهتر است با یک مشاوره حقوقی خانواده مشورت کنید.
مشاوره حقوقی خانواده کاری به جز کار روانشناس خانواده انجام می دهد؛ در مشاوره حقوقی مسائل حقوقی و قانونی ای که بین زن و شوهر یا باقی اعضای خانواده به وجود آمده بررسی می شود. در این حال مشاوره سعی می کند به شکل کاربردی به افراد راهنمایی دهد. از طرف دیگر در مشاوره با روانشناس مسائل روحی و روانی مورد واکاوی قرار گرفته و تلاش بر این است که مشکلات بین افراد خانواده به نحو احسنت برطرف شود. مشاوره حقوقی خانواده باید دانش آکادمیک و تحصیلات مرتبط در رشته حقوقی داشته باشد.
مشاوره حقوقی تلفنی رایگان خانواده کسی است که اطلاعات کاملی نسبت به حقوق خانواده داشته و به خاطر تجربه خود می تواند در پاسخ دادن به سوالات حقوقی خانواده کمک کند. مشاوره حقوقی خانواده موضوع مهمی در برطرف کردن مسائل خانواده بوده و مانع از ورود ضررهای جبران ناپذیر احتمالی در آینده می شود. افراد با صحبت با یک مشاوره حقوقی خانواده می توانند تصمیم درستی بگیرند و انتخاب مناسبی داشته باشند.
 
اولین راه برای سنجش اعتبار سایت و وکلای مربوط به آن این است که به انتهای صفحه اول سایت بروید و با مشاهده نماد اعتماد سایت، با خیال راحت از خدمات آن استفاده کنید. تمامی موارد ذکر شده در سایت مشاوران حقوقی با قوانین حاکم بر کشور مطابقت دارد. اگر شما در خارج از کشور اقامت دارید، می توانید از همکاران ما در خارج از کشور کمک بگیرید و با آن ها تماس برقرار کنید.
 


:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 8 خرداد 1401
نوار قلب در منزل

نوار قلب در منزل چیست

 
شما می‌توانید برای بررسی مشکلات قلبی و یا بررسی فعالیت صحیح قلب، درخواست نوار قلب در منزل دهید تا متخصصین این حوزه در محل حاضر شوند و خدمت درخواستی را انجام دهند.
نوار قلب یا ECG، برای اندازه‌گیری فعالیت الکتریکی قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک راه مناسب برای اندازه‌گیری فعالیت صحیح قلب است. الکترودهایی از دستگاه نوار قلب روی بدن بیماری که طاق باز دراز کشیده است، نصب می‌شود تا پتانسیل الکتریکی که در عضله قلب وجود دارد اندازه گرفته شود.
نوار قلب، می‌تواند آریتمی‌های قلبی، انفارکتوس‌های حاد و میوکارد (سکته قلبی)، بزرگ شدن دهلیز و یا بطن قلب و بیماری پریکارد را تشخیص دهد. همچنین افرادی که دچار فشار خون زیاد هستند و بیماری تیروئید دارند، با نوار قلب مشخص می‌شود.
شما در صورت نیاز به بررسی وضعیت قلب از طریق نوار قلب می‌توانید این خدمت را درخواست دهید تا پزشک بتواند شما را ویزیت کند و در عین حال، نوار قلب درخواستی را هم انجام دهد و وضعیت قلب شما را گزارش دهد.
در صورتی که متوجه بروز علائمی شدید که نشان از یک مشکل قلبی بود، بلافاصله باید با یک پزشک متخصص ویزیت شوید. در این صورت امکان دارد، پزشک انجام نوار قلب را تجویز کند تا بهتر و دقیق‌تر مشکل شما مشخص باشد. این بررسی به پزشک این امکان را می‌دهد تا درمان مورد نظر را دقیق‌تر انتخاب کند.
 علائمی که می‌تواند نگران کننده باشد و ممکن است نشان از مشکلات قلبی باشند، شامل احساس خستگی یا ضعف، درد قفسه سینه، تنفس دشوار و تنگی نفس، احساس ضربان تند یا لرزش قلب، نامنظم زدن قلب، شنیدن صداهای غیرمعمول زمانی که پزشک به قلب شما گوش می‌دهد، درد سینه، سرگیجه، سردردهای خفیف یا حالت‌های غش، افزایش ضربان قلب، ضعف و کاهش انرژی برای انجام هر گونه فعالیت ورزشی است.
همچنین گاهی فرد بیمار بالای 50 سال سن دارد و یا بروز مشکلات قلبی در خانواده وی سابقه‌دار است. در این مواقع، پزشک به منظور بررسی علائم زودرس بیماری، انجام نوار قلب را پیشنهاد می‌کند.
اما اگر تصمیم به انجام نوار قلب در منزل و یا هر مرکز درمانی دیگری گرفتید، پیش از انجام اینکار، به این موارد توجه داشته باشید؛ قبل از انجام تست کاردیوگرافی، نباید هیچگونه فعالیت فیزیکی داشته باشید و بهتر است خود را دور از استرس و دلهره نگهدارید. وعده غذایی سنگین قبل از انجام نوار قلب میل نکنید و اگر جنسیت شما مرد است، موهای سینه خود را بتراشید تا انجام نوار قلب آسان‌تر و در نتیجه دقیق‌تر انجام شود. همچنین قبل از انجام نوار قلب، از نوشیدن آب سرد خودداری کنید، زیرا الگوهای الکتریکی و ضربان قلب تغییر خواهد کرد.
نتیجه تست نوار قلب، اغلب در همان روز قابل بررسی و مشاهده است. در صورتی که نوار قلب شما، طبیعی و عاری از هرگونه مشکل جدی باشد، احتمالا نیازی به انجام مجدد تست نیست. اما گاهی پزشک متوجه ناهنجاری‌هایی در نتیجه تست می‌شود که ممکن است نشانگر مشکلات قلبی باشد. به منظور بررسی دقیق‌تر و مجدد نوار قلب دیگری تجویز خواهد کرد. چراکه، درمان انتخابی بستگی به نوع ناهنجاری‌ها و مشکلات فرد بیمار دارد. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
 


:: برچسب‌ها: نوار قلب در منزل ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 4 خرداد 1401
فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل چیست

 
فیزیوتراپی، خدمت جدیدی در آزمایش آنلاین است که شما می‌توانید آن را برای فیزیوتراپی در منزل  گردن، کمر، زانو و سایر بخش‌های بدن درخواست دهید تا متخصصین کارآزموده این حوزه در اسرع وقت در محل حاضر شوند و خدمت فیزیوتراپی را انجام دهند.
فیزیوتراپی که نوعی فیزیک درمانی است، یک راه موثر و ثمر بخش برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های مربوط به اندام‌های ماهیچه‌ای-اسکلتی و در برخی موارد اختلالات عصبی است که با استفاده از تجهیزات مختلف مکانیکی، جریان‌های الکتریکی و تمرینات ورزشی، انجام می‌شود.
همچنین در بسیاری از توان‌بخشی‌هایی که به دلایل مختلف مانند تصادفات رانندگی اتفاق می‌افتد، فیزیوتراپی نقش بسیار اساسی دارد. به این ترتیب، فیزیوتراپی، نقش موثری در کاهش زمان بستری، بهبود و عوارض آن دارد.
اگر به خدمات فیزیوتراپی نیاز دارید، می‌توانید این خدمت را در محل دریافت کنید. اینکار مزایای جالبی دارد؛ بدون صرف هزینه زمانی و بودن در ترافیک و حتی صف‌های نوبتی که در مزاکر فیزیوتراپی وجود دارد، می‌توانید فیزیوتراپی مورد نظر را انجام دهید.
فیزیوتراپیست‌ها از روش‌های مختلفی برای کمک به شما در کاهش درد و سفتی، بهبود حرکت و قدرت تحرک استفاده می‌کنند. ممکن است از عوامل فیزیکی مانند گرما، سرما، سونوگرافی یا تحریک الکتریکی نیز در فیزیوتراپی استفاده شود. تکنیک‌های دستی اغلب برای کمک به بهبود تحرک استفاده می‌شوند.
همچنین در فیزیوتراپی از ورزش‌های درمانی نیز برای کمک به افراد در افزایش دامنه حرکت، افزایش قدرت و بهبود عملکرد استفاده می‌شود. در فیزیوتراپی، آموزش درباره بیماری‌ شما و شرایطی که دارید اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر به شما کمک می‌کند که از شرایطی که در آن قرار دارید، آگاه شوید. همچنین فیزیوتراپیست‌ها، ممکن است تمریناتی ورزشی را به شما یاد بدهند که در خانه انجام دهید. این امر به بهبود سریع‌تر شما کمک می‌کند.
به این ترتیب، زمانی که برای اولین بار، فیزیوتراپیست شما را ویزیت می‌کند، وضعیت کلی شما را ارزیابی می‌کند تا اطلاعاتی در مورد بیماری شما یا آسیبی که دیده‌اید جمع‌آوری کند. این اطلاعات بیشتر در زمینه قدرت، دامنه حرکت، انعطاف‌پذیری، تعادل، تحرک مفاصل، عملکرد عصبی، درد، عملکرد قلب، عملکرد ریوی و تحرک عملکردی کلی اعضای بدن شماست.
پس از جمع‌آوری اطلاعات در مورد آسیب یا بیماری، فیزیوتراپیست، وضعیت شما را پیش‌بینی می‌کند و می‌تواند راهکارهایی را برای کمک به شما در حرکت بهتر ارائه دهد. او همچنین در مورد اهدافتان از فیزیوتراپی با شما صحبت می‌کند و با همکاری خودتان یک برنامه درمانی برای توان‌بخشی تهیه می‌کند.
 


:: برچسب‌ها: فیزیوتراپی در منزل ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 4 خرداد 1401
رادیولوژی در منزل

رادیولوژی در منزل چیست

 
یکی از خدمات جدید آزمایش آنلاین، انجام رادیولوژی قسمت‌های مختلف بدن مانند ناحیه شکمی، زانوها و کمر است. با پرکردن این فرم، می‌توانید خدمت مورد نظر و نتیجه آن را در منزل دریافت کنید.
رادیولوژی یکی از رو‌شهای تشخیصی برای بررسی برخی بیماری‌ها و تغییر حالات طبیعی اعضای بدن است. دستگاه رادیولوژی با استفاده از پرتو ایکس و یا سایر امواج، از نواحی مانند کمر، زانو، استخوان‌ها تصویربرداری می‌کند و پزشک معالج با توجه به تصاویر، وضعیت بدنی را می‌سنجد.
اگرچه به طور معمول، انجام رادیولوژی در منزل ، کاری نشدنی به نظر می‌رسد، اما خوشبختانه با پیشرفت علم، دستگاه‌های پرتابلی (قابل حمل) برای رادیولوژی طراحی شده‌اند که با کارایی مناسبی، تصویربرداری از اندام‌های داخلی بدن را انجام می‌دهد. بنابراین شما با اطمینان می‌توانید این خدمت را درخواست دهید. البته باید توجه داشته باشید این خدمت با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارد، خدمت گران قیمتی محسوب می شود.
رادیولوژی در منزل انواع مختلفی دارد. برخی از رادیولوژیست‌ها فقط گاهی اوقات معاینات در منزل را (در موارد اورژانسی و اضطراری) انجام می‌دهند. برخی دیگر یک یا چند روز ثابت در هفته به کار در خانه اختصاص داده شده‌اند و برخی دیگر به صورت تمام وقت در منزل افراد بیمار خدمات ارائه می‌دهند. فرقی نمی‌کند که شما در زمان نیاز به رادیولوژی در کدام دسته قرار بگیرید. منظور از دسته این است که نیاز تمام وقت یا نیمه وقت به رادیولوژی در منزل داشته باشید. نکته حائز اهمیت این است که هیج کجا خانه خوده آدم نمی‌شود و درصد بسیار بالایی از افراد امروزه به علت وجود ویروس کرونا عادت کرده‌اند که اکثر کارهای خود را در خانه انجام دهند.
بخش رادیولوژی در منزل ما شامل تیمی متشکل از یک رادیوگراف و یک پرستار است که برای انجام CXR، سواب نازوفارنکس (و در صورت نیاز، نمونه خون)، به خانه بیمار می‌روند و موارد مورد نیاز انجام می‌شود. استفاده از این خدمت باعث می‌شود تا افراد مبتلا به این عفونت، ایزوله شدن در خانه یا پذیرش در اتاق اورژانس (در صورت نیاز) راحت تر پشت سر بگذارند. بنابراین، از مزایای برجسته رادیولوژی در منزل، به ویژه در زمان وجود این ویروس منحوس بدین صورت است که رویکرد مراقبت‌های بهداشتی را به خانه بیمار می‌آورد، خطر مراجعه افراد آلوده به مطب پزشکان خانواده یا بخش‌های اورژانس را کاهش می‌دهد و پزشکی جامعه را تقویت می‌کند و در عین حال ارتباط قوی با بخش‌های رادیولوژی حفظ می‌کند.
رادیولوژی در منزل دقیقا به صورتی انجام می‌شود که گویی شما در مطب پزشک هستید. خبر خوب اینکه، تقاضا روز افزون و پیشرفت چشمگیر فاناوری‌های مربوط به رادیولوژی در منزل، این امکان را فراهم آورده است تا این خدمت در منزل افراد به بهترین نحو و با بالاترین کیفیت صورت گیرد. این بدین خاطر است که تجهیزات مورد استفاده در رادیولوژی در منزف قابل حمل هستند و به خاطر سبکی و ابعاد به مراتب سبک تر (نسبت به قبل) فرصت ارائه حساس ترین خدمات پزشکی را به طور سیار به ارمغان آورده است.
علاوه بر تمامی مطالب اشاره شده در بالا، پیشرفت عصی دیجیتال نیز این خدمت را دستخول تحول مثبت کرده است. این بدین معناست که در مقایسه با گذشته، تکنسین‌ها قادر هستند بلافاصله پس از عکس برداری، از کیفیت تصاویر دیجیتالی که ثبت کرده‌اند، آگاه شوند و همچنین به منظور تهیه عکس پزشکی، لازم نیست فرایند طولانی مدت و زمان بر پردازش فیلم را پشت سر بگذارند.
 


:: برچسب‌ها: رادیولوژی در منزل ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 4 خرداد 1401
آزمایش هورمونی زنان

آزمایش هورمونی زنان چیست

 
هورمون‌ها بر همه فعالیت‌های بدن، از رشد و متابولیسم گرفته تا تولید مثل و چرخه خواب، تاثیر می‌گذارند به همین علت آزمایش هورمونی زنان باید انجام شود . حتی یک عدم تعادل ناچیز در سطح هورمون‌های شما می‌تواند تأثیر قابل توجهی در سلامتی داشته باشد و بر خلق و خو، سطح انرژی و همچنین باروری و میل جنسی شما تأثیر بگذارد. هورمون‌ها به عنوان پیام رسان‌های شیمیایی شناخته می‌شوند که توسط غدد تولید می‌شوند و به جریان خون آزاد می‌شوند. آنها فعالیت‌های مختلفی در بدن انجام می‌دهند، از جمله تنظیم اشتها، رشد، روحیه و تولید مثل و غیره. به طور کلی، آنها تمام عملکردهای بدن را تنظیم کرده و متعادل نگه می‌دارند. اختلالات هورمونی، مشکلات رایجی هستند که اغلب از طریق درمان جایگزینی هورمون یا تغییر سبک زندگی، قابل کنترل و درمان هستند. سطح هورمون‌ها همیشه ثابت نیست و در طول روز و در زنان و در طی چرخه تولید مثلی، تغییر می‌کند.
اندازه گیری LH روشی آسان جهت تشخیص وقوع تخمک گذاری می باشد. اوج ناگهانی LH خون نشانه وقوع تخمک گذاری می باشد. گرفتن نمونه های سرمی روزانه جهت تعیین LH در حدود زمان میان سیکل می تواند زمان اوج گیری ناگهانی LH را در روز ” حداکثر وقوع باروری” تعیین کند. افزایش سطوح FSH و LH در مبتلایان به عدم کارایی گنادها نشان دهنده نارسایی اولیه گنادها می باشد؛ همان طور که در زنان مبتلا به تخمدان های پلی کیستیک یا در طی یائسگی مشاهده می شود. در نارسایی گنادی ثانویه، سطوح FSH و LH به دلیل نارسایی اولیه هیپوفیز و یا بعضی اختلالات دیگر محور هیپوفیز – هیپوتالاموس، سوء تغذیه یا تأخیر فیزیولوژیکی رشد و تمایز جنسی و استرس پایین می باشد. هورمون LH همچنین به جهت بررسی اختلال عملکرد بیضه در مردان و ارزیابی مشکلات غدد درون ریز در رابطه با بلوغ زودرس در کودکان نیز استفاده می شود. از سنجش FSH و LH اغلب به منظور تشخیص یائسگی استفاده می شود تا بتوان هر چه سریعتر درمان جایگزینی هورمونی را آغاز نمود.
افزایش میزان LH در بانوان ممکن است به دلایل؛ نداشتن فعالیت تخمدان ها به علت یائسگی، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و یا آسیب دیدن در اثر شیمی درمانی، بلوغ زودرس در دختران جوان و عدم تخمک گذاری رخ دهد و افزایش میزان LH در مردان ممکن است به دلیل؛ عدم عملکرد بیضه ها در اثر عمل جراحی و یا بیماری اوریون، در معرض اشعه x بودن، سرطان، شیمی درمانی و یا جراحت، فقدان بیضه و یا خارج کردن آن، کاهش میزان LH و سندرم کلاین فلتر رخ بدهد.
برای آمادگی در این آزمون نیازی به انجام کار خاصی نیست. ارائه دهنده مراقبهای بهداشتی که برای آزمایش از شما خون می‌گیرد، داخل آرنج شما را با مایع ضدعفونی کننده تمیز می‌کند. یک نوار الاستیک در اطراف بازو می‌بندد که به تورم رگ‌ها جهت گرفتن نمونه خون کمک می‌کند. برای جمع آوری نمونه خون، تکنسین بهداشت یک سوزن نازک را به رگ بازوی شما وارد می‌کند و خون را به داخل ویال می‌کشد. هنگام وارد شدن سوزن ممکن است احساس سوزش کنید. هنگامی که ویال پر شد، تکنسین یا پرستار سوزن و تورنیکت را برمی‌دارند. برای جلوگیری از خونریزی باندی را بر روی محل نمونه‌گیری فشار می‌دهد. تمام این فرایند فقط چند دقیقه طول می‌کشد.
بعد از آزمایش ممکن است احساس سبکی سر کنید. همچنین ممکن است در محل نمونه‌گیری دچار کبودی شوید. پزشک همچنین ممکن است به طور همزمان سطح شما هورمون تحریک کننده فولیکول یا FSH را نیز بررسی کند.
پزشک باید دستورالعمل‌های دقیق را برای آماده سازی به منظور انجام آزمایش خون به شما ارائه دهد. ممکن است به شما گفته شود مصرف برخی از داروها را که می‌توانند بر نتایج تأثیر بگذارند، متوقف کنید، بنابراین حتماً تمام داروها و مکمل‌هایی را که مصرف می‌کنید به پزشک خود اطلاع دهید. اگر شما یک زن هستید، ممکن است لازم باشد تا چهار هفته قبل از آزمایش، مصرف داروهای ضد بارداری یا سایر قرص‌های هورمونی را متوقف کنید. پزشک همچنین می‌خواهد از تاریخ آخرین قاعدگی شما مطلع شود. همانند بسیاری از خونگیری‌ها، ممکن است از شما خواسته شود تا هشت ساعت قبل از آزمایش از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. اگر هفت روز قبل از آزمایش خون LH هر نوع آزمایش یا روش درمانی که انجام داده‌اید، به پزشک خود اطلاع دهید. این موارد می‌توانند در نتایج آزمایش شما تداخل ایجاد کنند.
 


:: برچسب‌ها: آزمایش هورمونی زنان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 4 خرداد 1401
چک برگشتی

چک برگشتی چیست

 
چک یک سند تجاری محسوب می‌شود که در معاملات استفاده زیادی دارد. ازآنجایی‌که تعداد زیادی چک‌های برگشتی می‌تواند اعتبار این سند را کاهش دهد، جریمه‌های متعددی برای افرادی در نظر گرفته شده است که چک بلامحل صادر می‌کنند. از سوی دیگر، افرادی که چک بلامحل دریافت کرده‌اند راه‌های متعددی در اختیارشان است که می‌توانند با استفاده از آن‌ها مبلغ چک را دریافت کنند. یکی از سوالاتی که در این شرایط مطرح می‌شود این است که مدت اعتبار چک برگشتی چقدر است و چک برگشتی پس از گذشت چند سال باطل می‌شود. در ادامه با پاسخ این سوالات آشنا می‌شوید اما قبل از آن لازم است در مورد چک برگشتی بیشتر بدانید. برای مشاوره رایگان حقوقی کلیک کنید.
چک برگشتی چکی است که فرد دارنده آن با مراجعه به بانک نتوانسته است مبلغ قیدشده بر روی چک دریافت کند که این مسئله می‌تواند به دلایل مختلفی ازجمله مسدود بودن حساب صادرکننده چک یا عدم وجود موجودی کافی در حساب بانکی او اتفاق بیفتد. با توجه به قانون جدید مجازات‌های متعددی برای چک برگشتی در نظر گرفته شده است که بسته به کیفری یا حقوقی بودن چک، این مجازات‌ها متفاوت هستند. به فردی که چک برگشتی صادر کرده است و این مسئله هم بعد کیفری پیدا کرده است بسته به مبلغ چک، حبس داده می‌شود اما اگر چک جنبه حقوقی داشته باشد فرد صادرکننده آن از مواردی مثل موارد زیر محروم می‌شود:
افتتاح حساب بانکی جدید
دریافت کارت بانکی جدید
تمدید کارت بانکی
دریافت تسهیلات
دریافت دسته‌چک جدید
گشایش اعتبار اسنادی ارزی یا ریالی
درصورتی‌که در حساب فرد صادرکننده موجودی به اندازه کافی وجود نداشته باشد، دارنده چک تا شش ماه فرصت دارد که برای برگشت زدن و دریافت گواهی عدم پرداخت اقدام کند. سپس دارنده چک شش ماه فرصت دارد که به دادگاه مراجعه کند و برای پیگیری قضایی چک برگشتی اقدام کند. بنابراین، مدت اعتبار چک برگشتی از زمانی که گواهی عدم پرداخت صادر می‌شود شش ماه است.
از سوی دیگر، مدت اعتبار چک برگشتی نامحدود است اما بر اساس قانون جدید چک، تنها می‌توان چک را برای حداکثر سه سال بعد صادر کرد. بنابراین، تاریخ سررسید چک اگر بیشتر از گذشت سه سال باشد امکان ثبت آن در سامانه صیاد وجود ندارد. بااین‌حال، این قانون شامل حال چک‌های قدیمی نمی‌شود. اگر در این رابطه، سوالات و ابهامات زیادی دارید می‌توانید از سایت مشاوران حقوقی نیز مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنید و پاسخ سوالات خود را از متخصصان در این زمینه دریافت کنید.
 

مدت اعتبار چک برگشتی

 
همانطور که مطرح شد چک یک سند تجاری محسوب می‌شود و می‌تواند مانند هر سند تجاری دیگری مشمول زمان شود. به همین دلیل، اگر برای اعتراض به چک برگشتی پیگیری صورت نگیرد، برای این چک پس از گذشت پنج سال، دیگر امکان پیگیری قضایی وجود ندارد. اگرچه در این شرایط باز هم در صورت تامین وجه چک، مبلغ به دارنده چک پرداخت می‌شود اما اگر فرد دارنده چک به پول خود نرسد نمی‌تواند برای تضامین قانونی برای وصول چک اقدامی انجام دهد. بنابراین، لازم است بدانید اگر برای چک برگشتی پیگیری قانونی صورت نگیرد مدت اعتبار آن پنج سال خواهد بود. با دریافت مشاوره حقوقی رایگان از سایت مشاوران حقوقی، سوالات خود را مطرح کنید و پاسخ آن‌ها را از متخصصان دریافت کنید.
ازآنجایی‌که فرد صادرکننده چک با صادر کردن چک خود را متعهد به پرداخت مبلغ چک می‌کند، درواقع، مدتی برای باطل شدن چک وجود ندارد. به‌عبارت‌دیگر، مدت اعتبار چک برگشتی نامحدود است و چک امکان باطل شدن ندارد. بااین‌حال، اگر مدت‌زمان زیادی از صادر شدن چک گذشته باشد و مهلت‌های قانونی رسیدگی به آن به پایان رسیده باشد، دیگر راهکارهای قانونی و پیگیری برای نقد شدن چک وجود ندارد.
درنهایت، مدت اعتبار چک برگشتی نامحدود است یعنی فرد دارنده چک می‌تواند حتی پس از گذشت سال‌ها از دریافت گواهی عدم پرداخت برای نقد کردن چک به بانک مراجعه کند. بااین‌حال، درصورتی‌که فرد برای مراحل قضایی و پیگرد قانونی آن اقدام نکند از ضمانت اجراهایی که برای چک وجود داشته محروم می‌شود و تنها می‌تواند درصورتی‌که حساب بانکی فرد صادرکننده افزایش پیدا کند پول خود را دریافت کند. اگر در رابطه با چک برگشتی و مدت اعتبار آن سوالات بیشتری دارید می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی رایگان سایت مشاوران حقوقی نیز بهره‌مند شوید و به‌این‌ترتیب، پاسخ سوالات خود را به‌راحتی و به‌سرعت دریافت کنید. شما می توانید با صفر تا صد چک برگشتی و مجازات آن در قانون جدید و قدیم آشنا شوید و همچنین قانون چک را به طور کامل مشاهده کنید و در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص چک با مشاوران حقوقی تماس بگیرید.
 


:: برچسب‌ها: چک برگشتی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 4 خرداد 1401
مشاوره روانشناسی تلفنی

مشاوره روانشناسی تلفنی چیست

 

مشاوره روانشناسی به منظور بررسی رفتار و نحوه زندگی افراد در سنین مختلف و بهبود عملکرد افراد و روابط اجتماعی انجام می‌گردد. بسیاری از افراد در زندگی فردی، شغلی، تحصیلی و اجتماعی خود با مشکلاتی روبرو می‌شوند که ممکن است آرامش زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. مشاوره روانشناسی تلفنی به این افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند به بهترین شکل با مشکلات زندگی برخورد نمایند و شرایط روحی و عاطفی خود را بهبود بخشند. بدین ترتیب زندگی آرام و بدون دغدغه‌ای را تجربه خواهند نمود.

در جواب این سوال باید بگوئیم بله، تمامی افراد خانواده از سنین کودکی تا میانسالی به مشاوره روانشناسی نیاز دارند، زیرا هر فردی در هر سنی، مشکلات خاصی را تجربه می‌نماید که راهنمایی مشاور روانشناس می‌تواند در حل مشکلات و چالش‌های زندگی موثر باشد. مشاوره تلفنی روانشناسی در رابطه با مسائل مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد.

مشاوران و روانشناسان مرکز مشاوره آزمایش آنلاین با انجام تست‌های روانشناسی خصوصیات روانی افراد مختلف را می‌سنجند و با استفاده از تست‌های روان سنجی می‌توانند صفات مختلف فردی مانند درون گرایی و برون گرایی، افسردگی و اضطراب، میزان مهارت‌های فردی و هوش هیجانی را در افراد مختلف تشخیص دهند. این تست به شناخت توانایی‌های فردی مانند حل مساله، قدرت حافظه و توانایی‌ها و مهارت‌های اجتماعی افراد کمک می‌کند و روانشناسان بر اساس این تست مشکلات رفتاری و اختلالات شخصیتی را در افراد درمان می‌نمایند.

افراد در زندگی خود با چالش‌ها و مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند و نوع مشکلات هر فرد با دیگری متفاوت است. کشف مشکل و برقراری ارتباط با افراد نیازمند مهارت و تخصص روانشناس است. روانشناس با استفاده از روش‌های درمانی مناسب قادر است افسردگی و استرس را در فرد کنترل نماید، به افراد کمک می‌کند تا بتوانند اعتماد به نفس خویش را بالا ببرند، برای رسیدن به موفقیت و کشف استعدادها راه مناسب را بیابند. مشاوره روانشناسی تنها برای درمان نیست، بلکه برای پیشگیری از بروز مشکل و رشد فردی نیز مفید و موثر خواهد بود.

 

مزایای روانشناسی تلفنی با آزمایش آنلاین

 

همیشه در دسترس است: یکی از مهمترین مزایای مشاوره روانشناسی تلفنی در دسترس بودن آن است. شما می‌توانید در هر مکان و هر ساعتی از روز با مشاوران در ارتباط باشید. برای مشاوره تلفنی نیازی به رزرو نوبت و طی مسافتی طولانی برای ملاقات با روانشناس نخواهید داشت.

کاهش هزینه ها: با استفاده از مشاوره روانشناسی تلفنی بسیاری از هزینه‌های رفت و آمد کاهش می‌یابد و هزینه ویزیت نیز بسیار کمتر از مراجعه حضوری خواهد بود. بدین ترتیب شما می‌توانید تعداد جلسات بیشتری با روانشناسان آزمایش آنلاین صحبت کنید و از راهنمایی ایشان بهره مند گردید.

راحتی در برقراری تماس: برای براقراری ارتباط با مشاوران ما، می‌توانید به راحتی با استفاده از تلفن همراه یا تلفن منزل با مرکز تماس گرفته و از خدمات روانشناسی بهره مند گردید.

به طور کلی بسیاری از افراد جامعه در هر سنی و با هر پست و مقامی در زندگی خود با مشکلاتی دست پنجه نرم می‌کنند که نیازمند صحبت کردن و مشورت گرفتن از یک فرد متخصص و با تجربه هستند. قطعا بهترین فرد برای مشورت، فردی است که در زمینه مسائل فردی و روانی دارای تخصص باشد بتواند ذهن و روان افراد را رمز گشایی کند و راه حل درست را پیش روی آنها قرار دهد. به همین علت بهترین راه صحبت کردن با یک روانشناس و مشاور متعهد و دلسوز می‌باشد. از این فرصت استفاده کنید و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید. ما همراه شما هستیم.

یکی از مهمترین عوامل موفقیت فرد در زندگی، برخورداری از مهارت ارتباط اجتماعی است. اگر فرد از کودکی آموخته باشد که چگونه با افراد جامعه، پدر و مادر و دوستان و نزدیکان ارتباط درستی برقرار کند، در بزرگسالی نیز در ارتباط با همسر، همکار و اطرافیان دچار مشکل نخواهد بود و زندگی سالم و موفقی را تجربه خواهد کرد. یادگیری مهارت‌های ارتباطی می‌تواند با چند جلسه مشاوره تلفنی روانشناسی بدست آید و از بروز مشکلات فردی در آینده جلوگیری کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آزمایش آنلاین و تماس با مشاوران و روانشناسان ما اطلاعات لازم را کسب نمائید.

 



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی تلفنی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 1 خرداد 1401
شنوایی سنجی

شنوایی سنجی چیست 

 

شنوایی سنجی یا ادیومتری، برای همین منظور به وجود آمده و می‌تواند وضعیت شنوایی افراد را در سنین مختلف، بررسی کند. دستگاه شنوایی سنجی یا ادیومتر، نوع و میزان کم شنوایی، اختلالات تعادل و موارد مربوط به عملکرد گوش داخلی را ارزیابی می‌کند و میزان شنوایی را روی برگه ادیوگرام ثبت می‌کند. اگر فکر می‌کنید نیاز به بررسی وضعیت شنوایی خود دارید، فقط کافی است، این خدمت را در آزمایش آنلاین درخواست دهید تا متخصصین در محل حاضر شوند و وضعی شنوایی شما را بررسی کنند.

تست‌های شنوایی سنج شامل دو مدل تن خالص و گفتار است. کمترین صداهایی که فرد در فرکانس‌های متفاوت می‌شنود، در تست شنوایی تن خالص، اندازه‌گیری می‌شود. این نوع تست در اتاقکی آکوستیک در حالی که هدفونی روی گوش‌های بیمار قرار دارد، صورت می‌گیرد. تست گفتاری، یکی دیگر از تست‌های شنوایی سنجی است. هدف از انجام این تست، ارزیابی درک گفتار فرد در سکوت و به همراه نویز است. در تست گفتار، کلماتی تک سیلابی و دو سیلابی پخش شده، و از فرد خواسته می‌شود، تا هرآنچه را که می‌شنود، تکرار کند. توانایی درک گفتار، به تشخیص نوع کم شنوایی و انتخاب سمعک مناسب کمک می‌کند. تست‌های شنوایی اصلا دردناک نیستند و حدودا بعد از 15 دقیقه بدون حس ناراحتی به اتمام می‌رسد. بعضی از متخصصین از دیاپازون نیز ممکن است، استفاده کنند. نحوه استفاده از آن به این صورت است، که فرد متخصص دیاپازون را روی استخوان ماستوئید، در پشت گوش قرار می‌دهد، تا مشخص شود، چه میزان از ارتعاش از طریق استخوان به گوش داخلی فرد منتقل می‌شود. در این تست، گاهی از مرتعش کننده استخوان نیز استفاده می‌شود. مرتعش کننده استخوان وسیله‌ای است، که باعث ایجاد ارتعاشاتی شبیه به دیاپازون می‌شود.

شنوایی یکی از مهم‌ترین مواردی است که زندگی را برای افراد آسانتر می‌کند. همچنین می‌تواند توانایی بامزه‌ای به شمار آید. به عنوان مثال، نشستند در یک رستوران پر سروصدا را تصور کنید که درحال گوش دادن به یک دوست هستید که داستان خنده‌داری را تعریف می‌کند. در صورت کاهش شنوایی، زندگی به صورت ناگهانی دشوار می‌شود. ممکن است در ابتدا افرادی که به کاهش شنوایی دچار شده‌اند، تلاش کنند تا با درک و برداشت از حالات صورت و حرکات افرادی که صحبت می‌کنند، موضوع اصلی را تا حدودی متوجه شود، هنگامی که بقیه می‌خندند، آنها نیز بخندید، لب‌خوانی کنند یا به هنگام شرکت در برنامه یا مراسم‌های خاص در ردیف اول بنشینند و نهایت تلاش خود را بکار بگیرند تا به اصل مطلب پی ببرند. همانطور که حدس می‌زنید، کاهش شنوایی می‌تواند طاقت فرسا و خسته کننده باشد. بعد از گذشت مدت زمانی ممکن است افرادی که به این حالت دچار شده‌اند، دست از تلاش بکشند و فقط در خانه بمانند، زیرا این کار آسان‌تر است. بسیاری از افراد بالای 65سال به طور معمول با کاهش عملکرد شنوایی دست و پنجه نرم می‌کنند و این حالت تاثیر منفی بر روی عملکرد و روحیه آنها باقی می‌گذارد. البته لازم است بدانیم که کاهش شنوایی همیشه در سنین بالا بروز نمی‌دهد و این احتمال نیز وجود دارد که افراد در سنین پایین‌تر به دلایل مختلف با این مشکل مواجه شوند. با استفاده از شنوایی سنج در منزل یا ادیومتری افراد قادر هستند قدرت شنیداری خود را در تمام سنین بررسی کنند و در صورت بروز هرگونه مشکلی بهترین راه حل را انتخاب کنند. همانطور که بارها شنیده‌ایم، پیشگیری بهتر از درمان است، تشخیص زودهنگام و به موقع نیز تاثیر بسزایی در جلوگیری از پیشرفت کم‌شنوایی و یا سایر مشکلات مربوط به شنیداری دارد. تیم ما از مشکلات شنوایی شما و اهمیت خوب شنیدن برای برقراری ارتباط با دیگران و محیط پیرامون آگاه است. شنیدن بهتر مساوی با زندگی بهتر و غنی‌تر و همچنین و پر از رضایت است. ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم تمام جلوه‌های صوتی زندگی را بشنوید. از صدای جیرجیرک و تمامی موجودات کوچک گرفته تا شادی نوه‌های شما که می‌خندد. همچنین تلاش می‌کنید تا قادر به شنیدن صداهای کاملاً تأثیرگذار و مهم مانند صدای بوق ماشین یا صدای زنگ خطر آتش‌سوری به هنگام خواب باشید. زندگی پر از سر و صدا و شور و هیاهو است. بنابراین، چه چیزی بهتر از اینکه حتی در هنگام کاهش قدرت شنیداری، قادر به خوب شنیدن باشید؟ ما با استفاده از خدمات شنوایی سنج در منزل می‌توانیم به شما کمک کنیم کنترل زندگی خود را دوباره بدست آورید. شنوایی سنج در منزل، شنوایی شما را ارزیابی می‌کند و راه حل‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که برای بهبود شنوایی و جلوگیری از آسیب بیشتر بسیار کاربردی و مفید هستند. ما همچنین می‌توانیم راهکارهای موثری را برای کمک به شما در برقراری ارتباط آسان با دوستان، خانواده و همکاران ارائه دهیم. از جمله خدمتی که در شنوایی سنج در منزل به شما ارائه می‌شود، انجام کلیه خدمات مربوط به تست‌های شنوایی سنجی، مراقبت‌های بهداشتی شنوایی، اتصالات سمعک.

با مراجعه شنوایی سنج به منزل، شما می‌توانید از مزایا و استاندار‌های بسیار بالایی بهره ببرید. به عنوان مثال، استفاده از مراقبت‌های ویژه و دوستانه متخصص شنوایی سنج یکی از این مزایا محسوب می‌شود. علاوه بر این، افرادی که برای این شغل در نظر گرفته می‌شوند، بسیار صبور و حرفه‌ای هستند. بنابراین، مدت زمانی را که در منزل شما هستند، به ارائه خدمات، مشاوره و توضیح دادن چالش‌ها و دستورالعملهایی هستند که با آنها مواجه هستید. تمامی این موارد فضایی امن، مطمئن، راحت و به دور از استرس را برای شما فراهم می‌آورد تا در منزل بمانید و از خدمات موردنیاز بهره‌مند شوید. ما برای سلامت شنیدن تمامی افراد اهمیت زیادی قائل هستیم و معتقدیم که خانه نشین بودن نباید توانایی شما در شنیدن همه صداهای خارق العاده‌ای که در طول زندگی روزمره، شما را احاطه کرده‌اند، محدود کند.

 



:: برچسب‌ها: شنوایی سنجی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 1 خرداد 1401
آزمایش غربالگری

آزمایش غربالگری چیست

 

آزمایش غربالگری بارداری یکی از مهم ترین آزمایشهای دوران بارداری می‌باشد. آزمایش غربالگری ، مجموعه‌ای از بررسی‌های سونوگرافی و تست‌های آزمایشگاهی می‌باشد که در دوران بارداری در زمان‌های معین برای تشخیص ناهنجاری‌های جنین انجام می‌شود. آزمایش غربالگری بارداری می‌تواند مادر و کودک را از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها حفظ نماید. این غربالگری‌ها احتمال ابتلای جنین به سندروم‌های ژنتیکی شایع کاهش می‌دهد. شایع‌ترین آن تریزومی 21 که به آن سندرم داون (مونگولیسم ) هم گفته می‌شود، است. آزمایش غربالگرى دوران بارداری کمک می‌کند تا ریسک ابتلا به این سه سندروم مشخص ‌شود و هم چنین نقص لوله عصبی و ناهنجاری‌های اصلی در جنین هم با غربالگری قابل تشخیص می‌باشد. دقت تشخیص تست‌های غربالگری 80%- 90% است. پس اصلا جای نگرانی نیست.

یک مشاور ژنتیک یا پزشک بالینی که بتواند معنی نتایج را توضیح دهد و در مورد پیگیری بیشتر گزینه‌هایی ارائه دهد، باید نتایج غربالگری را تفسیر کند. مهم است که به خاطر داشته باشید که آزمایش غربالگری مثبت همیشه به معنای تشخیص ناهنجاری‌های جنین نیست. بلکه نشان دهنده افزایش خطر است. تنها تعداد بسیار کمی از زنان با نتیجه مثبت آزمایشات سه ماهه اول دارای نوزادانی هستند که در واقع دارای اختلال کروموزومی هستند. در بارداری‌هایی که جنین دارای نقص کروموزومی است، مانند مواد کروموزومی اضافی که منجر به سندرم داون یا سندرم ادواردز می‌شود، سطوح PAPP-A کاهش می‌یابد، سطح hCG به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد و فضای گردن جنین بزرگتر از حد طبیعی است. در حالی که آزمایش غربالگری سه ماهه اول می‌تواند تقریباً 85 درصد از زنان دارای جنین مبتلا به سندرم داون و 75درصد از کسانی که مبتلا به سندرم ادواردز هستند را به درستی تشخیص دهد، حدود 5 تا 10 درصد از حاملگی‌های طبیعی نتیجه مثبت کاذب خواهند داشت. در صورت مثبت بودن تست غربالگری، آزمایشات قطعی‌تری برای تعیین و تایید تشخیص مورد نیاز است. اینها ممکن است شامل یک آزمایش تشخیصی مانند نمونه گیری از پرزهای کوریونی (CVS) در سه ماهه اول یا آمنیوسنتز در سه ماهه دوم باشد. در حالی که این دو روش از آزمایشات غربالگری دقیق‌تر هستند، اما تهاجمی نیز می‌باشند و خطر سقط جنین و خطر نادر جراحت را به همراه دارند.

اگر اینهبیین آ اندازه گیری نشود به آن تریپل مارکر (تست سه گانه ) می‌گویند. نیاز به ناشتا بودن یا آمادگی خاصی برای این آزمایش نیست و در هر ساعتی از شبانه روز می‌توان این آزمایش را انجام داد. اگر میزان هر چهار هورمون طبیعی باشند به احتمال 98 درصد جنین فاقد اختلالات و بیماری‌های مهم خواهد بود. به طور کلی، در هر ویزیت پزشک، آزمایش ادرار برای بررسی پروتئین و قند و علائم عفونت انجام می‌شود. پزشک یا پرستار وزن و فشار خون شما را نیز بررسی می‌کند. اندازه گیری شکم که به سرعت در حال رشد و صدای قلب نوزاد بسیار هیجان انگیز است. ارتفاع رحم (قد پایه) نیز اندازه‌گیری می‌شود. این به بررسی رشد کودک کمک می‌کند. ضربات قلب جنین: پزشک شما احتمالاً می‌تواند صدای قلب جنین را با استفاده از دستگاه سونوگرافی دستی بشنود. سونوگرافی: معمولاً در هفته 20 ارائه می‌شوند، اگرچه ممکن است در هر زمان از بارداری نیز انجام شوند. سونوگرافی ممکن است به دلایل مختلفی صورت گیرد، از جمله تأیید تاریخ زایمان، بررسی تعداد جنین، بررسی عوارضی مانند جفت سرراهی (یک جفت با ارتفاع پایین) یا کند شدن رشد جنین، یا تشخیص ناهنجاری‌هایی مانند شکاف کام. گاهی اوقات، اگر یافته‌های مشکوکی در مورد ناهنجاری ژنتیکی مشاهده شود، ممکن است به متخصص یا آزمایش ژنتیک ارجاع داده شوید. غربالگری گلوکز: این آزمایش معمولاً در هفته‌های 24 تا 28 انجام می‌شود، این یک آزمایش معمول برای شناسایی دیابت ناشی از بارداری است که می‌تواند منجر به متولد شدن نوزادان بسیار بزرگ، زایمان‌های دشوار و مشکلات سلامتی برای شما و نوزاد شود. این آزمایش سطح قند خون شما را یک ساعت پس از خوردن یک لیوان محلول مخصوص اندازه گیری می‌کند. اگر میزان قند خون بالا باشد، یک آزمایش تحمل گلوکز حساس تر نیز انجام می‌شود، که در آن با معده خالی محلول گلوکز می‌نوشید و خون شما در چند مرحله با صافله زمانی 2-3 ساعت جمع آوری می‌شود.

 

 



:: برچسب‌ها: آزمایش غربالگری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 1 خرداد 1401