ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی

امروزه باتوجه به گسترده شدن تنوع     ماشین لباسشویی     از حیث قیمت و مدل های گوناگون، انتخاب های زیادی برای خرید ماشین های لباسشویی در برابر خریدارن وجود دارد. ابتدایی ترین وسیله و روشی که انسان ها در گذشته جهت شستشوی لباس ها به کار می گرفتند، کشیدن لباس ها بر روی سطح سنگ و صخره و شستشوی آنها در جوی های آب بود. پس از مدتی، توسط وسیله دیگری که به صورت صفحه و یا تخته دندانه دار بود، به شست و شوی لباس ها می پرداختند. اولین بار فردی به نام "ویلیام بک اتسون" در سال 1874 هدیه ای به همسرش داد که از آن به عنوان اولین لباسشویی تاریخ یاد می شود. این وسیله به صورت یک دیگ بزرگ بود که در آن یک تکه چوب با چند میخ چوبی و دسته ای برای کشیدن لباس ها بر روی میخ ها وجود داشت. پس از آن، نخستین گام بزرگ در پیشرفت این دستگاه در سال 1906، با به کارگیری موتور الکتریکی برداشته شد. در سال 1922، شبیه ترین ماشین لباسشویی به ماشین های امروزی به بازار عرضه شد که دارای سیستم شست و شو توسط دیگ با فشار آب بود. از آن زمان تا به امروز، ماشین های لباسشویی در حال تکامل و پیشرفت می باشند. به عنوان مثال، در سال 1947، امکان جایگذاری درب ماشین لباسشویی در قسمت جلوی آن نیز فراهم شد. شرکت سامسونگ علاوه بر این ویژگی، با اضافه کردن یک درب اضافه (قابلیت ادواش) برای جبران نقص های عملکرد افراد به هنگام شستشوی لباس، مانند اضافه کردن لباس های جا مانده در حین شستشو و یا اضافه کردن نرم کننده اقدام کرد. با تعبیه و جایگذاری درب دوم در قسمت بالای درب اول، می توان هنگامی که ماشین در حال شست و شوی لباس است، در آن را باز کرده و به داخل دیگ دسترسی داشت که این خود یک انقلاب بزرگ در در نوآوری و پیشرف در این صنعت محسوب می شود. به طور کلی ماشین های لباس شویی مانند یخچال ها و تلویزیون ها از جمله وسایلی هستند که به سرعت به خانه ها راه یافتند.

کاربرد ماشین لباسشویی

امروزه با توجه به کاربرد مهم و زیاد این دستگاه و صرف زمان بسیار کمتر جهت شستشو، بیش از 75 درصد خانه ها دارای ماشین لباسشویی می باشند. از تمام پیشرفت ها و تغییراتی که تا به امروزه در طراحی ماشین لباس شویی ها به کار رفته است، تنها دو مورد باقی مانده است. یکی سیستم فشار آب که هنوز هم مسئله مهمی در طراحی این محصولات به شمار می آید و دیگری استوانه ای که لباس ها در درون آن به چرخش در می آیند. برخی از کارخانه ها، ماشین لباسشویی های مدرن را برای عده ای که خواهان جنس های ارزان تر هستند نیز عرضه کرده اند که متأسفانه از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و در دراز مدت برای خریداران، تبدیل به      ماشین لباسشویی      های گران تری می شوند. طول عمر این محصولات معمولاً سه تا پنج سال است و در صورت بروز خرابی، هزینه تعمیر آنها معمولاً نصف هزینه خرید کل محصول می شود. از طرف دیگر، قطعات یدکی آنها نیز دارای قیمت بالا می باشند. نکته حائز اهمیت در خرید لباسشویی این است که لزوماً خرید آخرین مدل یک دستگاه به معنی با کیفیت تر بودن آن نسبت به سایر مدل ها و برند ها نخواهد بود. شما با خرید آخرین مدل از یک برند، صاحب یک محصول با قابلیت ها و دکمه های بیشتر می شوید نه لزوماً کیفیت بهتر، چرا  که قطعات اصلی در همه ماشین لباسشویی ها یکسان بوده و فقط گزینه هایی مانند میزان سرعت و مقدار حجم لباسی که می توان با دستگاه شست، متفاوت خواهد بود. از این رو برای بهبود کیفیت، غالباً باید سراغ تغییر برند رفت. خرید یک ماشین لباس شویی مدل پایه از یک برند با کیفیت بهتر از خرید یک      ماشین لباسشویی      آخرین مدل از یک برند معمولی خواهد بود. البته لازم به ذکر است که نحوه استفاده و کارکرد ما با لباس شویی نیز در عملکرد بهینه و طول عمر بهتر آن تأثیر بسزایی دارد. به عنوان مثال بیش از حد مجاز نباید داخل ماشین، لباس ریخته شود، ماشین لباسشویی باید از دیوار فاصله داشته باشد، نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب یا باد و باران قرار گیرد، بین هر دو شست و شوی متوالی، حداقل یک ساعت استراحت به ماشین لباس شویی داده شود. این مطالب را می توانید از دفترچه راهنمای محصول خود نیز مشاهده نمایید.



:: برچسب‌ها: ماشین لباسشویی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 16 بهمن 1398
جاروبرقی

جاروبرقی

اولین   جاروبرقی    دنیا در 8 ژوئن 1869 توسط دنیل هس در آمریکا اختراع و ثبت شد. البته برخی بر این باورند که آیوز مک گافی سازنده این دستگاه است. آغاز استفاده از جاروبرقی از قرن 19 می باشد و می توان گفت که این دستگاه یک ماشین مدرن محسوب نمی شود. جاروبرقی با ایجاد خلاء جزئی توسط پمپ ایجاد خلاء، مکش ایجاد کرده و گرد و غبار و کثیفی ها را  به درون کیسه گرد و غبار و یا یک سیلیکون هدایت می کند. امروزه انواع مختلفی از جاروبرقی ها از مدل های دستی که با باتری تغذیه می کنند تا مدل های صنعتی به بازار عرضه شده است. در طی زمان، جارو برقی هایی که تولید و عرضه شده اند، دارای مشکلاتی مثل بازده کم و سر و صدای زیاد بوده اند. این ماشین در واقع حاصل انقلاب صنعتی است. همانطور که گفتیم اولین جاروبرقی توسط دانیل هس، که یک "جارو برقی فرشی" بود اختراع شد. پس از آن جاروبرقی با موتور بنزینی ساخته شد ولی هوایی که به داخل می کشید، تلنبار و پس از مدتی موجب انفجار می شد. البته سایز بسیار بزرگی نیز داشت. نخستین جاروبرقی موتوردار قابل حمل، توسط یک سرایدار برای سهولت در کار ساخته شد. اولین جاروبرقی که همانند ماشین های جاروبرقی امروزی است، توسط فردی انگلیسی در سال 1901 طراحی شد که سایز بسیار بزرگی داشت و به داخل خانه ها راه پیدا نمی کرد. رفته رفته با پیشرفت این محصول، جارو برقی هایی که از خلاء برای مکش استفاده می کردند، تولید و ساخته شدند. در ابتدا، جاروبرقی ها محصولاتی لوکس بودند که هر طبقه اجتماعی نمی توانست آن را داشته باشد ولی پس از جنگ جهانی دوم، همه افراد جامعه، به خصوص طبقه متوسط توانستند این محصول را داشته باشند.

انواع جاروبرقی

در مجموع، جارو برقی ها به چند نوع کلی تقسیم می شوند: جارو برقی های خانگی، هتلی، تجاری، نیمه صنعتی و مکنده صنتعی. البته    جاروبرقی     های مرکزی در مراکز بزرگ مسکونی، تجاری، اداری و کارخانه ها وجود دارند و سیستم آنها به گونه ای است که یک جاروبرقی قوی در یک مکان مشخص و ثابت قرار می گیرد و از طریق دریچه هایی که در قسمت های مختلف توسط لوله کشی تعبیه شده است، متصل می شوند. داشتن این وسیله امروزه در هر جا و مکانی به کالایی ضروری تبدیل شده است. اولین جارو برقی در ایران نیز در سال 1357 توسط یک تولیدکننده داخلی که تحت لیسانس الکترولوکس کشور سوئد بود، به بازار عرضه شد. اما در میان مدل های جدید و متنوع این محصولات چه جارو برقی بهتر است؟ در هنگام خرید جارو برقی ایرانی و یا خارجی باید به چندین نکته حول کیفیت و قابلیت محصولی که قصد خرید آن را داریم، توجه کنیم. از مولفه های حائز اهمیت در کیفیت    جاروبرقی     جدید، می توان توان موتور و قدرت مکش، کیفیت قطعات که موجب طول عمر می شود، وزن و ایمنی محصول اشاره کرد. قابلیت هایی نظیر " کنترل " مکش، طول سیم، سیم جمع کن و قابلیت کارکرد خشک و مرطوب نیز در هنگام انتخاب جارو برقی خوب مورد اهمیت می باشد. یکی از نکات بسیار مهم که مورد توجه همه افراد اعم از خریدار و فروشنده می باشد، میزان صدای تولید شده توسط جاروبرقی در حین کار است. برندها و شرکت های جدید در تولید محصولات خود به این نکته توجه ویژه ای دارند تا جارو برقی های بی صدایی نسبت به انواع دیگر این محصولات تولید کنند.



:: برچسب‌ها: جاروبرقی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 16 بهمن 1398
ابزار ایمنی

ابزار ایمنی

در عصر حاضر، ایمنی در محیط های کار یکی از مسائل مهم و حائز اهمیت است. ایمنی به معنای میزان دور بودن از خطر و حوادث می باشد. در محیط های صنعتی، با وجود ماشین آلات و ابزارهای گوناگون صنعتی، کارکنان در معرض خطرات گوناگونی می باشند. بنابراین     ابزار ایمنی      صنعتی می تواند در پیشگیری از حوادث نقش بسزایی داشته باشد. ایمنی فضا و کارکنان در بازده و بهره وری واحدهای تولیدی و صنعتی نیز تأثیر زیادی خواهد داشت، چرا که موجب کاهش صدمات، جراحات، حوادث، فشار کار و افزایش راحتی و آساش در کار، روحیه، رفاه وسلامتی می شود. با توجه به فرآِیندها و مراحل تولید و تغییرات ابزار، وسایل و ماشین آلات موجود، امکان تغییر آنها برای ایمنی بیشتر وجود ندارد زیرا علاوه بر اینکه تغییر این نوع تجهیزات توجیه اقتصادی ندارد، بسیار دشوار نیز می باشد. بنابراین معقول ترین راه برای افزایش ایمنی و مقابله با حوادث محیطی، استفاده از    ابزار ایمنی      خواهد بود. متأسفانه اغلب کارکنان و کارگران به دلیل عدم آموزش، شناخت ناکافی و یا عدم توجه، در استفاده از ابزارهای ایمنی کوتاهی می کنند. البته ممکن است استفاده از این ابزارها، سرعت روند کار را کمتر کند ولی در هر صورت، به خصوص در حوزه های کاری افراد برقکار، کارگران ساختمان، تراشکارها، جوشکارها، رنگ کارها یا نقاشان، شیشه برها، مقنی کارها یا چاه کن ها، نجارها، کارگران توربین بخار، ریخته گران، آهنگران، کارگران معدن و یا به هنگام کار با اسید و مواد شیمیایی لازم و ضروری می باشد. با کنترل عوامل زیان آور و حادثه آفرین و با تشویق و مزایای مالی، وضع قوانین و مقررات، بازرسی و تحقیقات فنی درمحیط های کاری، می توان کارکنان و کارگران را استفاده از ابزار های ایمنی تشویق کرد. از جمله مزایای استفاده از ابزار ایمنی برای کارفرما نیز می توان به کاهش حوادث و خطاها، کاهش مخارج درمانی، افزایش کیفیت محصول و کارآیی کارکنان و استفاده بهینه تر از نیروی انسانی اشاره کرد. به طور کلی حوادث و خسارات جانی و یا مالی می تواند پیامدها و عواقب منفی زیادی برای کل واحد داشته باشد. از انواع لوازم ایمنی می توان لباس کار، کلاه ایمنی، کفش ایمنی، جلیقه و عینک ایمنی، جعبه کمک های اولیه، ماسک و فیلر ماسک، علائم ایمنی و ... را نام برد.ما در سایت راندنو با گردآوری    ابزار ایمنی     با برندهای متنوع و کیفیت بالا از فروشگاه های مختلف و معتبر، سعی بر شناسایی این ابزار ها برای خریدارن داریم.



:: برچسب‌ها: ابزار ایمنی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : دو شنبه 14 بهمن 1398
ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی

اولین    ماشین ظرفشویی    در تاریخ توسط یک بانوی ثروتمند به نام "ژوزفین گاریس کاکرین" اختراع شد. او با یک تاجر موفق ازدواج کرده بود و از این رو نام خانوادگی او را به خود اختصاص داد. این زوج اغلب در خانه خود مهمانی برگزار می کردند، از این رو خدمتکاران زیادی در آنجا مشغول به کار بودند. در طی همین فعالیت ها، تعدادی از چینی های مورد علاقه او توسط خدمتکاران شکسته می شد. ژوزفین گاریس به این فکر افتاد که چرا تا به حال هیچ ماشین ظرفشویی اختراع نشده است، از این رو خودش دست به کار شد و اولین ماشین ظرفشویی تمام اتوماتیک را اختراع کرد. در طراحی مکانیزم این دستگاه، از فشار آب همانند ماشین های ظرفشویی امروزی استفاده می شد. در این دستگاه قطعات سیمی، در یک چرخ در داخل دیگ بخار مسی قرار دارد. هنگامی که آب همرا با مواد شوینده روی ظرف ها قرار می گیرد، موتور چرخ ها را به حرکت در می آورد. ژوزفین در نهایت توانست به همراه مشارکت با مردی به نام جورج باترز، مکانیکی برای ساخت این دستگاه طبق خواسته هایش یافت و سرانجام توانست    ماشین ظرفشویی    را در سال 1886، 3 سال پس از از دنیا رفتن همسرش ثبت اختراع کند. تصور ژوزفین این بود که به خانم های خانه دار کمک بزرگی کرده است اما به دلیل قیمت بالای این محصول برای خانواده های معمولی و متوسط، عمده خریداران اختراع او رستوران ها و هتلداران بودند. طی پیشرفت های فراوان این محصول تا به الان، ماشین ظرفشویی های متنوعی از شرکت ها و برندهای گوناگون روانه بازار شده اند. ماشین ظرفشویی چیست؟ اگر بخواهیم مکانیزم کارکرد اشین ظرفشویی را به زبان ساده بیان کنیم، این گونه است که آب توسط شیر پشت ماشین ظرفشویی، وارد دستگاه شده و تا حد معینی که توسط سنسور تعیین شده است پر می شود، سپس آب توسط المنتی که در زیر ماشین تعبیه شده گرم می شود وبعد از اتمام کار و تخلیه، ظروف را خشک می کند. طی چند سال اخیر، ضرورت خرید ماشین های ظرفشویی در خانه ها احساس شده و استفاده از آنها نیز رایج شده است ولی با توجه به قیمت بالای این نوع محصولات، در خرید آنها باید دقت و توجه لازم داشت. این نوع محصولات در انواع مختلف به بازار عرضه شده اند. ماشین های ظرفشویی رومیزی که گنجایش کمی دارند اما برای استفاده مداوم خانواده های کم جمعیت مناسب می باشند.     ماشین ظرفشویی    6 تا 8 نفره و ماشین های ظرفشویی 12 نفره که محبوب ترین نوع این محصولات می باشند و ماشین های بخارشوی که لکه بری بالای دارند. از مزایای این دستگاه می توان به داشتن ظروفی تمیز تر، مصرف کم تر آب و صرفه جویی زمان اشاره کرد. البته در مقابل، استفاده برق نیز افزایش یافته و فضایی نیز برای تخصیص دادن به ظرفشویی باید وجود داشته باشد. با توجه به تنوع برندها و شرکت هایی که ماشین ظرفشویی دارند، انتخاب اینکه چه ماشین ظرفشویی مناسب است، مشکل خواهد بود. در هنگام خرید این محصول لازم است رده مصرف انرژی آن، وجود گارانتی، دارا بودن سیستم شست و شوی ظرف های خیلی چرب و ظرف های نه چندان کثیف را مورد توجه قرار داد.



:: برچسب‌ها: ماشین ظرفشویی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : دو شنبه 14 بهمن 1398